Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har sett den. Ble kjempeskuffet! Helt ok for 20 pund, men ville ikke betalt noe mer.

Hva gikk det ut på?

Anonymous poster hash: 2c872...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gikk det ut på?

Anonymous poster hash: 2c872...ee5

Var en "forteller/forsker" som gikk gjennom en hel del spøkelseshistorier som folk hadde "sendt inn", så ble disse vist som skuespill. Jeg satt på rad 1 (billigste billettene) så kan hende det var bedre lenger bak, men jeg så veldig godt hvor falsk alt var så ble ikke redd i det hele tatt. Var helt ok, men hadde trodd jeg skulle bli mer skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært hos frisør i London? Vurderer å klippe meg og farge håret mens jeg er der, er det billigere enn hjemme? Er litt redd for at det ikke blir sånn som jeg ønsker meg. Og hva er det med de forskjellige kategoriene man kan velge frisør i? Bør jeg gå for den dyreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en fin opplevelse selv om man ikke får sett seg rundt. Spørs om jeg tør, har ikke vært på gudstjeneste siden barneskolen... ;)

Det er bare å sette seg bakerst :)

Anonymous poster hash: 2608a...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært hos frisør i London? Vurderer å klippe meg og farge håret mens jeg er der, er det billigere enn hjemme? Er litt redd for at det ikke blir sånn som jeg ønsker meg. Og hva er det med de forskjellige kategoriene man kan velge frisør i? Bør jeg gå for den dyreste?

Sjekk ut bloggen til Hjartesmil. Hun har en fast frisør hun går til, og har skrevet litt om dette. Trooor den heter Hair Organics eller noe? Ligger iallefall i Notting Hill, tror jeg :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut bloggen til Hjartesmil. Hun har en fast frisør hun går til, og har skrevet litt om dette. Trooor den heter Hair Organics eller noe? Ligger iallefall i Notting Hill, tror jeg :klo:

At jeg ikke tenkte på det! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har vært hos frisør i London? Vurderer å klippe meg og farge håret mens jeg er der, er det billigere enn hjemme? Er litt redd for at det ikke blir sånn som jeg ønsker meg. Og hva er det med de forskjellige kategoriene man kan velge frisør i? Bør jeg gå for den dyreste?

Jeg bruker også Hair Organics rett rundt hjørnet for meg, og de er både veldig flinke og rimelig priset i forhold til London generelt. For all del ikke gå på hverken de billigste eller de dyreste stedene. Det lønner seg å ringe de å avtale tid på forhånd.

http://hairorganics.co.uk/

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

Sånn, da har jeg vært i london eye, london river cruise, musikalen charlie og sjokoladefarikken, matet ekorn i st james, kattekafe, hel dag med shopping på westfield, sensational butterflies med mer på natiural history museum, british museum, churchill war room, camden market at night, utekino, london dungeon, vært hos hudpleiere og hårfrisør, spist gode middager, leadenhall market... Hatt en super 6-dagersferie! Noen som mente disse planene var for mye, det var det derimot ikke. Det var ca 3 ting om dagen, og innimellom sjekka vi febrilsk etter om det gikk en musikal til vi kunne dra på, siden det var ei stund til vi skulle på noe annet - ble mange kafebesøk altså hehe. Var også veldig flott å bo på Xanadu, ja det tok 30 min med undergrunnen om morgenen, men da var vi ute og fartet til kvelden uansett. Er veldig lei meg for at jeg ikke klarte å dra med meg samboeren på roller disco, dæsken så skøy det ser ut. Noen som har prøvd?

Frisørtips: Stamp, ligger på østsiden (green road). Kule lokaler, gode frisører, litt stiv pris men det er det jeg betaler her i Norge også.

Restaurantstips: Wine and mussaka, gresk restaurant på østsiden. Veldig koselig og stemningsfullt, god mat og gode priser.

Vi skal snart tilbake en helg for å kun dra på musikaler, da det var noe av det vi likte best :D

Ellers lurer jeg på om noen har noen tips angående skumle typer der? Vi bodde på vestsiden, men likevel allerede klokken 21 var det mørkhudete menn som var truende og ropte eller bablet noe med "i kill you" (og så på oss) når det var lite folk rundt - sjedde 2-3 ganger. Vi var aldri på noen utesteder eller i nærheten, eller sent ute, og gikk bare rett mot hotellet, men likevel skjedde det jeg nevnte. Glad vi bare var en snartur innom østsiden, verken noe særlig å se på og sikkert hundre ganger farligere enn Grønland i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers lurer jeg på om noen har noen tips angående skumle typer der? Vi bodde på vestsiden, men likevel allerede klokken 21 var det mørkhudete menn som var truende og ropte eller bablet noe med "i kill you" (og så på oss) når det var lite folk rundt - sjedde 2-3 ganger. Vi var aldri på noen utesteder eller i nærheten, eller sent ute, og gikk bare rett mot hotellet, men likevel skjedde det jeg nevnte. Glad vi bare var en snartur innom østsiden, verken noe særlig å se på og sikkert hundre ganger farligere enn Grønland i Oslo.

Greit nok hvis østsiden av London ikke er noe for deg, men det er absolutt ikke 'farlig, ingen ting og se eller hundre ganger farligere enn Grønnland'. Er masse spennende steder å utforske øst i London hvor det er helt trygt både på dagen og natten. For å nevne noen så har du Shoreditch, Hoxton, Islington, Angel, Camden osv. Med CCTV over alt er det mye mindre kriminalitet og med politi som faktisk tar tak i problemene er ikke London øst i seg selv noe farlig. Det er selvfølgelig spesifikke områder man kanskje bør holde seg unna, men disse områdene finnes også på vestsiden. Høres ut som dere havnet i et av disse områdene hvis folk truet med å drepe deg. Hvis du føler deg utrygg så ringer du bare politiet så hjelper de deg.

Anonymous poster hash: 8f453...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Hair Organics rett rundt hjørnet for meg, og de er både veldig flinke og rimelig priset i forhold til London generelt. For all del ikke gå på hverken de billigste eller de dyreste stedene. Det lønner seg å ringe de å avtale tid på forhånd.

http://hairorganics.co.uk/

Anonymous poster hash: fa99d...396

Tusen takk dere! Det er jo perfekt! Jeg skal jo bo i nærheten, OG de organic :danse:

Hva betalte du sist (circa)? Og hvilken av frisørene er din favoritt?

Endret av mercury_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok hvis østsiden av London ikke er noe for deg, men det er absolutt ikke 'farlig, ingen ting og se eller hundre ganger farligere enn Grønnland'. Er masse spennende steder å utforske øst i London hvor det er helt trygt både på dagen og natten. For å nevne noen så har du Shoreditch, Hoxton, Islington, Angel, Camden osv. Med CCTV over alt er det mye mindre kriminalitet og med politi som faktisk tar tak i problemene er ikke London øst i seg selv noe farlig. Det er selvfølgelig spesifikke områder man kanskje bør holde seg unna, men disse områdene finnes også på vestsiden. Høres ut som dere havnet i et av disse områdene hvis folk truet med å drepe deg. Hvis du føler deg utrygg så ringer du bare politiet så hjelper de deg.

Anonymous poster hash: 8f453...9c5

Dette var vel litt unødvendig krasst? Kassycat er da i sin fulle rett til ikke å like deler av London. Jeg forstår at du har andre preferanse enn henne, men du trenger ikke tre dine preferanser over hodet hennes. Jeg synes det er fullt forståelig at mange nabolag i London kan virke både kjedelig og litt utrygge, for sannheten er at slike nabolag finnes. Dette mantraet med at øst-London er så veldig bra er kun delvis sant.

Når det gjelder frisør så heter en av de Nathan. En annen er fra (la meg se...jeg tror han sa Latvia), begge de er veldig flinke. Full pris er vel noen og 60 pund. Jeg har alltid klippet meg der med rabatt.

En jeg kjenner klipte seg her da hun var på besøk: http://www.rush.co.uk/salons/kensington

Det ligger sånn ca i samme bydel, og prisene er vel noe rimeligere.

Anonymous poster hash: fa99d...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også veldig flott å bo på Xanadu

Ellers lurer jeg på om noen har noen tips angående skumle typer der? Vi bodde på vestsiden, men likevel allerede klokken 21 var det mørkhudete menn som var truende og ropte eller bablet noe med "i kill you" (og så på oss) når det var lite folk rundt - sjedde 2-3 ganger. Vi var aldri på noen utesteder eller i nærheten, eller sent ute, og gikk bare rett mot hotellet, men likevel skjedde det jeg nevnte. Glad vi bare var en snartur innom østsiden, verken noe særlig å se på og sikkert hundre ganger farligere enn Grønland i Oslo.

Her tror jeg du har misforstått veldig. Det er ikke slik at vestsiden er bedre eller tryggere enn østsiden. Kommer man langt nok utenfor byen, som jo er tilfellet med Xanadu, så er det mange områder som er lite hyggelige, enten det er øst eller vest. I sentrale deler av London gjelder nok øst-vest-regelen i større grad. London er jo såpass stor at det er hyggelige og mindre hyggelige steder både i øst og vest, så det å ha vært en snartur innom østsiden, sier jo ingenting om hvordan østsiden er. I så fall burde du jo kunne si det samme om vestsiden og der hotellet ditt lå.

Anonymous poster hash: 2608a...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder frisør så heter en av de Nathan. En annen er fra (la meg se...jeg tror han sa Latvia), begge de er veldig flinke. Full pris er vel noen og 60 pund. Jeg har alltid klippet meg der med rabatt.

En jeg kjenner klipte seg her da hun var på besøk: http://www.rush.co.uk/salons/kensington

Det ligger sånn ca i samme bydel, og prisene er vel noe rimeligere.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Da skal jeg se om jeg får booket time. Gleder meg allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du har misforstått veldig. Det er ikke slik at vestsiden er bedre eller tryggere enn østsiden. Kommer man langt nok utenfor byen, som jo er tilfellet med Xanadu, så er det mange områder som er lite hyggelige, enten det er øst eller vest. I sentrale deler av London gjelder nok øst-vest-regelen i større grad. London er jo såpass stor at det er hyggelige og mindre hyggelige steder både i øst og vest, så det å ha vært en snartur innom østsiden, sier jo ingenting om hvordan østsiden er. I så fall burde du jo kunne si det samme om vestsiden og der hotellet ditt lå.

Anonymous poster hash: 2608a...286

Dette er jo så klart helt rett. Det har historisk sett vær en ønsket politikk innen byplanleggingen å blande sosio-/demografiske forhold overalt, sagt på en annen måte, å ha nabolag ved siden av hverandre som et lappeteppe av forskjellige befolkningsgrupper. En av londons (etter min smak) minst trivelige gater ligger bare noen få minutter fra verdenkjente og "trendye" Portobello Road. Slike kontraster er over hele byen. Nabolagene rundt Westfield shoppingsentre troner på toppen over politiets kriminalstatistikk for hele UK. Det ligger et Westfield i øst, og et i vest. Men det jeg reagerer litt på, er at øst skal være så utelukkene fantastisk bra for alle som besøker eller bor i London. Det er jo så klart bare tull at hele øst-london passer alle.

Anonymous poster hash: fa99d...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel litt unødvendig krasst? Kassycat er da i sin fulle rett til ikke å like deler av London. Jeg forstår at du har andre preferanse enn henne, men du trenger ikke tre dine preferanser over hodet hennes. Jeg synes det er fullt forståelig at mange nabolag i London kan virke både kjedelig og litt utrygge, for sannheten er at slike nabolag finnes. Dette mantraet med at øst-London er så veldig bra er kun delvis sant.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Mente absolut ikke å være krass eller å tre mine preferanser over på noen som helst. Prøvde bare å vise, i en tråd hvor folk vil ha tips om London, at mange av stedene hun nevner ikke er så utrygge som hun vil ha det til. Som jeg sa, finnes det trygge og utrygge steder både øst og vest i London. Jeg føler det kan være relevant for andre her inne. Beklager hvis det kom ut feil.

Anonymous poster hash: 8f453...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har landet på Heathrow og tatt tube til byen; er det så sjukt trangt og varmt som jeg ser for meg? Er det plass til koffertene? Vi har alltid landet på Gatwick og dermed tatt tog til London Bridge, men denne gangen kommer vi fra Dublin og det passet bedre å lande på Heathrow. Før brukte vi som regel 30 minutter fra flyplassen til vi var på hotellet, men regner med det tar lengre tid nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har landet på Heathrow og tatt tube til byen; er det så sjukt trangt og varmt som jeg ser for meg? Er det plass til koffertene? Vi har alltid landet på Gatwick og dermed tatt tog til London Bridge, men denne gangen kommer vi fra Dublin og det passet bedre å lande på Heathrow. Før brukte vi som regel 30 minutter fra flyplassen til vi var på hotellet, men regner med det tar lengre tid nå... :sjenert:

Heathrow er første stopp, så jeg har aldri opplevd å ikke få sitteplass. Det er også plass til litt bagasje mellom setene og døra, greit å sette kofferten der og sitte på det ytterste setet selv. Det blir ganske fullt etter hvert ja, men "problemet" kommer vel egentlig først hvis du skal bytte en gang eller to fra Piccadilly Line. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heathrow er første stopp, så jeg har aldri opplevd å ikke få sitteplass. Det er også plass til litt bagasje mellom setene og døra, greit å sette kofferten der og sitte på det ytterste setet selv. Det blir ganske fullt etter hvert ja, men "problemet" kommer vel egentlig først hvis du skal bytte en gang eller to fra Piccadilly Line. :)

Takk for svar! Vi skal bytte på Green Park, men der har de vel heis og sånt, så regner med det går bra :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...