Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Så utrolig herlig Evila :rødme:

Her våknet jeg i dag og all kvalme borte, fortsatt ikke funnet den igjen. Håper virkelig den kommer tilbake igjen i løpet av dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg er litt misunnelig på alle som har vært eller skal på ultralyd tidlig. Synes det er lenge å vente åtte uker til.. Jaja.. Må bare tenke positivt, men skulle gjerne hatt litt mer bevis.

Symptomene her har blitt betydelig redusert (untatt søvnbehov og hormoner til tusen), men det begynner vel å bli tid for at noen symptomer kan dabbe av litt, sånn helt normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au au! Har så syyyykt vondt i brystvortene nå i kulden.. Er så vondt at jeg ikke klarer å gjøre noe annet før jeg har fått varmet de litt opp igjen. Sitter og gnir meg selv på puppene for harde livet flere ganger om dagen... :fnise:

Flere som har det sånn? Har egentlig hatt det sånn hele graviditeten, men det er verre nå som det er ganske kaldt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den flickan :ler:

Har vurdert å kjøpe meg ull-ammeinnlegg allerede nå jeg, så jeg ikke skal fryse på dem. Hehe, har blitt med tanken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt meg en sånn babywatcher :sjenert:

Noen som har det fra før av? Er så spent på om jeg kan høre noe jeg, får den vel på onsdag/torsdag tenker jeg, da er jeg 15 uker :)

Dere kjenner meg forresten for dere som tror jeg er helt ny, men skriver ikke hvem jeg var her, hehe..

Nå er forresten det meste av stikkinger nederst i magen over, det er litt deilig. Kjenner det heller på sidene liksom nå, ikke vondt, men som at det strekker, noen andre som merker dette!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er forresten det meste av stikkinger nederst i magen over, det er litt deilig. Kjenner det heller på sidene liksom nå, ikke vondt, men som at det strekker, noen andre som merker dette!?

Jeg kjenner også dette. Noen ganger er det nesten så mye at det er vondt, men det er egentlig ikke vondt.. Bare veldig ubehagelig..Har faktisk bare kjent det på sidene hele tiden, spesielt på venstre side. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brystvortene ja, de er vonde. Puppene er generelt ikke så ømme som de var de første ukene. Men blir jeg bare litt kald, så sprenger det skikkelig i brystvortene og gjør vondt. Mannen bare ler når jeg står og holder meg på puppene. Lenge.. helt til det ikke er vondt lenger...

Og det stikker i magen her også, har bare merket det på sidene. Stikker oftere/ ekstra når jeg reiser meg opp.

Edit: leif..

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også dette. Noen ganger er det nesten så mye at det er vondt, men det er egentlig ikke vondt.. Bare veldig ubehagelig..Har faktisk bare kjent det på sidene hele tiden, spesielt på venstre side. Merkelige greier.

Ja, det var sånn jeg hadde det litt tidligere, noen gange nå når jeg gjør noen brå bevegelser. Men nå er det mer på hver side av navlen og lit lengre bort og bitte granne ned, hehe.. For en beskrivelse :fnise:

Hørte iallefall at alt var helt normalt, så det er jo deilig å vite, for man kan sannelig begynne å lure noen ganger!

Brystvortene ja, de er vonde. Puppene er generelt ikke så ømme som de var de første ukene. Men blir jeg bare litt kald, så sprenger det skikkelig i brystvortene og gjør vondt. Mannen bare ler når jeg står og holder meg på puppene. Lenge.. helt til det ikke er vondt lenger...

Og det stikker i magen her også, har bare merket det på sidene. Stikker oftere/ ekstra når jeg reiser meg opp.

Edit: leif..

:fnise: Huff, glad jeg ikke har det så ille lengre, det verste har gått over. Nå er det mer sånn at nipplene blir kjempestore og mørke når jeg fryser o.l.

Sambo ble helt mo i knærne her i går når jeg lå i senga å skulle legge meg.

- Er du, sa han

- Er hva, sier jeg,og ler

- Nei, se på nipplene dine da, de har jo aldri vært SÅ svære før, mmm..

Var tydelig hva han ville iallefall :ler::sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Arbeidsdag igjen i morgen. Jeg hadde begynt å venne meg på å ha fri. Lurer på hvordan det går å redusere fra omtrent 11 timersøvn hver natt ned til de vanlige 7-8... Jeg var skikkelig sliten de siste ukene før jul, men får håpe at jeg har samlet litt krefter i jula.

Før helga var vi på ny UL i forbindelse med forskningsprosjektet. Vi så igjen store forandringer siden sist, og den ble målt til crl 7,7 cm. Hjertet slår, den lille har både fingre og tær, nyrer og binyrer :-P Morsomt denne gangen at de gjorde mye av undersøkelsen fra utsiden! Gøy å prøve gel-på-magen-undersøkelsen!

Flickan: jeg fikk to innkallelser til ny UL denne gangen. De sa noe om at det var forskjell på den ordinære ul'en og den gjennom forskningsprosjektet. Betyr det at jeg kommer inn på TO ul'er rett etter hverandre i februar, eller er det ul den ene dagen og blodprøver den andre dagen? Hva fikk du vite? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. min UL var bare innvendig :snurt: .. hehe.. Neida, spiller jo ikke noen rolle. Jeg fikk også 2 innkallelser, men det er visst bare en UL. Den andre er noe greier med jordmor og doppler. Fikk egentlig ikke forklart mer enn det, men det var i forbindelse med prosjektet.

Hvor langt var du på vei da du var der nå sist?

Edit: Litt feil smiley

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag og fikk bekreftet at det er liv! Det var en livlig liten krabat i magen. Spesielt å se hjerteslagene, er såååååååå happy nå!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt var du på vei da du var der nå sist?

OK, takk for svar. :) Kanskje jeg skal ringe neddit og spørre hva som er hva, da. Så kan kanskje mannen få "slippe" å bli med på den ene. UL'ene vil han naturligvis væremedpå men måle blodtrykk er kanskje ikke så viktig. Kan jo spørre hva somskjer på de enkelte undersøkelsene i allefall.

Var nesten 13 uker da jeg var der nå.

Effy: grattis med liv! :):) skjønner godt at du er glad! :) det er helt magisk å se barnet!

Endret av Mirabella83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott UL effy, det høres herlig ut! :hoppe:

Jeg skal faktisk på UL igjen imorgen! :sjokkert:

Jeg skal være med på en studie av gravide PCOSere, og de ville jeg skulle komme allerede imorgen, det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Artig å se så mange m termin i juli/august! Må føles betryggende for dere dere som har vært på tidlige legeundersøkelser og UL. Selv ville ikke fastlegen min gi meg time før jeg er i 12 uke. Men siden jeg har et barn fra før, kjenner jeg jo til rutinene. Skal bestille privat UL på Medicus her i Trondheim tenkte jeg. Ønsker den i uke 12. Jeg nærmer meg risikoalderen for gravide (er 37) så jeg tenkte det ville være betryggende med en tidlig UL.

Ellers så er jeg fryktelig kvalm og svimmel for tiden. Er 6+4 nå og håper dette gir seg i løpet av de nærmeste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille privat UL på Medicus her i Trondheim tenkte jeg.

Kristin Offerdal ved Heimdal Helsehus gjør også UL'er. Jeg gikk dit for min første undersøkelse, men jeg tror ikke så mange vet om henne. (Bare et tips hvis det er ventetid etc på medicus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå hele 15 uker på vei!!!! Utrolig. Skal på første tvilling-sjekk på Ullevål på mandag. Skjønner at det er andre boller når man venter tvillinger, ja. I forrige svangerskap syntes jeg kontrollene kom rimelig skjeldent.

Nå skal jeg vist sjekkes og kontrolleres så ofte at det kanskje blir for mye av det gode, he he. Fikk også beskjed om at ordinær UL ble utvidet til en time pga av tvillingene. Skal på Ul 27. januar. Det blir spennende...

Jeg har virkelig fått mage alt. Jeg ser kanskje ut som jeg er i uke 20-22 ref forrige gang. Huff, håper ikke jeg kommer til å bli enorm!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tipset om Heimdal Helsehus Mirabella, men jeg fikk time ved Medicus da jeg ønsket det. Fikk ved menstemin uke 12, og de anbefalte UL i uke 8-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caramba - det er sikkert stor forskjell ja. Vant til en i magen forrige gang, og nå to. Og magen kommer ofte tidligere uansett med svangerskap nummer to, gjør den ikke?

Veldig kjekt med kontroller da. Er det sånn at det er vanlig å bli sykemeldt fra uke 20 i tvillingsvangerskap?

Spennende at vi har en tvillingmamma i terminklubben her! (selv om jeg skal være så sleip å si at jeg er glad det ikke er meg...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caramba - det er sikkert stor forskjell ja. Vant til en i magen forrige gang, og nå to. Og magen kommer ofte tidligere uansett med svangerskap nummer to, gjør den ikke?

Veldig kjekt med kontroller da. Er det sånn at det er vanlig å bli sykemeldt fra uke 20 i tvillingsvangerskap?

Spennende at vi har en tvillingmamma i terminklubben her! (selv om jeg skal være så sleip å si at jeg er glad det ikke er meg...;))

Jo, alle sier at magen kom fortere andre gang. Jeg hadde ikke så fryktelig lyst på tvillinger selv akkurat, og har virkelig trengt tid på å fordøye det. Egentlig godt de ikke kommer som førstemann, nå har jeg hvertfal litt erfaring.... Håper det hjelper litt på ting som var vanskelige med forrige baby.

Legen min sa at jeg kom til å bli sykemeldt i uke 20-24, men jeg er spent på hva de sier på Ullevål. Siden det er der jeg skal på kontroller stor sett, så er det kanskje de som "bestemmer"? Jeg føler meg nesten førstegangsgravid igjen, det er så lite jeg vet om tvillinger og svangerskapet. Gleder meg til mandag og litt eksperthjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært til samtale hos jordmor. Var en gruppesamtale med flere andre som har termin i juli. Ble egentlig litt skuffet. De andre var enten ekstremt sjenerte eller litt tafatte. Ble litt overrasket i og med at alle så og si var på min alder. Hadde kansje forventet noen som var litt eldre også, men ble gald da jeg så mange i lik situasjon som meg. Men de andre hadde dessverre ikke så mye som de lurte på, så det ble 2 litt klamme timer. Håper de jeg et kommer i barselgruppe med er litt mer snakkesalige.

Ellers går alt veldig bra om dagen. Formen er fin selv om jeg fortsatt er ganske trøtt. Fikk vært på trening i dag, for første gang siden tidlig desember, og det var veldig deilig. Håper jeg klarer å bli like flink til å trene som jeg var før. Har mål om å trene en gang til denne uken. + sukkerstopp hele denne uken. Har vent meg til litt for mye søtt i julen :sjenert: Trenger visst litt desukring :ler:

Har fått ordinær UL i uke 18, men må flytte den fordi jeg skal til Riga hele den uken.

Håper formen er fin hos dere også, gleder meg til å høre om dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...