Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Finnes det innekatter, altså katter som IKKE vil ut? Jeg har så lyst på en katt, men bor midt i byen, og synes det er skummelt med trafikken. Men jeg vil jo ikke at katten skal lide ved å være inne.. Da får jeg heller skaffe meg kanin eller noe. Hehe..
Arkana Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Ja, de finnes. Vi har en frivillig innekatt. Katteluken er tilgjengelig og om sommeren står gjerne verandadøren vid åpen hele dagen, men hun går aldri ut kattedøren og våger seg maks et par meter fra verandadøren, på en god dag. Den andre katten vår er ute omtrent døgnet rundt om sommeren og storkoser seg. Det er uansett umulig å vite på forhånd om katten din vil ønske å gå ut eller ikke. Hvis du absolutt vil ha en katt som skal være innekatt anbefaler jeg deg å få en omplasseringskatt. De har flere katter som av ulike grunner helst bør eller vil være innekatt og hvor man da vet dette på forhånd. Å ha en innekatt innebærer også at du må legge litt mer til rette for at katten får den aktiviteten og stimulien den trenger og du bør kanskje vurdere å ha to slik at de har selskap i hverandre.
Gjest Sisu Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Her står det om innekatter. Bor du nær Oslo, kan du jo kontakte FOD eller DOOA og høre om de har noen katter de mener kan passe som innekatter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå