Gå til innhold

Oppgitt!

Gjest Gjesten-

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten-
Skrevet

Jeg har en kastrert hannkatt på 5, snart seks år. I løpet av det siste året har han hatt X antall halsbånd. Men de forsvinner jo så fort.(blir jo en del halsbånd). Så i kveld når han kommer inn for å spise, og legge seg (han har gode rutiner :fnise: ) så var hans helt nye halsbånd borte, har hatt det i to uker. Han er helt svart så han bruker halsbånd med refleks. Og han hadde det da han forlot huset, men når han kommer hjem er det borte. Han har aldri vært plaget av halsbånd så det er litt rart å skulle tenke på at han skulle ha fjernet det selv, og det skulle egentlig ikke gått ann sånn i min teorien, for det er jo ikke bare å dra det av. Og det er ikke for stramt.

Så det første jeg tenker er at noen tar dem av (de to andre kattene mine har jo fortsatt sine), men det er ingen som har lik katt i området, det er en svart katt til men han/hun er langhåret(den pleier å være på verandaen her sammen med den andre katta mi, de er kompiser :ler: ), når jeg tenker meg om er det også en svart hukatt som jeg har sett innimellom. Og jeg mener de burde se forskjell på sin og min katt. Katten min har også ett arr på nesa, samt en krokete haletupp(etter en slosskamp for 4 år siden) så han er lett å kjenne igjen. Og da skulle man tro at folk så forskjell på sin og min katt.

Så det jeg sitter her å lurer på er om noen virkelig er så frekke at de kan fjerne halsbåndene til min katt sånn uten videre?? For det er veldig merkelig at han skal fjerne dem selv etter noen uker, hadde han ikke likt det så hadde han jo fjerna det selv ganske fort! Og jeg blir litt irritert hvis noen har for vane å plukke av min katts halsbånd.. :slåss:

Så nå vurderer jeg å sette opp en lapp på nærbutikken der det står:

"X antall halsbånd til katt mangler, kan den eller de som har fjernet dem vennligst kontakte meg, slik at jeg får en forklaring på dette.." Eller så kjøper jeg ett halsbånd der jeg skriver navnet hans og vennligst ikke fjern dette halsbåndet! :ler:

For jeg har lett ganske lenge etter halsbånd som han liker, og jeg nekter å reise til Sverige hver gang det forsvinner ett halsbånd. Har bare funnet typen han liker der..

Men så klart det er jo bare en teori, men uansett så blir jeg irritert på tanken, for han kan jo ha tatt dem av selv, men siden han faktisk har vært vant til halsbånd så skulle jo det igrunn ikke vært noe problem. Så jeg lurer på om folk "støtter" teorien min om at noen fjerner dem, eller har han rett og slett tatt dem av selv? Jeg vet, vanskelig å svare på, men hva tror du?

Så da må man reise til sverige snart å kjøpe nytt halsbånd, og denne gangen kjøper jeg ikke bare med ett par, nå kjøper jeg med alle de har inne. Siden det tydligvis er greit å ha ett lager! :ler:

Unnskyld langt innlegg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm :fnise:

Høres dessverre ut som noen faktisk tar av halsbandene, en gang i blant er greit nok, det skjer her også, men om katten min hadde kommet hjem uten halsband så ofte som det din gjør, hadde jeg sjekka handleddene på folk bare i tilfelle :ler:

Frekt uansett altså!

Gjest Gjest_bygdedyret_*
Skrevet

Det er sannsynligvis ingen som tar av katten halsbåndene, min katt mister også sine bånd.Hun er sky overfor andre folk og går ikke til dem frivillig, derfor tror jeg ikke det er noen som har klart å ta det av henne. Jeg har gitt opp halsbånd på min katt for jeg tror nemlig at hun har funnet ut hvordan hun skal kvitte seg med dem selv. For de to siste gangene jeg hadde kjøpt nye halsbånd så forsvant de i løpet av noen timer.

Så du skal se at pusen din har funnet sin metode for å kvitte seg med noe han ikke liker også. Og at det ligger en haug med halsbånd et lurt sted. :fnise:

Skrevet

Har alltid hørt at halsbånd på katt ikke er bra, jeg. De klatrer i trær, de smyger seg gjennom kratt osv og kan bli hengende fast.

Kanskje pusen din har et kratt hvor han liker å dra av seg båndet? Følg etter ham neste gang han går ut, kanskje du finner alle båndene på en liten gren :fnise:

Skrevet
:skratte: hihi, har også hørt det ikke er bra med halsbånd på katter
Skrevet

Hei!

Hvilken type halsbånd er det du bruker da? Hvis det er av de som løsner i låsen når man drar litt hardt i de, så er det bare naturlig at de forsvinner i hytt og vær. Sånn er det her også.. De hekter seg fast i busker, kratt og greiner og så løsner de (heldigvis). Jeg har en venninne som har begynt å produsere egne, fordi hun må på med nytt hver 14. dag.

Skrevet

Mine katt brukte to-tre bånd hver dag, så vi ga opp etter en uke. Fulgte etter han siste gang og fant et tre hvor det søren meg han to eller tre bånd hehe.. Da skjønte jeg at jeg bare kunne gi opp.

Skrevet

Katten min har halsbånd, og har mistet et i løpet av 5 år, så vanlig er det kanskje ikke?

Det er ikke farlig å ha halsbånd på katten hvis det er beregnet på katt, da er det enten strikk eller klemme som løser seg ut ved belastning, slik at katten kan komme løs om den blir sittende fast.

Min katt må ha halsbånd fordi den har kattedør med magnet slik at jeg slipper å fore alle kattene i nabolaget.

Gjest Gjest(TS)
Skrevet

Han hadde ett halsbånd med reflesk kjøpt på en dyrebutikk. Det er strikk, så den vider seg ut og er tilpasset katter. Også er det ikke sånne stikke kanter som man finner på mange slike halsbånd..

Får nok følge etter han ja, se om det er noe på noen trær/busker oppi skogen her. Synd det er så mye skog rundt her vi bor.. :lete: Rart ikke de to andre har tatt av sine, har jo hatt dem siden jul i fjor, de fikk dem i julegave av moren min :skratte:

Men jeg får titte litt etter han og se om det er noen spesielle steder han rusler, men må få tak i nytt ganske snart(prøver igjen), fordi det er jo så mørkt nå, og han er jo helt svart og vanskelig å se.. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...