Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Her hadde det vært mye aktivitet :) Ikke så mye her når jeg er på ferie nå. Blir vel ikke så mye over jula heller tenker jeg. Nok av andre ting å gjøre.

Wow, så moro med tvillinger, Caramba. Det er jo kjempemoro. Skjønner at det er litt skummelt også, er jo et risikosvangerskap med en gang. Jeg fryktet tvillinger selv siden vi har flust av det i familien min på begge sider, jeg er også født tvilling selv. Vi ble født i uke 28, så jeg er veldig prematur. Men jeg er frisk og rask som noen annen. Og ikke minst smart, om jeg får lov å si det selv :ler: Og myyyye har skjedd medisinsk sett siden 1982 da jeg ble født, nå går de fleste tvillingsvangerskap veldig veldig bra.

Skjønner godt at august-mødrene er utålmodige på å nå 12 uker, men tiden går fort altså. Men er jo ikke lett, spesielt når man har hatt SA/MA før, det skjønner jeg. Men vi må jo bare holde motet oppe, dette kommer til å gå kjempebra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste dag på jobb før jul på fredag! JIPPI! Det var VIRKELIG deilig!

I dag har vi vasket hus til den store gullmedaljen. Jeg har ikke orket NOE før i desember i tillegg til jobben. Å begynne med storvask på ettermiddagene, har vært helt uaktuelt. For slapp, svimmel og trøtt. Men nå er vi i gang! Det blir nok jul hos oss også :):husarbeid:

Jeg kjenner livmora over skambeinet! Jo, jeg er heeelt sikker nå! :rødme: milepel...

:skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver egentlig å ikke ønske for mye at tiden skal gå fort til 12 uker. For, gjør den det - da går jo resten av tiden fort også.. Og jeg trenger alle 40 ukene på å forberede meg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver egentlig å ikke ønske for mye at tiden skal gå fort til 12 uker. For, gjør den det - da går jo resten av tiden fort også.. Og jeg trenger alle 40 ukene på å forberede meg på!

Dette mente jeg i går... I dag er jeg misunnelig på alle dere som er kommet så mye lengre.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå nærmer det seg 12 uker.... Jeg har så lite symptomer fortiden, er det flere som har det sånn? Skal jo ikke klage da, men blir bare litt bekymret....

Ellers var jeg på 1 svangerskapskontroll rett før jul og i går fikk familien til mannen min vite det - så nå er det sånn halvveis offentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ha dager som er symptomfrie, men så komme særlig kvalmen og trøttheten tilbake til de grader andre dager..

Tror ikke jeg tåler noe særlig å lese om andre som opplever spontanabort og missed abortion. Hvordan kan jeg egentlig være helt sikker på at det er noe der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler det også svært dårlig :sjenert: Full av medfølelse for den det gjelder, og livredd for å oppleve det samme selv. Den som bare hadde kunnet lagt seg ned og sovet ca 5 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den som kunne ha sluppet den fæle følelsen som av og til kommer krypende. Jeg er tolv uker i dag, men det er jo fire uker siden jeg så et hjerte slå. Sliter litt med å tro på at det fortsatt er liv der inne. Rett og slett livredd for MA. Gleder meg til å få høre hjertelyd jeg.

Men stort sett er jeg positiv da, må bare være bevisst på hvilke sider jeg leser for tida. Aborter og spekulasjoner vil jeg helst holde meg langt unna.

Men er det noen av dere andre som har måttet bytte ut tøyet enda? Selv begynner utvalget i skapet å bli litt mindre kjenner jeg. Og det er jo i grunnen bare moro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, jeg må slutte å lese om SA,MA etc. Blir så bekymret........

Jeg har lite symptomer, men har gått opp en str i bh :fnise:

Ellers har jeg slitt litt med oppblåst mage + har sikkert gått opp 2-2.5 kg. Men jeg tviholder på mine gamle klær ennå. Må nok ut å kjøpe meg noen nye bukser snart. Har kjøpt meg endel lange topper/ overdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt doppler på nettet idag! Lå og grublet igår da jeg la meg, og fant ut at jeg skulle sjekke priser på en sånn sak. Så var det jo kjempebillig, så jeg slo til. Rapport følger (men det tar sikkert 2-3 uker før den kommer, sendes fra Asia)

Har noen av dere testet doppler?

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen deres om dagen da jenter?

Er så utrolig dårlig om dagene jeg, så hvis det ikke gir seg snart må jeg nok ta en tur til legen.. Foreløpig tar jeg det i alle fall som ett tegn på at alt er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min begynner å bli bedre den. Klarer å holde kvalmen unna så lenge jeg sover nok og tar ting litt rolig. Begynner også å lure på om den ekstreme trøttheten er på vei tilbake, jeg sover ikke lengre 15-20 timer i døgnet :)

Og i dag har jeg tatt i bruk ny vinterjakke med plass til mage, den gamle innsvingte kåpa mi spratt knappen over magen opp hele tida på. Syns det er kjempestas å måtte ha større klær, for første gang siden jeg var 10 år eller noe. hihi.

Tussi: Gå til legen hvis du trenger det, det er ikke noen vits i å slite seg ut heller. Kanskje litt redusert arbeidstid kan gjøre hverdagen til noe helt annet slik det var for meg. Gull verdt å få jobbe halve dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det jeg tenkte litt på også. Eventuelt gå ned 20% så jeg kan sove ett par timer lengre om morgenen. Tror det hadde hjulpet mye. Det som er så synd er at det ikke bare er morgenen, det er hele dagen. Er spent på hvordan kvelden blir, skal til ett vennepar som skal lage god mat, også skal jeg sitte der og ikke få i meg noe. Jaja, de vet det i alle fall da, men ikke de andre som kommer.

Så gøy med plass til mage, må være herlig når man begynner å merke at magen blir større, tenk når vi merker liv i magen da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 3 kilo så langt, men buksene strammer mer. Men det er nok bare oppblåsthet så tidlig. Det er nok lenge til jeg får mage, er så mye mage der fra før av, så babymagen synes nok ikke på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag :danser:

Klarer ikke å glede meg 100% da jeg har så lite symptomer, vurderer å bestille privat UL bare for å sjekke at alt er bra. 6 uker er leeeeenge å vente på ordinær UL.

Ilja: Hva er doppler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 12 uker, effy! Så bra at den magiske grensen overskrides for en etter en i terminklubben! :hoppe:

En doppler er en sak du kan høre hjerteslagene til babyen med. Den bruker UL for å fange opp lyden av hjerteslagene, og det sies at den kan brukes fra uke 11-12, sikkert også tidligere dersom spiren ligger slik at man kan finne den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende!

Har nettopp bestilt meg time til ultralyd på mandag, må si jeg er spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra juleferie :vinke:

Var på UL i romjulen i forbindelse med forskningsprosjektet igjen, og det var virkelig fantastisk. En herlig liten beibi som vinket til mamman sin og suttet på tommelen. Legen var veldig fornøyd og den så frisk og fin ut så langt. Veldig kjekt å se at alt sto bra til, for jeg føler meg liksom ikke veldig gravid, til tross for at jeg har en del symptomer.

Mannen fikk dessverre ikke vært med denne gangen heller, fordi han fikk et prosjekt som måtte gjøres ferdig før nyttår sånn helt på tampen. Litt kjedelig, men får håpe han får vært med neste gang.

I morgen skal jeg og mannen en tur i babybutikkene i området her og se på barnevogner. Har lurt på å kjøpe brukt, så vi må nesten vite hva vi skal holde utkikk etter. Ellers er det jo moro å bare kikke litt også, kansje de har noen gode januartilbud.

Ha en fin helg jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i romjulen her også. Og der vinket babyen og sprellet med bena. Helt fantastisk.

Formen er veldig mye bedre og jeg har virkelig hentet tilbake kreftene i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...