Gå til innhold

Nettdating - igjen...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er på flere datingsider og har gjort det til en vane å kun søke etter menn som er i nærheten av meg geografisk. Bor langt nord i landet og det er ikke mange "aktuelle" innenfor mitt søkeområde.

Ser jo veldig mange som virker meget interessante som bor på andre siden av landet, men jeg kvier meg for å ta kontakt og respondere heller ikke om noen tar kontakt med meg. Tenker at det kommer til å bli veldig tungvindt å få god kontakt med noen som bor så langt unna, føler det urealistisk å treffe noen som bor to timer unna med fly, både med tanke på tid og penger. Er også tilhenger av å møtes kjapt og uformelt, ikke bare snakke på nettet i det uendelige, heller møtes med en gang for en kopp kaffe, bare for å se om det er noen kjemi.

Noen som har erfaring med å møte noen veldig langt unna? Vil gjerne ha råd og synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_maria_*

Skjønner ditt dilemma, for jeg er oppe i noe tilsvarende selv. Dvs jeg er på nettet med en profil, og har telt på knappene mange ganger om jeg skal prøve å bli kjent med noen utenfor mitt geografiske område.

Foreløpig har jeg holdt meg til mitt eget fylke og til nabofylkene. Men nå er det ikke sikkert at min sjelevenn holder til rett utenfor stuedøra, for å si det slik.

Jeg ville vært villig til å ofre både tid og penger hvis jeg traff en som jeg hadde usedvanlig god kjemi med på nett- for å treffes. Så fikk det heller briste eller bære.

Jeg har gjort det EN gang, for flere år siden; og vi ble kjærester i 3 år. Er også kjempegode venner den dag i dag. Så vi hadde knallkjemi, selv om avstanden var stor. Brukte mye peng på fly og telefon i den tiden, men det var verdt det.

Og så er jeg helt enig med deg i at brevskriving om vær og vind i det lange løp har ingen som helst hensikt.

Så konklusjonen er vel at jeg ville ikke reist flere timer med fly for å treffe noen jeg var usikker på. Utrolig mange ting måtte stemme veldig bra, for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg nettdater litt, og begrenser meg ikke så veldig når det gjelder geografi. Det handler om at jeg ikke har noe problem med å flytte på meg, hvis jeg skulle treffe en det virkelig klaffer med.

Selvfølgelig ville det være ideelt å treffe en som bor i rimelig nærhet, men nå har jeg møtt en som bor noen timer unna, og det er bare for bra til å la fare pga avstand.

Så tar vi det litt som det kommer når det gjelder mulighet for å møtes. Selvfølgelig begrenser økonomien noe, når det gjelder å kunne møtes så ofte som man ønsker, men for oss gjelder det å gjøre det beste ut av den tiden vi faktisk får sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...