Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemte også å nevne at vi gjerne vil dra på stand up mens vi er der. Noen som vet om noe? 

Anonymkode: 5e63c...ea7

Comedy Store.

Anonymkode: 7e488...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tilgi meg for at dette garantert har blitt spurt om før! Men jeg ønsker hotelltips :) Jeg har lest noen av sidene i denne tråden, men ikke alt (enda). 

Jeg har aldri vært i London før, men det er en stor drøm å reise dit! Nå planlegger jeg tur og da er hotell veldig viktig for meg. 

Vi skal ha med to barn på 5 og 9 år. De er ganske viltre, så jeg ser etter et «familievennlig hotell». Dvs ikke så stivt at man ikke tør å bevege seg i gangene med ungene. Men vi liker å ha det rent, pent og «moderne».

Pris er ikke kjempeviktig da reisen er en stund fram i tid, så jeg har ikke lagt opp noe budsjett. 

Har sett på Marriott county hall London. Ser ut som at det ligger veldig fint til, men jeg er redd det ikke er så barnevennlig? Er dette noe å være redd for i London? 

Anonymkode: 2a184...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Tilgi meg for at dette garantert har blitt spurt om før! Men jeg ønsker hotelltips :) Jeg har lest noen av sidene i denne tråden, men ikke alt (enda). 

Jeg har aldri vært i London før, men det er en stor drøm å reise dit! Nå planlegger jeg tur og da er hotell veldig viktig for meg. 

Vi skal ha med to barn på 5 og 9 år. De er ganske viltre, så jeg ser etter et «familievennlig hotell». Dvs ikke så stivt at man ikke tør å bevege seg i gangene med ungene. Men vi liker å ha det rent, pent og «moderne».

Pris er ikke kjempeviktig da reisen er en stund fram i tid, så jeg har ikke lagt opp noe budsjett. 

Har sett på Marriott county hall London. Ser ut som at det ligger veldig fint til, men jeg er redd det ikke er så barnevennlig? Er dette noe å være redd for i London? 

Anonymkode: 2a184...9c7

Det er ikke noe å bekymre seg for. Marriott hotellene er veldig barnevennlig og mange familier bestiller der. Sist jeg var på Marriott hotel Kensington Så var det mange familier med barn som spiste frokost, satt i loungen osv.

håper dere får en god ferie, London er fantastisk :)

Anonymkode: 915b6...fc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marriott Marble arch er sentralt og fint, har firemannsrom, og basseng. Har bodd her flere ganger.

Når jeg reiser til London med barna (nå er de 6 og 8 ) bor vi helst i leilighet. I allefall når vi skal være der i flere netter. Da har barna mer boltreplass, og jeg og mannen kan kose oss med et glass vin i stua etter de har lagt seg, trenger ikke å sitte musestille i mørket på hotellrommet :) Vi har funnet fine leiligheter gjennom airbnb og homeaway. Beste plassen vi bodde var på South Bank (ikke langt unna London Eye), med boblebadekar og veranda.

Anonymkode: 3a7bf...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

London ❤️ 

Har bestilt ny tur! Gleder meg så mye.

Må lese gjennom tråden igjen. 

Anonymkode: 77f2d...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

London ❤️ 

Har bestilt ny tur! Gleder meg så mye.

Må lese gjennom tråden igjen. 

Anonymkode: 77f2d...f9e

God tur! Du har litt av en jobb foran deg med over 150 sider her ;) Hvilke attraksjoner og ting har du tenkt å bruke tiden din på i London?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Durinur skrev:

God tur! Du har litt av en jobb foran deg med over 150 sider her ;) Hvilke attraksjoner og ting har du tenkt å bruke tiden din på i London?

Det er et godt spørsmål!

Har ikke vært på noen museer ennå, så det er kanskje på tide.

Tidligere har jeg vært på London eye, Madame Tussaud, Warner Bros studio (Harry Potter), Old Spitafeild market, Camden market, Portobello road....

Bicester Village anbefales shoppingelskere. Det ligger en 45 min togtur i retning Oxford.

 

Anonymkode: 77f2d...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et godt spørsmål!

Har ikke vært på noen museer ennå, så det er kanskje på tide.

Tidligere har jeg vært på London eye, Madame Tussaud, Warner Bros studio (Harry Potter), Old Spitafeild market, Camden market, Portobello road....

Bicester Village anbefales shoppingelskere. Det ligger en 45 min togtur i retning Oxford.

 

Anonymkode: 77f2d...f9e

Museene i London er definitivt verdt å sjekke ut, spesielt Britsh Museum, National Gallery og V&A. Det fine er at det er gratis :)

Bicester Village så jo ut som et artig shoppingområde. Har ikke hørt om det før, men virker som en kul opplevelse hvis man har tenkt å shoppe designerklær.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke butikk-kjeder i London fører klær for større damer? Antar det er litt slik som her i Norge at det er et begrenset utvalg med butikker da?

Anonymkode: 1f8da...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvor mye vekt hver av disse "kapslene" på London Eye tåler? Har det noen gang skjedd ulykker på London Eye? Vi skal dit snart, og kjæresten kommer til å ønske at vi tar turen dit. Men jeg har høydeskrekk og hater egentlig slike ting... Vi er overvektige begge to. Er litt engstelig for at de ikke skal tåle det.

Anonymkode: 1f8da...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke butikk-kjeder i London fører klær for større damer? Antar det er litt slik som her i Norge at det er et begrenset utvalg med butikker da?

Anonymkode: 1f8da...ab6

London har stort utvalg for alle i alle størrelser, det kan ikke sammenlignes Norge. London er fantastisk sted å shoppe for alle størrelser. :)

Evans og Yours Clothing er begge butikker dedikert for større damer. Jeg er nå selv en størrelse 44-46 (noen ganger 42), dvs størrelse (14)16-18 i UK, men da jeg veide 166 kg og var en størrelse 54-56, var det heller ikke et problem å finne klær. De fleste store kjedebutikker har til og med egne curve-avdelinger, for å nevne noen;
* Dorothy Perkins
* Next
* New Look
* Monsoon (opp til str 22)
* Marks & Spencer
* Peacocks
* M&Co
* Matalan
* Forever21
* Debenhams
* Zara
* Mango
* Phase Eight

Mitt tips er gjerne å handle på forhånd i nettbutikkene deres og hente i butikkene. Ikke alle butikkene er like gode på å ha gode curve-kolleksjoner inne, men man finner alltid på nett. De som dog pleier å være gode på curve-kolleksjoner er Evans og Yours Clothing, som nevnt, samt Debenhams, Marks & Spencer, Next, Peacocks og Monsoon. Skal sies at de fleste finner noe opp til størrelse 48-50 (20-22) ihvertfall i alle disse butikkene.

De har til og med egne avdelinger for oss med brede føtter, så jeg er i himmelen hver gang jeg er og handler i London/UK. ;)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som har peiling på hvor mye vekt hver av disse "kapslene" på London Eye tåler? Har det noen gang skjedd ulykker på London Eye? Vi skal dit snart, og kjæresten kommer til å ønske at vi tar turen dit. Men jeg har høydeskrekk og hater egentlig slike ting... Vi er overvektige begge to. Er litt engstelig for at de ikke skal tåle det.

Anonymkode: 1f8da...ab6

Det sier jo seg selv at kapslene er bygget for å tåle overvektige og vel så det. Den har vel blitt stuck en gang eller to, men du kommer jo ned igjen til slutt. London eye går forøvrig veldig sakte rundt, man merker knapt at den beveger seg. Så jeg ble egentlig litt skuffet, selv om utsikten er upåklagelig. 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SPOCA said:

London har stort utvalg for alle i alle størrelser, det kan ikke sammenlignes Norge. London er fantastisk sted å shoppe for alle størrelser. :)

Evans og Yours Clothing er begge butikker dedikert for større damer. Jeg er nå selv en størrelse 44-46 (noen ganger 42), dvs størrelse (14)16-18 i UK, men da jeg veide 166 kg og var en størrelse 54-56, var det heller ikke et problem å finne klær. De fleste store kjedebutikker har til og med egne curve-avdelinger, for å nevne noen;
* Dorothy Perkins
* Next
* New Look
* Monsoon (opp til str 22)
* Marks & Spencer
* Peacocks
* M&Co
* Matalan
* Forever21
* Debenhams
* Zara
* Mango
* Phase Eight

Mitt tips er gjerne å handle på forhånd i nettbutikkene deres og hente i butikkene. Ikke alle butikkene er like gode på å ha gode curve-kolleksjoner inne, men man finner alltid på nett. De som dog pleier å være gode på curve-kolleksjoner er Evans og Yours Clothing, som nevnt, samt Debenhams, Marks & Spencer, Next, Peacocks og Monsoon. Skal sies at de fleste finner noe opp til størrelse 48-50 (20-22) ihvertfall i alle disse butikkene.

De har til og med egne avdelinger for oss med brede føtter, så jeg er i himmelen hver gang jeg er og handler i London/UK. ;)

Tusen takk for et godt svar! :) Da skal jeg tråle nettsidene til nevnte butikker før vi reiser dit! 😄 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det sier jo seg selv at kapslene er bygget for å tåle overvektige og vel så det. Den har vel blitt stuck en gang eller to, men du kommer jo ned igjen til slutt. London eye går forøvrig veldig sakte rundt, man merker knapt at den beveger seg. Så jeg ble egentlig litt skuffet, selv om utsikten er upåklagelig. 

Anonymkode: 41422...59a

Jeg er ikke redd for at jeg ikke kommer ned igjen til bakkenivå. Jeg er redd for måten det vil skje på.

 

Anonymkode: 1f8da...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke redd for at jeg ikke kommer ned igjen til bakkenivå. Jeg er redd for måten det vil skje på.

 

Anonymkode: 1f8da...ab6

Det er snart 20 år siden London eye åpnet. Hvor mange ganger på de årene har du hørt om at en kule har løsnet og styrtet i bakken, evt rullet ned Themsen? 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SPOCA skrev:

De har til og med egne avdelinger for oss med brede føtter, så jeg er i himmelen hver gang jeg er og handler i London/UK. ;)

I de butikkene du skriver i listen? Men om det er andre butikker: Kan jeg få navnet på dem så blir jeg veldig glad 😍

Anonymkode: 06e0d...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I de butikkene du skriver i listen? Men om det er andre butikker: Kan jeg få navnet på dem så blir jeg veldig glad 😍

Anonymkode: 06e0d...761

Ja, men spesielt Evans, Yours Clothing, M&S, Debenhams, Dorothy Perkins, Next og Clarks har sko for brede føtter. Evans har stoort utvalg i sine butikker, i tillegg til at M&S har noe, samme med Yours Clothing. De andre tar mer inn etter behov og i disse butikkene pleier jeg å handle på nett og hente i butikk. Hvis skoene ikke passer kan man få igjen pengene i butikken. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for et godt svar! :) Da skal jeg tråle nettsidene til nevnte butikker før vi reiser dit! 😄 

Anonymkode: 1f8da...ab6

Høres lurt ut! Glemte å nevne River Island forresten. :)

Og Collectif! Massevis av 50-tallsmote. ;)

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SPOCA skrev:

Ja, men spesielt Evans, Yours Clothing, M&S, Debenhams, Dorothy Perkins, Next og Clarks har sko for brede føtter. Evans har stoort utvalg i sine butikker, i tillegg til at M&S har noe, samme med Yours Clothing. De andre tar mer inn etter behov og i disse butikkene pleier jeg å handle på nett og hente i butikk. Hvis skoene ikke passer kan man få igjen pengene i butikken. :)

Tusen takk! Printer ut og tar det med på neste Londonferie 😃

Anonymkode: 06e0d...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har peiling på hvor mye vekt hver av disse "kapslene" på London Eye tåler? Har det noen gang skjedd ulykker på London Eye? Vi skal dit snart, og kjæresten kommer til å ønske at vi tar turen dit. Men jeg har høydeskrekk og hater egentlig slike ting... Vi er overvektige begge to. Er litt engstelig for at de ikke skal tåle det.

Anonymkode: 1f8da...ab6

Det er ingenting å bekymre seg over. De er selvfølgelig designet til å tåle mye mer enn det de slipper ombord. Det er helt trygt å ta en runde med London Eye uansett vekt. Om det er verdt det med tanke på prisen er jo en annen sak. Jeg synes for eksempel Sky Garden gir en bedre opplevelse dersom man er ute etter utsikt, og det er jo helt gratis også, så lenge man bestiller på forhånd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...