Gå til innhold

ara papegøye

Gjest Gjest_tulla123_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tulla123_*
Skrevet

hei jeg har ei venninne som er 18¨år å hun vil ha ara papegøye.. må du ikke søke til mattilsynet får å ha det hjemme?? å hun har ADHD å er litt mye ute med venner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike papegøyer kan man kjøpe i enkelte dyrebutikker - trenger ikke søke hos noen for å ha en slik.

At din venninne har adhd spiller da liten rolle spør du meg, men at hun er 18 og er mye ute å fester har selvsagt mye å si.

Papegøyer trenger mye stimuli og sosialt samvær og kan ikke være for mye hjemme alene. De kan også bli veldig gamle, så det er jo ikke noe man bare skaffer seg uten mål og mening

Gjest Gjest_tulla123_*
Skrevet
Slike papegøyer kan man kjøpe i enkelte dyrebutikker - trenger ikke søke hos noen for å ha en slik.

At din venninne har adhd spiller da liten rolle spør du meg, men at hun er 18 og er mye ute å fester har selvsagt mye å si.

Papegøyer trenger mye stimuli og sosialt samvær og kan ikke være for mye hjemme alene. De kan også bli veldig gamle, så det er jo ikke noe man bare skaffer seg uten mål og mening

jeg er bare redd hun klare å ta vare på den. hun reiser på jobben ven 7 tiden å er ikke hjemme får 3 tiden å noen ganger er hun ikke hjemme får på kvelden å dem trenger mye tid å stell.. å hun er veldig hyper å glemer fort det er moro der å da...

Skrevet

Hun burde tenke seg godt om før hun skaffer seg ara,for de trenger VELDIG mye oppmerksomhet. Og de kan ikke sitte i buret sitt hele dagen,de må få komme ut og få oppmerksomhet,få kos og bli snakket med. De må bades,klør og nebb må klippes hvis det ikke slipes naturlig (kan gjøres hos dyrlege)

Det er ikke barebare. De skriker mye og lager høye lyder,så hun må tenke på om dette kommer til å gå ut over naboene. Men det går an til å trene dem opp til å ikke lage de høye skarpe lydene. Hun må også reine med at den snakker MASSE,noe som ikke alltid er det kjekkeste itte en lang dag på jobb.

De kan også bli veldig sjalu,så hvis hun har venner ol. på besøk,så kan papegøyen begynne å skrike og bite etter dem. Men det er jo individuelt for hver papegøye hvordan de reagerer.

Det er trist om hun kjøper en og finner ut at hun ikke kan ta vare på den,for papegøyer knytter seg sånn til eieren sin at det er trist om de må bytte eier.

Så si til henne at hun må sette seg ned å lese masse om dem før hun tenker på og kjøpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...