Gå til innhold

Hva må jeg trene spise for og få mindre rumpe og smalere lår?


Gjest Gjest_Ina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ina_*

Før drev jeg det ganske hardt, var nesten konstant støl og det verket i kroppen... men jeg ville trene hver dag.!

Jeg trente spinning nesten hver dag i 1 år og nå har jeg fått veldig svære lår i forhold til resten av kroppen og rompa mi ganske stor den også.

Har nå redusert trenings mengden min ganske mye.

Ford jeg skjønner nå at Kroppen trenger tid og mat til å restituere seg etter ei treningsøkt. Det er like viktig som selve treninga.

Men nå lurer jeg på hva kan jeg gjøre for og få mindre lår og rumpe?

Styrke øvelser funker ikke lårene blir bare større av det! Har prøvd det meste!

Bør jeg slutte med spinning? Ettersom jeg bare har fått feite store lår av det?

Det skal sies at jeg har et veldig sunt kosthold. Så jeg tror ikke det er problemet heller.

Hva kan jeg trene som gjør lårene og rompa blir mindre? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve ut en annen treningsform som feks løping? Kombiner dette med styrke på overkroppen, så vil det kanskje bli mer likhet mellom over- og underkroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Hvis du får feite lår av spinning (altså mer fett på dem) kan du neppe spise riktig. ;)

Om det er muskelmassen du vil til livs ville jeg også fokusert på løping, helst langdistanse samt trening av overkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei FEITE lår av spinning var noe nytt, så jeg har ingen råd mot dette. Kanskje du aldri må sette deg på en sykkel igjen, siden du blir så feit av det. Jenta med de feite lårene på spinningen. Huff. Det høres ikke noe kult ut! Å være den ene personen i verden som blir feit av sykling må føles litt ensomt kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karianne_*

Du skriver du har et sunt kosthold, men selv om du har det, kan du få i deg flere kalorier enn du forbrenner og da hjelper ikke treningen stort.

I tillegg til musklene du får av treningen, vil du også lagre fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest Ina
Kanskje minske paa spinningen og starte med noe som trener overkroppen istedenfor de dagene du ikke er paa spinning?

Jeg trener overkroppen to ganger i uken + mage og rygg to ganger i uken :P

men det hjelper ikke!

jeg har forsatt store musklel lår fra spinning treningen som jeg drev ganske hardt over lengre tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ina_*
Du skriver du har et sunt kosthold, men selv om du har det, kan du få i deg flere kalorier enn du forbrenner og da hjelper ikke treningen stort.

I tillegg til musklene du får av treningen, vil du også lagre fett.

Har kosthold plan som er slik ut:

frokost: to knekkebrød med mager pålegg som et egg eller kokt skinke med agurk og paprika.

Lunsj: to knekkebrød med skinke.

Mellom måltid: Et eple litt nøtter

Middag: Brokkoli og kylling eller wok med svinekjøtt. En porsjon.

Kvelds etter trening: en porsjon havregryn og en liten yoghurt med litt frukt.

Drikker bare vann!!

Jeg trener nesten hverdag spinning 3 ganger i uka og styrke mage/ rygg overkropp to ganger i uka.

Noen tips til og få det til enda bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Inaa
Nei FEITE lår av spinning var noe nytt, så jeg har ingen råd mot dette. Kanskje du aldri må sette deg på en sykkel igjen, siden du blir så feit av det. Jenta med de feite lårene på spinningen. Huff. Det høres ikke noe kult ut! Å være den ene personen i verden som blir feit av sykling må føles litt ensomt kan jeg tenke meg.

Er det teiteste jeg har hørt på lenge! Om du ikke har noe saklig og komme med kan du holde kjeften din for deg selv!

Det er flere jenter som synes de for større lår av for mye spinning!

Jeg mener ikke en slik personsom deg! som kanskje trener det en gang i uka eller en gang i blant! Da får man jo selvfølgelig ikke store lår!

Men jeg har drevet med sykling ganske lenge og trente nesten spinning hver dag og nå har jeg fått sikkelig svære muskel lår og det vil jeg ikke ha!

Derfor trenger jeg saklig tips til hva jeg kan trene for og få de mindre igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ina_*
Hvis du får feite lår av spinning (altså mer fett på dem) kan du neppe spise riktig. ;)

Om det er muskelmassen du vil til livs ville jeg også fokusert på løping, helst langdistanse samt trening av overkropp.

jeg får ikke mer fett på dem! men de blir større og hardere, mere muskler

derfor har de blitt ganske store. jeg drev jo spinning nesten hver dag!

smart tips av deg! tror jeg skal starte med løping i stede.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til og få det til enda bedre?

Med den dietten og så vidt mye trening kan det virke som om problemet ditt ikke er for store lår, men en (begynnende) spiseforstyrrelse med dertil hørende vrangforestillinger om hvordan du selv ser ut. Hvis du har holdt på med dette en stund, vil du sannsynligvis se mye bedre ut hvis du passer på å spise så mye at du beholder litt underhudsfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ina_*
Med den dietten og så vidt mye trening kan det virke som om problemet ditt ikke er for store lår, men en (begynnende) spiseforstyrrelse med dertil hørende vrangforestillinger om hvordan du selv ser ut. Hvis du har holdt på med dette en stund, vil du sannsynligvis se mye bedre ut hvis du passer på å spise så mye at du beholder litt underhudsfett.

Har ingen spise forstyrelse! Vil bare gå ned i fett prosent på rumpa og lår!

Spiser alltid god mat og noe godt på lørdager har også fri fra trening på lørdag og søndager.

Jeg veier 73 kg og er 1,67 i høyde.

Vil ned i fett prosent men vil unngå store lår av spinning! skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Grunnen til at mange her tror at du har fått mer fett på lår og rompe av å trene spinning er fordi du skriver at du får feite lår av å trene på denne måten, altså feite som med mye fett på. Hadde du skrevet at du får store lår av spinnig pga økt muskelmasse ville det nok kommet frem klarere hva som har skjedd.

Du får faktisk en del gode råd her, men jeg tviler på at så mange vil komme med flere når du svarer såpass krasst tilbake som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest Ina
Grunnen til at mange her tror at du har fått mer fett på lår og rompe av å trene spinning er fordi du skriver at du får feite lår av å trene på denne måten, altså feite som med mye fett på. Hadde du skrevet at du får store lår av spinnig pga økt muskelmasse ville det nok kommet frem klarere hva som har skjedd.

Du får faktisk en del gode råd her, men jeg tviler på at så mange vil komme med flere når du svarer såpass krasst tilbake som du gjør.

Sorry! skrev det kanskje litt dårlig forklart her! Men når noen sier jeg er den eneste personen som føler det slik bli jeg provosert! Tror nok ikke jeg er den eneste personen som har fått større lår av spinning! Altså i muskelmasse!

Men tusen takk for tipset jeg fikk fra deg! Tror det er lurt og kanskje legge om treningen litt og joggei stede! Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!! Mange teite folk her inne som ikke klarer å se ord i kontekst, som må bare kverulere om ordvalget til folk. En hver person med normal iq og en del peiling på trening hadde forstått hva denne jenta mente.

Spinning er en bra treningsform, for all del. Men lår blir store eller "feite" om man vil si det. Den beste treningsformen for å minske muskelmassen i låra er som en person her inne allerede har sagt, løping (langdistanse). Dessuten funker det med raske gange også.

Håper det ordner seg for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Ina_*
Herregud!! Mange teite folk her inne som ikke klarer å se ord i kontekst, som må bare kverulere om ordvalget til folk. En hver person med normal iq og en del peiling på trening hadde forstått hva denne jenta mente.

Spinning er en bra treningsform, for all del. Men lår blir store eller "feite" om man vil si det. Den beste treningsformen for å minske muskelmassen i låra er som en person her inne allerede har sagt, løping (langdistanse). Dessuten funker det med raske gange også.

Håper det ordner seg for deg! :)

Tusen takk! endelig noen som forstår meg : - DD

Har tenkt og bytte ut to spinning intervall timer med løping!

Slik at det bli løping to ganger i uka og spinning intervall en gang i uka 

Men hvor lenge bør jeg løpe? Intervall? eller over lengre tid som 1 time? i ganske kjapt tempo? er i ganske god form! hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Tusen takk! endelig noen som forstår meg : - DD

Har tenkt og bytte ut to spinning intervall timer med løping!

Slik at det bli løping to ganger i uka og spinning intervall en gang i uka ïŠ

Men hvor lenge bør jeg løpe? Intervall? eller over lengre tid som 1 time? i ganske kjapt tempo? er i ganske god form! hva anbefaler du?

Jeg ville satset på langdistanse og evt. langintervall. Kortere intervaller (drag på under 1-2 min f.eks) kan ha en anabol effekt på kropp og muskelmasse. Når man kjører langdistanse produserer også de fleste kortisol som har en muskelnedbrytende effekt. Merk at dette vil gjelde for hele kroppen, ikke bare i lårene. Så styrketrening på overkropp som du allerede gjør (de store muskelgruppene; rygg, bryst, mage f.eks) kan kanskje være greit for å balansere. :)

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode hvor jeg syklet hver gang jeg skulle på jobb, som oftest hver dag i en periode på 8 mnd. 10 km dit, og 10 km hjem. Aldri har jeg sett større lår og legger hos meg selv, måtte rett og slett slutte å sykle, så helt teit ut med SKIKKELIG harde og store lår og leggmuskler, så den lille slanke overkroppen! Måtte begynne med løping for å trene ned musklene så de ikke skulle bli helt slappe og overfylt med fett i tillegg :fnise:

Løpingen hjalp meg veldig, både langdistanse og intervaller, jeg syklet da 2 dager i uken og løp 4 dager, da gikk det veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ina_*

:nei:

Jeg hadde en periode hvor jeg syklet hver gang jeg skulle på jobb, som oftest hver dag i en periode på 8 mnd. 10 km dit, og 10 km hjem. Aldri har jeg sett større lår og legger hos meg selv, måtte rett og slett slutte å sykle, så helt teit ut med SKIKKELIG harde og store lår og leggmuskler, så den lille slanke overkroppen! Måtte begynne med løping for å trene ned musklene så de ikke skulle bli helt slappe og overfylt med fett i tillegg :fnise:

Løpingen hjalp meg veldig, både langdistanse og intervaller, jeg syklet da 2 dager i uken og løp 4 dager, da gikk det veldig fint :)

Tusen takk for tipset! :)

Men når du trente intervall? Hvor lange drag hadde du?

Nå springer jeg 4x4 etter en god oppvarming og en litt lengre langkjøring på 60 min i et ganske bra tempo 1 gang i uka.

Uten om dette lurer jeg på en ting? nå som det er vinter vil jeg jo fortsette å trene men gidder ikke bestandig trene ute nå som det er så kaldt.

Kan det være lurer og være med på puls stepp? eller hoppe tau som intervall i stede for spinning.

Det ligner jo mer på jogging og jeg tror ikke man får store lår av det!

Jeg tror også at jeg kanskje får litt bedre bevegelighet når jeg bruker hele kroppen på puls stepp.

For nå har jeg blitt ganske treig og stiv etter alle spinningen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...