Gå til innhold

Hund som hyler/skriker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere hatt en rekke forskjellige raser og personligheter, men har aldri tidligere opplevd at hunder har hylt/skreket om de ikke er skrekkslagne.

Har nå fått en dvergschnauzer og hun kan hyle/skrike før hun bjeffer og knurrer litt. Det som forundrer meg er at hun kommer med slike lyder når hun kun ser litt skeptisk ut, hun er langt fra skrekkslagen.

Lurer derfor om det er noen med erfaring fra rasen som kan fortelle meg om dette er vanlig? Eller er hun egentlig skrekkslagen og jeg dårlig til å "lese" henne? Vet jo at dvergschnauzerene er pratsomme hunder, men er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager. Det kom ikke frem i innlegget mitt at det er snakk om en valp.

Skrevet

Helt normalt :)

Har selv en Dobermann - hun skrek og hylte hver gang en annen hund kom litt for nærme, eller når hun ble redd - mest av alt hylte og skrek hun for alt i den såkalte "spøkelsesalderen" hehe

Hun er nå 3 år og skriker ikke like mye lengre, bare om det er noe helt spesiellt

Skrevet

Jeg har en tispe på 1år som skriker som en gris når hun ser katter (parson russell terrier), og vi har en dverg schnauzer i klubben her på året som hyler nesten like ille med det samme treningene starter, rett og slett for at hun gleder seg sånn (stress)

Skrevet

Jeg har to dvergschnauzere, og ja, vel lager de mye lyd men skriking/hyling kjenner jegi meg ikke igjen .

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg trener agility, og har en dvergschnauzer som jeg trener sammen med og de to trenerne jeg hadde før hadde 5 til sammen, og -alle- sammen hyler/skriker/gauler når de blir opphisset, og spesiellt hvis mot andre hunder. Aldri hørt akkurat den hylinga der hos noen andre raser...

Skrevet

Godt å høre. Satser på at det er "normalt", det kommer mange rare lyder fra henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...