Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg har gruppesamtale til jordmor på tirsdag, jeg fikk inntrykk av at det ikke er såååå spennende.

Ellers er jeg i god form, venter fortsatt på at babymagen skal stikke frem. Noen av dere som begynner å se gravid ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gruppesamtale til jordmor på tirsdag, jeg fikk inntrykk av at det ikke er såååå spennende.

Ellers er jeg i god form, venter fortsatt på at babymagen skal stikke frem. Noen av dere som begynner å se gravid ut?

Så moro, blir nok bra det skal du se :jepp:

Heldig du at formen er god, her har jeg akkurat harr min 2.runde med oppkast, og begynner å bli leeeeei det. Hadde det fra uke 8-10 og fra 12-16 som jeg er idag :sukk:

Blir jo så sliten av å ikke bare kaste opp, men brekke seg etter det igjen, selvom det ikke er noe igjen nedi der, menmen..

Nå har jeg aktiv sykemelding så jeg kan jo velge litt iallefall, men man føler også man må på jobb egentlig!

*Spennende å høre om flere har fått mage* :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få mage, foreløpig bare jeg og mannen som ser det. Med klær på ser jeg bare litt kjukkere ut...

Har vært hos jordmor i dag da, og hørt hjertelyd. Hørtes ut som et lite tog inni der :hjerter: Begynner å bli virkelig nå, føles i hvertfall sånn. Åhh som jeg gleder meg til juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å høre hjertelyden da Kvist. :rødme:

Usikker på om jeg har fått mer mage eller ikke. Ser hvertfall ikke gravid ut, bare litt småfeit. :fnise: Tarmene mine har på en måte flyttet seg oppover så magen ser større ut ganske høyt opp. Venninnen min mener jeg har fått mage, men tror hun bare prøver å si på en pen måte at den ser litt småfeit ut, ja. Synes ikke jeg har fått særlig mage i nedre del av magen. Men merker jo at buksene strammer mer.

Har gått opp nesten 2 kg, så det kan jo vøre fett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår sikkert alle dere i mage. Er nå 16 uker på vei,men ser ut som 25... he he he:-)

:fnise: Det tror jeg så gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe mage her i gården.. Men jeg har så mye fett der fra før av, så går nok lang tid før noen andre kan se noe..

Hvordan er det med dere, er graviditeten helt offentlig enda?

Vi har kun fortalt svigers, mamapap og bror. Tenkte sjefen skulle få vite neste uke, og kollegaer uka etter (vi skal på middag sammen, og tenkte det ville passe å si det da).

Jeg har så mange rare tanker i hodet, og kunne egentlig likt å vente med å fortelle til etter ordinær ultralyd, men det er jo så lenge til. Vanskelig å konstant tenke seg om på jobb om hva jeg ikke kan si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å høre hjertelyden da Kvist. :rødme:

Usikker på om jeg har fått mer mage eller ikke. Ser hvertfall ikke gravid ut, bare litt småfeit. :fnise: Tarmene mine har på en måte flyttet seg oppover så magen ser større ut ganske høyt opp. Venninnen min mener jeg har fått mage, men tror hun bare prøver å si på en pen måte at den ser litt småfeit ut, ja. Synes ikke jeg har fått særlig mage i nedre del av magen. Men merker jo at buksene strammer mer.

Har gått opp nesten 2 kg, så det kan jo vøre fett også.

Akkurat det samme med meg. Føler at tarmene er presset oppover. Den er steinhard, men jeg vet jo at det ikke er babyen, for den ligger lenger ned. Ser ut som jeg er fem måneder på vei :fnise:

Men nå er det tredje svangerskap og da blir man vel litt fortere stor. Du har jo en flott grunn til å være litt ekstra stor, Caramba :) Føles det tyngre enn første gang?

HAr fortalt det til verden nå, Aricept. Begge jobbene mine vet det og da går ryktene veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen flere etter at de nærmeste fikk vite det på julaften. Jeg har liksom en sperre mot å fortelle flere kjenner jeg, og jeg vet ikke hvor lenge den kommer til å vare, kanskje helt til etter ord. UL i uke 19.. Jeg skal treffe ei venninne som ikke vet om hemmeligheten nå til helga, og på en måte har jeg lyst å fortelle, men på en annen måte vil jeg vente litt. Huff, ikke så lett det her :sjenert:

Hvis jeg forteller før uke 19 vil det bli til venner, jobben får nok vite det sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i dag, synes nemlig magen min forsvant litt i natt (den feite magen :ler: ) og jommen veide jeg ikke 1,8 kg mindre enn i går (eller var det i forigårs?). Så da har jeg visst ikke gått opp særlig likevel. Var sikkert bare juleflesk :fnise:

Men litt rart likevel? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 3 kg totalt. Synes det er mye, men det skyldes nok jula + at jeg kuttet røyken da jeg fant ut at jeg var gravid (ble litt trøstespising i strarten...).

Det er rart å se at kroppsformen forandrer seg. Gleder meg sånn til magen kommer. Jeg synes faktisk at det er skikkelig kipt å se småfeit ut :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en flott grunn til å være litt ekstra stor, Caramba :) Føles det tyngre enn første gang?

Ikke så langt, bortsett fra at jeg er mye mer kvalm og sliten. Denne gangen har jeg en 2-åring som krever masse av meg, forrige gang kunne jeg slappe av på sofaen etter jobb.

Kroppen føles fortsatt lett, jeg har enda ikke lagt på meg noe, sikkert siden jeg er så kvalm. Har blitt tynnere på alle andre steder en magen, men det er vel ikke lenge til jeg virkelig eser ut, he he....

Gleder meg til jeg blir 100% sykemeldt. Fikk beskjed på sykehuset at med tvillinger var det senest uke 24. Kjenner at det er tøffere og tøffere å fungere både hjemme og på jobb. Sist svangerskap jobbet jeg 100% hele veien, så det er forskjell.

Hvordan går det å bære på nummer 3, Evila? Det er vel mange som krever litt av deg også, kan jeg tenke meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt og fått endre UL til (svangerskaps)uke 19, da jeg skal reise bort i uke 18 hvor jeg egentlig var satt opp.

Mirabella: da jeg ringte sa de at begge gangene var UL, fikk du no svar på det da du ringte? Tenkte uansett det var mest hensikstmessig å ta med mannen på den "ordinære"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle det til jobben. Vil heller at familie og venner skal vite først. Men jeg vet hvor utrolig vanskelig det kommer til å bli å erstatte meg på jobb, og synes sjefen burde få best mulig tid til det. Jeg har egentlig skikkelig dårlig samvittighet ovenfor jobben pga graviditeten. Det passer så dårlig, spesielt tidspunktet. Jeg kommer mest sannsynlig til å bli borte i to somre. Sommeren er den travleste tiden her da jeg bor på et typisk sommersted. Og det er skikkelig mangel på folk med min utdannelse, så jeg vet de kommer til å slite sånn med å finne en erstatter... Uff.. )Kan i alle fall forsvare meg med at det ikke var planlagt....) Nei, det går vel bra.. Må jo bare det.. Synes i tillegg synd på de andre kollegaene som da blir totalt avhengig av sjefen og ikke kan bruke meg.... (Han er litt treg av seg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe lyst til å fortelle på jobben jeg heller, så jeg kommer nok til å drøye i det lengste. Hvis ikke magen røper meg før blir det nok ikke før i uke 20. Kan hende det blir mye tunika på meg en periode der isåfall :fnise:

Idag kommer venninna mi på besøk, og jeg har grublet sånn frem og tilbake om jeg skal fortelle hemmeligheten, eller om jeg skal vente litt til. Men idag fant jeg endelig hjertelyden for første gang (mer om det i dagboka), og da bestemte jeg meg; jeg slipper bomba :hoppe:

BitteLiten er fra idag ikke lenger et embryo, men et foster :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle med-gravide damer her inne :vinke:

Hopper direkte inn i tråden med et spørsmål: Vi har fått tilbud om å få en Maxi Cosi bilstol av et vennepar av oss. De har brukt det på sine to barn, og vi vet at det er pent behandlet, så der føler vi oss trygge. Men som halvhysterisk førstegangsmamma lurer jeg på om det har noe å si at bilsetet er fra 2005? Hva tenker dere om dette? Ville dere ha takket ja? Er det noen som vet om det er skjedd viktige forbedringer på bilsetet siden 2005?

Ha en fin søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått akkurat samme tilbudet og har samme spørsmål selv...

Produsentene sier vel at setene må helst være nye, men de vil jo selvfølgelig selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg har passert ti uker (på torsdag, tror jeg), vært hos legen, som ikke var fornøyd med blodtrykket mitt, og ville ha meg på døgnmåling. :forvirret: Ellers er alt bra, bortsett fra at jeg i dag er patologisk trøtt, og sloknet på sofaen i går kveld (riktignok kl 23).

Mage har jeg ikke fått, enda jeg trodde det skulle komme raskt, smal som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molo og Evila: Fire år gammel bilstol? Som er pent brukt av noen du stoler på? Hadde takket ja med et smil jeg. Vanlig plast blir ikke sprø og skjør på så kort tid vel? Og jeg kan ikke si jeg har hørt noe har gått ut i media og advart folk mot å bruke bilsetet fra førstemann på neste barn, og fire år er jo ikke helt unormal avstand mellom barna.

Heldige dere som har greie venner med litt større barn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei venninde på langveis-besøk i helga og hun sa hun så magen godt! Selv har jeg skylt på oppblåsthet hele tiden, men det er kanskje på tide å innse at babymagen er i ferd med å poppe ut!? Selv om denne tiden med sånn "halvveismage" sikkert blir litt spesiell (ikke vant med magen og de fleste tror du bare er veldig mett...), synes jeg det er stor stas.

Vekta tippet for første gang opp på et tall jeg aldri har sett før (riktignok på kvelden), men jeg må nok også erkjenne at kiloenesnart vil komme snikende. Jeg er forberedt på hvilken vei det vil bære, men synes også det var litt skummelt å se nye verdier på displayet.

Jeg er VELDIG opptatt av min egen kropp for tiden og synes forandringene er stor stas, men samtidig fremmed. Mannen må tilstadighet bekrefte at "jada, kjære jeg SER magen din" :rødme:

Endret av Mirabella83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...