Gjest Gjest_mann84_* Skrevet 15. november 2008 #1 Del Skrevet 15. november 2008 Det som nå er skjedd er at den gode gjengen på 3 gode kompiser har flyttet eller funnet seg dame på dette ganske lille stedet jeg studerer på indre østlandet.. De to som er flyttet, er i og for seg unnskyldt, det er forøvrig sistemann også.. Det er bare det at han fremdeles er her, men har funnet seg dame.. Så da sitter jeg her en helg alene, ikke det at det er noe galt med en helg, men når det blir mange så er det verre. Har ikke vært det til nå, men merker jeg også savner å ha en kjæreste innimellom. Har mange kompiser inni oslo jeg kan besøke, men bruker gjerne mer penger når jeg drar inn dit enn en helg her. Synes det er greit å være singel når jeg har single venner å være sammen med, men slik som nå skulle jeg ønske jeg hadde en kjæreste jeg kunne slappe av med i helga(og ellers, selvfølgelig).. Flere som har det som meg, og da tenker jeg spesielt på om det er flere jenter på min alder (20-28) som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #2 Del Skrevet 15. november 2008 Jente på 25 her. Er alene hver eneste helg (og alle ukedager bortsett fra når jeg jobber). Jeg har ikke type, og de få vennene jeg har orker jeg ikke å treffe (jeg har sosial angst, så sosiale situasjoner tapper meg for all min energi). Jeg er ekstremt mye alene. Men det er utrolig hva man venner seg til, så jeg synes de som klager over en eller to helger alene ikke vet hva de snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 15. november 2008 #3 Del Skrevet 15. november 2008 Det som nå er skjedd er at den gode gjengen på 3 gode kompiser har flyttet eller funnet seg dame på dette ganske lille stedet jeg studerer på indre østlandet.. De to som er flyttet, er i og for seg unnskyldt, det er forøvrig sistemann også.. Det er bare det at han fremdeles er her, men har funnet seg dame.. Så da sitter jeg her en helg alene, ikke det at det er noe galt med en helg, men når det blir mange så er det verre. Har ikke vært det til nå, men merker jeg også savner å ha en kjæreste innimellom. Har mange kompiser inni oslo jeg kan besøke, men bruker gjerne mer penger når jeg drar inn dit enn en helg her. Synes det er greit å være singel når jeg har single venner å være sammen med, men slik som nå skulle jeg ønske jeg hadde en kjæreste jeg kunne slappe av med i helga(og ellers, selvfølgelig).. Flere som har det som meg, og da tenker jeg spesielt på om det er flere jenter på min alder (20-28) som har det sånn? Jeg har det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann84_* Skrevet 15. november 2008 #4 Del Skrevet 15. november 2008 til jente 25: jeg ser absolutt hva du mener, men prøver å ikke klage heller, det er bare det at jeg er meget sosial av meg, og føler det at jeg savner å ha en jente jeg kan dele alt med igjen, (og savner å henge med go`gutta liksom).. Og så er det ikke like lett å finne noen heller, for jeg går ikke etter hvem som helst heller(slik han ene kompisen min gjorde, hehhe).. og er glad, eller kanskje litt feil ordvalg, men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener, å høre at flere, og ikke bare gutter, har det sånn som meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 15. november 2008 #5 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg er alene noen helger, og andre helger ikke. Jeg har ikke mange venner, men jeg har noen, og mange har jo samboer eller type. Jeg blir i hvertfall sittende alt for mye hjemme alene. Noen ganger er jeg kanskje ute med venner lørdagskveld, men hjemme alene resten av helga. Jeg prøver å ta litt initativ og sånt, men folk er jo veldig ofte opptatt. Jeg har i grunn alltid hatt få venner, og i ungdomstiden var jeg alene hjemme nesten hver helg. Jeg skulle gjerne hatt litt mer sosialt liv, og mange som ringte og maste, men sån blir det liksom aldri. Jeg har det helt ok, og trives med å være alene, men ofte blir det litt for mye. I hvertfall blir jeg veldig glad når venner spør meg om jeg vil være med på noe enten det er å lage middag eller gå på fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. november 2008 #6 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg henger meg på her. Jeg har en del venner men de fleste har kjæreste/samboer og kanskje også barn. Som oftest så gjør de ting sammen og da har de ikke tid til de single vennene sine. Av og til synes jeg det er greit med en alene helg men trenger ikke være flere helger på rad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Violet_* Skrevet 15. november 2008 #7 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg er jente, 28 år og NYTER å være alene i helgene. Men hadde jeg vært utpreget sosial hadde jeg nok sett på dette som en ulempe. Jeg har valgt å ha et lite sosialt nettverk fordi jeg ikke trives med så mange folk og styr rundt meg. Har ikke noe problemer med å være sammen med andre, men synes faktisk det er hyggelig å være helt alene i helgene. I uka er det så mye annet som skjer, så når helgene kommer murer jeg meg inne, tenner levende lys, ser film eller leser bøker. Koser meg med god mat. Slipper stresset med å behage andre, å får senket skuldene og ladet batteriene til en ny uke. Folk er forskjellige, og mange har faktisk ikke så store sosiale behov utover omgang med folk på jobb/skole i ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann84_* Skrevet 15. november 2008 #8 Del Skrevet 15. november 2008 mulig det bare er jeg som er bortskjemt sånn og da, siden jeg er en sosial fyr som liker å være med venner i helgene og ta meg en fest eller bare slappe av med spill/film og god mat.. synes det er deilig med en helg alene, men passer dårlig når det er akkurat den helga(slik som denne), som man absolutt IKKE kunne tenkt seg å være alene, men heller være ute med venner(eller kjæreste). Men det er kanskje en vanesak det også.. Føler ikke for å sitte som 5.hjul på vogna hos masse kjærestepar å se på at de har det koselig! Takk for at dere svarer, og igjen, godt å se det finnes flere av dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. november 2008 #9 Del Skrevet 15. november 2008 Det er det verste jeg vet, å sitte på en fest hvor det bare er kjærestepar. Spesielt hvis det er sånne par som kysser hele tiden.. Da føler jeg meg alltid extra ensom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 15. november 2008 #10 Del Skrevet 15. november 2008 Ja, fest med bare kjærestepar er ikke så gøy. Heldigvis har jeg ikke vært på noen fest som alle sitter og kysser, men i så fall er det bedre å være alene. Jeg synes det er greit å være en del alene, og trenger alenetid, men helst ikke en hel dag i strekk, og i hvertfall ikke en hel helg. Det er greit å være alene på kvelden dersom man har vært sammen med noen på dagen , eller omvendt. Når er det jo ikke bare sånn at det er kjedelig å være hjemme da, men jeg tenker ofte at jeg egentlig burde vært ute og møtt noen, det skjer jo ikke mye om man bare sitter hjemme for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobos Skrevet 15. november 2008 #11 Del Skrevet 15. november 2008 Slenger meg på her jeg også, og lager en bruker. Er 21 år, stortsett alene i helgene og på kveldene (altså når jeg ikke er på jobb), mesteparten av året. Med et par unntak (kan telle dem på en hånd) Kan vel ikke si at det er greit, selv om jeg har blitt vant med det gjennom tenårene. Kjernen til at det har blitt slik er sosial angst. Har i etterkant fått intrykk av at det ville blitt lettere hvis jeg hadde blitt "med å drikke". Synes bare det er synd at alkohol må være en så stor faktor. Mulig det bare er noe jeg innbiller meg da. Så lenge man har noe å gjøre (alene eller ei) går det stor sett greit da. Men siste 4-5 helgene har jeg bare sittet hjemme å sture. Men kan vel som sagt egentlig ikke klage, da det er et problem med ens eget initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina1974 Skrevet 16. november 2008 #12 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg er alene noen helger, og andre helger ikke. Jeg har ikke mange venner, men jeg har noen, og mange har jo samboer eller type. Jeg blir i hvertfall sittende alt for mye hjemme alene. Noen ganger er jeg kanskje ute med venner lørdagskveld, men hjemme alene resten av helga. Jeg prøver å ta litt initativ og sånt, men folk er jo veldig ofte opptatt. Jeg har i grunn alltid hatt få venner, og i ungdomstiden var jeg alene hjemme nesten hver helg. Jeg skulle gjerne hatt litt mer sosialt liv, og mange som ringte og maste, men sån blir det liksom aldri. Jeg har det helt ok, og trives med å være alene, men ofte blir det litt for mye. I hvertfall blir jeg veldig glad når venner spør meg om jeg vil være med på noe enten det er å lage middag eller gå på fest. Hei jeg er helt ny her inne, og jeg vil bare fortelle deg at jeg er helt enig i alt du skriver her.. Savner de masete tlf og sms.. Har akkurat hatt en alene helg hjemme å er ikke akkurat noe å rope HURRA for.. Veldig kjedelig..=( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andungen Skrevet 16. november 2008 #13 Del Skrevet 16. november 2008 Mye alene jeg også... Men stort sett så trives jeg godt i eget selskap, og kan kose meg skikkelig. Har endel gode venner, og selv om ikke de alltid tar initiativ, så er det heldigvis stort sett noen som har lyst/tid til å treffes når jeg sender en liten sms. Mange er etterhvert etablerte, så i stedet for den kinoturen jeg hadde lyst til, så blir det kanskje en kveld hjemme i sofaen hos ei venninne siden hun har en liten sønn og mannen er utenbys. Men greit nok det, får skravlet litt og slipper å sitte hjemme alene med masse kjipe tanker. Er 28 år, og veldig lei av å være singel, må innrømme det... Spesielt når jeg har en viss person i kikkerten, men ikke helt motet til å gjøre noe med det. Men har bestemt meg for å ta skjeen i egen hånd nå, og høre om fyren har lyst til å finne på noe en dag. Må vite, må få en avklaring før jeg går helt på veggen her. Enten så går det bra, eller så fortsetter det med sløve kvelder hjemme alene... Ukedagene går stort sett veldig greit da, har funnet ut at en tur på treningssenteret får unna endel timer, og så blir man sprek i tillegg Fredagen er jeg gjerne trøtt, og slapper av i sofaen med litt tv. Men lørdagen er stort sett kjip... "Alle" andre har planer, det er ingenting på tv'en og jeg føler det er litt kjipt... Jaja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 16. november 2008 #14 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg hadde det sånn en del før. Men etter at jeg har fått nye venninner - truffet på dansekurs og fra internett - føler jeg ikke det problemet lenger. Hvis jeg f.eks. har vært ute på byen på lørdag, går det jo fint å være alene på søndag. Jeg har også en kattunge til selskap hjemme. Vil råde deg, ts, til å få et par nye venner. Da vil du nok med en gang merke forskjell. Det blir litt dumt å få en dame bare fordi du trenger selskap. Få vennene på plass først - deretter dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå