Gå til innhold

Hva må jeg trene spise for og få mindre rumpe og smalere lår?


Gjest Gjest_Ina_*

Anbefalte innlegg

Gjest anabanana

'Hoopdance' skal være bra! Kan forbrenne opptil 100 kcal på 10 min + at det er kjempegøy i tillegg! Er selv blitt helt hektet siste tiden. Har fått bedre selvtillit og er superduperfantastisk fornøyd, alle jeg vet som driver med det, sier akkurat det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:nei:

Tusen takk for tipset! :)

Men når du trente intervall? Hvor lange drag hadde du?

Nå springer jeg 4x4 etter en god oppvarming og en litt lengre langkjøring på 60 min i et ganske bra tempo 1 gang i uka.

Uten om dette lurer jeg på en ting? nå som det er vinter vil jeg jo fortsette å trene men gidder ikke bestandig trene ute nå som det er så kaldt.

Kan det være lurer og være med på puls stepp? eller hoppe tau som intervall i stede for spinning.

Det ligner jo mer på jogging og jeg tror ikke man får store lår av det!

Jeg tror også at jeg kanskje får litt bedre bevegelighet når jeg bruker hele kroppen på puls stepp.

For nå har jeg blitt ganske treig og stiv etter alle spinningen. :tristbla:

Du kan jo løpe opp ned trappa dersom du har ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart folk hadde å si. Er uenig i at formulering har lite å si, feite lår og muskuløse lår er to vidt forskjellige ting som begge kan beskrives som problemer.

Hør på O-Ren Ishii. Langdistanse.

Og spis mer fett (oljer). Dropp karbon. Om å gjøre å drepe så mange kalorier at musklene tar over som energikilde.

Pass på at du

Ikke småspiser nøtter

Ikke småspiser

Spiser regelmessig.

Hmmm.

Du har en høy BMI, dette kan være underhudsfett eller enorme mengder muskler. I begge tilfeller er langdistanse en løsning. Underhudsfett som tillegg til store muskler kan løses gjennom å supplere kostholdet med ekstra fett og mindre karbo.

Endret av pålern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Silje_*

Eg har akkurat samme problem som deg, men har no begynt å ha utholdenhetstrening med lav intensitet (30 min ++), og eg merkar forskjell. Det gjelde både jogging, ski, dans ++ :) Det er denne treningsforma so i størst grad gjer at lår og rompe blir mindre. Når en har lav, moderat intensitet på treninga. Siden da øka fettforbrenninga mykje meir og det påverka ikkje musklane i den graden at massen på musklane aukar:) En kan også ha styrketrening, men da er det viktig at en har lite belastning og heller fleire repetisjonar (25-14) :)

Håpar det hjalp litt - lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Før drev jeg det ganske hardt, var nesten konstant støl og det verket i kroppen... men jeg ville trene hver dag.!

Jeg trente spinning nesten hver dag i 1 år og nå har jeg fått veldig svære lår i forhold til resten av kroppen og rompa mi ganske stor den også.

Har nå redusert trenings mengden min ganske mye.

Ford jeg skjønner nå at Kroppen trenger tid og mat til å restituere seg etter ei treningsøkt. Det er like viktig som selve treninga.

Men nå lurer jeg på hva kan jeg gjøre for og få mindre lår og rumpe?

Styrke øvelser funker ikke lårene blir bare større av det! Har prøvd det meste!

Bør jeg slutte med spinning? Ettersom jeg bare har fått feite store lår av det?

Det skal sies at jeg har et veldig sunt kosthold. Så jeg tror ikke det er problemet heller.

Hva kan jeg trene som gjør lårene og rompa blir mindre? Noen tips?

Det er om ikke umulig så i hvertfall svært vanskelig å få større muskler i lår og legger av å trene sykling eller spinning. Søk opp noen bilder av proffsyklister (Lance Armstrong, Andy Schleck, Alberto Contador etc.) så skal du se. Muskelmassen i lår og legger er veldig genetisk betinget. Syklister som er gode til å sykle i fjellene er gode fordi de er spinkelt bygd. Det er ikke noe de har trent seg til, det er deres genetiske sammensetning som gir dem en slik kroppsbygning. På samme måte som Thor Hushovd er stor og kraftig til syklist å være, så har han kraftige muskler i beina og overkroppen, noe som gjør ham til en god spurter, og dermed ikke så god i fjellene som de med lettere kroppsbygning.

Spinning og sykling er utholdenhetstrening, og det øker ikke muskelvolumet. Skal du øke muskelvolumet og maksstyrken må du ta øvelser som du maksimalt klarer 10-20 repitisjoner av, jeg antar at du klarer å tråkke rundt mer enn 10-20 ganger på en sykkel...

Det at du har trent og trent selv om du føler deg sliten og støl kan derimot gjøre at du får høy produksjon av stresshormonet kortisol, som øker sultfølelsen. Dermed vil du ha lett for å spise mer og dermed legge på deg mer fett. Hos kvinner lagres fett hovedsakelig på lårene og rumpa, dermed får du større lår.

Hvis det var riktig at sykling gir større lår og legger så burde kvinnelige proffsyklister ha verdens største kvinnelige lår og legger. Vel, her kan du se Emma Pooley, sølvmedaljør fra Beijing-OL: http://www.cyclingfx.nl/cyclingladies/Inte.../EmmaPooley.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er direkte relevant til spinning, siden jeg aldri har drevet med det. Men jeg sykler en del, og da tar jeg litt i, slik at det blir som en treningsøkt. I begynnelsen så fikk jeg ganske mye tjukkere lår og legger, faktisk i en slik grad at jeg ikke kunne sykle i vanlige bukser. Når jeg trakket på litt, så svulmet beina opp slik at klærne ble ubehagelig trange. Men det gav seg etter hvert. Jeg har blitt i ganske god form, og har fått noen temmelig brutale muskler i beina, men nå har jeg alt i alt tynnere lår og legger enn jeg hadde for noen måneder siden. Det er kanskje en fase man må gjennom? Jeg ville uansett ikke gitt opp en treningsform som jeg likte pga litt større omkrets av låra. Det er relativt enorm forskjell på en stor deigræv og en muskuløs rumpe, selv om målene er de samme. 9 av 10 menn vil antakelig mene at TS`s trente rumpe er sexy som faen. Den tiende er, som vi vet, homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_*Maja*_*

Jeg har alltid hatt kraftige, men muskuløse lår. Jeg og strevde med å finne en treningsform som kunne minske dem litt. Jeg har gått rask gange i 40 min. 3-4 ganger i uka...har mistet over 5 cm runt lårene pga. den treningsformen. Kan være noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...