Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hilde/ Amica: det jeg mener er at jeg er overrasket over de av dere her inne som sier rett ut at dere hever øynene når dere ser noe i andres hjem som dere ikke liker.

Slike venner vil jeg hvertfall ikke ha!

Jeg ser simpelthen ikke poenget med at andre skal oppheve seg til gud over hva som passer inn i de tusen hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hehe.. jeg har akkurat sittet og tegnet hvordan vi skal ha vår tv - seksjon :lol: , Jeg synes de er fine og har faktisk egentlig ikke noe valg (med tanke på plass. Uten seksjon hadde vi hatt ett problem.)

(Hadde vært morsomt og hørt hvorfor du hatet det.)

OK - jeg hater ikke seksjoner :D Eller jo... vel, jeg liker de rett og slett ikke. Vi hadde ikke seksjon hjemme og jeg tror mye av svaret ligger her. Men kunne du tenke deg å møblere den lengste veggen i stua di med bokhyller? Noen synes det er forferdelig stygt og at slikt hører hjemme en plass hvor de ikke synes. Godt vi er forskjellige. :D

Apropos: Husker godt at jeg som 8-åring spurte mamma om ikke de var like glad i meg som foreldrene til vennene min var i sine barn. Jo, fordi de hadde store bilder av vennene mine på veggen i stua. Vi hadde et lite ett av meg, og det var gjemt på en familievegg i soveromsgangen (snufs). Jeg har kommet over det nå da - og har som min mor ingen familiefotografier i min stue.

Og - jeg sperrer ikke øynene opp når jeg kommer hjem til folk som har det anderledes enn meg. Jeg gir bare uttrykk for min personlige smak. Nei, dette er en skikkelig morsom tråd ("Tenk at det er flere som meg!, eller "Hva? liker hun ikke seksjoner...!").

Lykke til med ny seksjon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg
Enda en fy-liste, ja. Fy fy alle som ikke har det som dette. :fy:

Meningen er vel at man selv skal trives i sitt eget hjem og ha det slik man selv vil ha det.

Skjønner du ikke at det er forbudt? Huset SKAL se ut som en IKEA-katalog ;)

At noen gidder bry seg - det synes jeg vitner om lite fritid. Jeg gleder meg til å ha leker slengende over hele kåken, slik at man må leite tre timer etter ledig flekk. Og aldri finne nøkler etc.

Gjennomsiktig skittentøyskurv? Søren, finnes det? Genialt, så ser jeg endelig hen i megastabelen av vaskeklær hvitskjortene mine ligger.

Btw, clipsrammer er visstnok på vei tilbake i in-kategorien. Ikke det at jeg liker dem, men liksom - hvis det skal være up to date i moteverden, så er det vel enkelte som bør vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo begynne å lure på om enkelte bare liker ting fordi det er in, moteriktig og kjempehot denne sommeren...

Man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil!

Lykke til med fy,fy- listen :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Minnie her.

Vi har verken ulikt sengetøy, gjennomsiktig skittentøyskurv, korktavle eller furumøbler. ( fikk solgt alle furumøblene i går... ENDELIG! :D )

Ei heller har vi brudebilder, ettersom vi ikke er gift enda.

Vegg til veggteppe er også fy her i huset, sammen med møbler som ikke passer.

Vi har absolutt en helhet i leiligheten. Fargen på veggene går igjen i gardinene og teppet. Møblene passer godt inn og blir langt fra skjærende.. Hele leiligheten er lys og trivelig

Det jeg ikke syntes er fint er når alle rammene på bilder er forskjellige. Det må være en viss stil.

Har noen få barnebilder stående, men det er av tantebarna mine som bor i USA og som jeg nesten aldri ser.

Alt av DVD'er og videoer står i hyllen under tv'en- og de vi aldri ser ligger i boden.

Uansett, det viktigste er jo at folk trives i sitt hjem, og at de er fornøyd. Smaken er som baken, å det hadde vært kjedelig om alle hjem var like.. Det blir feil å dømme folk på bakgrunn av fargen på veggene. Men å si hva man mener om enkelte ting, må være lov... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempespennende å komme inn i hus til folk som har en annen smak en meg. Det er alltid noe å lære for oss som er interessert. Og hvis jeg ikke liker stilen så sier jeg aldri noe, - skulle bare mangle! :o

Fordømmmer dem hverken nord eller ned ettersom jeg ikke tror at interiørsmak (eller økonomi) har noen sammenheng med personens øvrige egenskaper.

Kanskje jeg tenker sånn fordi jeg er en enkel ku?

:briller:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

En uskylidig tråd syntes jeg, ikke ta alt så personlig folkens!

Har sittet og lest og småledd for meg selv her, er nok enig med endel ja.

Og legger til:

Jeg får hetta av bilder som henger helt oppunder taklisten. Skrekken er en svær tom vegg med et bilde hengende laaaangt der oppe. Får lyst til å hente en hammer....

Får også litt småangst av bokhyller full av bøker med nips figurer stående på rekke og rad foran alle bøkene.

Pynteting i kø oppå TV`en er heller ikke vakkert.

...syntes jeg.

Barna får lov å leke med lekene sine der de vil. De bor jo her like mye som oss voksne. Men vi forsøker å lære dem at når de er ferdig med tingene skal de legges på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde/ Amica: det jeg mener er at jeg er overrasket over de av dere her inne som sier rett ut at dere hever øynene når dere ser noe i andres hjem som dere ikke liker.

Slike venner vil jeg hvertfall ikke ha!

Hæ?

Sikter du til du dette?

Ingen av oss ville vel ha sagt til vennene våre:

"Unnskyld meg, her har du en liste over alt jeg ikke liker ved hjemmet ditt..." :roll:

Det var ment som, eh...ironi?

Jeg FORETREKKER å ha det slik som Minnie så disket foreslo, og jeg er ikke VELDIG begeistret for nips.

Håper vennene mine vil fortsette å være vennene mine likevel...(selv om det tydeligvis ser mørkt ut :-? ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hintet ikke til deg spesifikt, men det har blitt sagt i denne tråden at enkelte rynker på nesen over andre standard.

Og heller ha venner som sier om det er noe de ikke liker, enn å ha de som tenker på hvor fælt det er hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilder i klips-rammer er fint, jeg. Det kommer selvsagt an på stilen i rommet ellers.

Og hvordan de er plassert.

Barns leker må jo også ha en plass, og jeg vil nok foretrekke aktive barn fremfor ryddig stue.

En fast plass med ubetalte regninger er bare praktisk. Kjøkkenet skal være praktisk.

Jeg liker å ha CD'ene mine i stabler på gulvet.

Ellers synes jeg vegg-til-vegg er litt ekkelt. Iallefall på badet (England)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har massevis av alt dette som står på fy-listene deres.. :D Vi liker det og trives med det slik.

Selv liker jeg ikke at datautstyret står i stuen, men vi har det selv i mangel på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lfa's frysninger-på-ryggen-og-lettere-abstinenser-av-liste...

* Blomstrete tapet

* En hvit møbel, en furumøbel, og en eikemøbel plassert nært hverandre i ett og samme rom

* Furumøbler generelt

* Vindu fullt av blomster i alle regnbuens farger

* Bilder av hele slekta hengende på stua

* Orgel i stua

* Sterile rom (tør knapt puste...)

* Vegg til vegg tepper

* Bilder plassert helt "feil"

* Bilder som henger skjevt

* Blomsterpotte på tv'n

* Panel overalt

* Rysjegardiner

* Innrammede plakater

* Bar i stua

+ myyye mer...

Men folk har forskjellig smak, og bra er det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Folk har forskjellig smak når det gjelder BILER.KLÆR,HÅRFRISYRE,MAT osv.- tenk på hvor opptatt de fleste er av BIL!!! Og da er det vel også snakk om trender, hva som er "IN" /"UT"/praktisk/vulgært/dyrt osv.

MEN:- når det kommer til interiør, da får pipa plutselig en annen lyd!!! Og vi som er en smule opptatt av interiør, har altfor "mye fritid" og legger oss opp i ting vi ikke har noe med, satt på spissen.............

Det må vel gå an å diskutere interiør/møbler/bildeoppheng/tepper osv på samme måte som man diskuterer andre remedier man omgir seg med i hverdagen????

Og de som har null interesse, kan lese og lære.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnas leker kan oppbevares i en kiste el. eller på barnas egne rom, ikke flyte rundt i stuen, på kjøkkenet, på badet mm.

Minnie

Må bare få kommentere dette Minnie..Den dag du evnt. får barn selv, kan du ha sterke meninger om dette. Klart kan man ha hushjelp eller jobber hjemme kan man ha mulighet til stadig å rydde vekk leker. For fordi om lekene er på rommet til barnet blir de bært ut av rommet til kjøkken, stue, gang etc. Syns og at det ikke skal flyte, så her må jeg og rydde når min nydelige prinsesse på halvannet år "roter" utover lekene sine. Poenget mitt er bare at før man får barn har man mange forsetter - men det er ikke alltid sånn det blir :blunke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Mix av stiler, f.eks. enkle, stilrene møbler og "hyttemøbler" i samme rom

* Mye ubehandlet treverk i samme rom

* Gammel, avskallet tapet

* Leopardmønstrete gulvtepper/puter/sofatrekk

* Glorete planter/gardiner

* Overflod av pynteting

* Ledninger overalt

* Orgel i stua

* Stygge, gamle lamper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en festlig tråd, jeg. Morsom å høre om folks smak, vel. Er dessuten enig i det aller meste. Og må føye til to ting som jeg ikke liker:

- tørkede blomster, også brudebuketten

- alt for gjennomførte rom, det er best hvis noe bryter (ikke fullstendig stilmiks, men noen brudd som gjør det mer spennende enn en butikkutstilling)

Kom med mer, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jammen meg godt at jeg oppfyller alle "kravene" til Minnie - slik at jeg står på testen hennes hvis hun skulle komme på besøk - as if :o

Hva andre synes og mener om mitt hjem - driter jeg egentlig en lang marsj i. Det viktigste for meg er at jeg er komfortabel med hvordan jeg har det. Noe jeg i aller høyste grad er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, duker ja... Duk på salongbordet er nå en ting (mitt trenger desverre å dekkes til), men hva med små hekleduker og blondeduker på alle tenkelige hyller og utstikk? Også oppå TV'n selvfølgelig.... :roll: . Og hva med masse blomster/grønnplanter i vinduene, men ingen som har lik potteskjuler? Hadde overhode ikke tenkt på det, men plutselig en dag så jeg vinduskarmen min i nytt lys. Nå driver jeg en prosess for å bytte ut til potteskjulere som står i stil med hverandre, og hiver samtidig ut planter som ikke egentlig er serlig pene. Og noen planter gjør seg veldig mye bedre når man har to eller flere av dem. Leker litt med tanken på bare like planter i smale, litt høye potteskjulere... men det blir nok ikke noe av tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...