Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

På 13.5.2019 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Hei!

Litt sent svar, men denne bodde vi en uke i da vi var der:

https://www.homeaway.no/feriebolig/p1691303?adultsCount=2&childrenCount=2&noDates=true

Prisen er oppgitt per natt, men hvis man velger en hel uke, er det nok noe å spare. Det er et par år siden nå, men vi betalte ca 10 000 kr for en uke - og det er billig for fire personer! Området South Bank er veldig vakkert, stor elvepromenade, masse som skjer der om sommeren.Rett ved London eye, kort gangavstand til Tate modern og Millennium bridge. Hadde glatt tatt samme leilighet en gang til. De hadde også stort badekar med boblebad. :)

Hvis den ikke er ledig, anbefaler jeg dere å lete i samme område etter noe annet.

Anonymkode: 3a7bf...331

Tusen takk for svar! Jeg skal sjekke det ut og se hva jeg finner 😊💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Hei! 

Jeg skal til London om noen få dager og flyr med ryanair til stansted, hvor på stansted kan jeg kjøpe togbillett for å komme meg inn til byen?

Anonymkode: fe188...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med tax refund på Gatwick? La oss si du har pakket inn noe som er gave, vil de at du skal åpne den opp? 

Anonymkode: fe188...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det med tax refund på Gatwick? La oss si du har pakket inn noe som er gave, vil de at du skal åpne den opp? 

Anonymkode: fe188...987

Det ville være merkelig om du får refundert penger for noe du ikke vil vise hva er. Da kan du f.eks. kjøpe noe dyrt for noen i London og få tilbake VAT uten å ta det med deg ut.

Anonymkode: 7e488...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei! 

Jeg skal til London om noen få dager og flyr med ryanair til stansted, hvor på stansted kan jeg kjøpe togbillett for å komme meg inn til byen?

Anonymkode: fe188...987

De pleier ofte å selge togbilletter på togstasjonen.

Anonymkode: 7e488...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg skal til London om noen få dager og flyr med ryanair til stansted, hvor på stansted kan jeg kjøpe togbillett for å komme meg inn til byen?

Anonymkode: fe188...987

Du kan kjøpe togbilletter på appen StanstedExpress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen som har vært i London i sommer og vil fortelle?        :blomst:

Morsomt å lese hva andre har gjort. Skal dit selv i høst, men har ikke planlagt hva jeg skal gjøre. Kanskje en tur til Bicester Village.

London Walks har jeg ennå ikke prøvd, men høres morsomt ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sukrin skrev:

Noen som har vært i London i sommer og vil fortelle?        :blomst:

Morsomt å lese hva andre har gjort. Skal dit selv i høst, men har ikke planlagt hva jeg skal gjøre. Kanskje en tur til Bicester Village.

London Walks har jeg ennå ikke prøvd, men høres morsomt ut. :) 

Jeg var i Hyde park og så Celine Dion,og tok meg også en dagstur til Brighton som virkelig anbefales om man har tid :)

Anonymkode: 66a2e...673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte British Library, og tok meg en tur ut til Westfield - gikk meg nesten bort! 🤪

Anonymkode: a2371...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2019 at 2:20 PM, AnonymBruker said:

Er det noen som har tatt dagstur til Brighton mens dere har vært i London? Hvordan var det i så fall? Har en dag «til overs» når jeg reiser til London i sommer og vurderer sterkt å ta en tur tim Brighton :)

Anonymkode: 66a2e...673

Kan også anbefale å ta toget til Oxford og Bath hvis du er interessert i å se mer av England. Utrolig koselige byer, og ikke lange turen med tog fra London! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

 

Jeg orker ikke å lese gjennom 154 sider. Men, min sønn blir 10 år denne uken, og siden det er et rundt tall får han London tur med besøk til Harry Potter verden i gave. Turen legges til desember da jeg lenge har ønsket å oppleve jule-London. Noen som har et billig men fint hotell å anbefale? 😊 Og hvor bør man bestille fly for å få det billigst mulig? Syns Norwegian var litt dyrt 🙄

Endret av Diana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Diana skrev:

Hei. 

 

Jeg orker ikke å lese gjennom 154 sider. Men, min sønn blir 10 år denne uken, og siden det er et rundt tall får han London tur med besøk til Harry Potter verden i gave. Turen legges til desember da jeg lenge har ønsket å oppleve jule-London. Noen som har et billig men fint hotell å anbefale? 😊 Og hvor bør man bestille fly for å få det billigst mulig? Syns Norwegian var litt dyrt 🙄

Jeg pleier å reise med Norwegian da de er billigst herfra, men kanskje det varierer med hvor du bor. Du kan jo sjekke finn.no på reise og se hva som kommer opp som alternativer på de datoene dere ønsker å reise. Hotell i London er generelt ikke veldig billig, det er også ofte sånn at du får det du betaler for. Sjekk litt rundt på Hotels.com og kryss av for dine kriterier, så ser du hva som kan passe for dere. Mange på KG har en tendens til å sverge til St.Giles, men de jeg kjenner som her bodd der mente det var slitt og trangt. Liker godt å bo i Bayswater området, da det er er flere undergrunnslinjer i nærheten, og bussene går både til Oxford street, Westfield og Victoria. Det er også kort vei til Hyde Park som er et fint turområde, og masse spisesteder rett utenfor hotellet. Har bodd på både Grand Royale London og Shaftsbury Hyde Park flere ganger og vært fornøyd. Bare vært obs på at dersom du finner et hotell på en bookingside, så sjekk også hotellets hjemmeside for tilbud. På de nevnte hotellene er frokosten gratis hvis man bestiller hos hotellet, men koster ekstra hos hotels.com. 

Vær ellers obs på at billetter til Harry Potter studio (det er studio, ikke lekeland e.l.) må bestilles veldig god tid i forveien, det begynner allerede å bli utsolgt i helgene, også i desember. Du kan ikke kjøpe billetter på stedet, så har du ikke forhåndsbestil kommer dere ikke inn. Og husk å være der til tiden, ellers kommer dere ikke inn.  

Anonymkode: 22ff2...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diana skrev:

Hei. 

 

Jeg orker ikke å lese gjennom 154 sider. Men, min sønn blir 10 år denne uken, og siden det er et rundt tall får han London tur med besøk til Harry Potter verden i gave. Turen legges til desember da jeg lenge har ønsket å oppleve jule-London. Noen som har et billig men fint hotell å anbefale? 😊 Og hvor bør man bestille fly for å få det billigst mulig? Syns Norwegian var litt dyrt 🙄

Hei!

Jeg tok min datter (9 år) med på londonhelg for et halvt år siden. Vi bodde på St.Giles, pga prisene og beliggenheten.

Vi var også en dag på Harry Potter Studios, det var utrolig gøy for oss begge. Vi bestilte for sent til å få billetter på den offisielle siden, men fant ledige billetter gjennom et turselskap som hadde buss tur/retur pluss inngangsbilletter. Det ble sikkert litt dyrere enn om vi hadde tatt tog og shuttlebuss, men var også helt OK, og de viste Harry Potter-filmer på bussen.

Her hvor vi bor i Norge var det Norwegian som var desidert billigst, på grunn av at det er det eneste flyselskapet som flyr direkte. Det ble billig pga at vi valgte kveldsflyet nedover, som landet ca midnatt. Vi lå over på hotell på flyplassen første natta, og dro inn til byen tidlig neste dag.

Anonymkode: 3a7bf...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diana skrev:

Hei. 

 

Jeg orker ikke å lese gjennom 154 sider. Men, min sønn blir 10 år denne uken, og siden det er et rundt tall får han London tur med besøk til Harry Potter verden i gave. Turen legges til desember da jeg lenge har ønsket å oppleve jule-London. Noen som har et billig men fint hotell å anbefale? 😊 Og hvor bør man bestille fly for å få det billigst mulig? Syns Norwegian var litt dyrt 🙄

London er jo dyrt dessverre, dyre hoteller med dårlig standard. Jeg er der ofte selv pga jobb. Du må neste bestemme deg hvor du vil bo, hvertfall i nærheten av en t-bane stasjon. Bayswater pleier ha greiere priser, ligger over hydepark.

De som flyr direkte fra OSL er norwegian, ryaniar, sas og british airways.

Prisene som er må du jo bare godta, så sjekk fly så tidlig som mulig.

Anonymkode: 7da19...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes personlig IKKE at London er spesielt dyrt, men det kommer selvfølgelig an på hva man legger i "dyrt". Standarden kan være dårlig, men det kommer jo helt an på hotellet. Her bør man være nøye og lese anmeldelser flere steder. Men jeg velger stort kun femstjerners hoteller, til nøds fire stjerner. Jeg har bodd på St. Giles, jeg er ikke spesielt fornøyd med hotellet, og foretrekker andre hoteller med mye bedre standard. Synes St. Giles er litt "småshabby".

Personlig velger jeg stort sett hoteller i Bayswater, som er i nærheten av både Bayswater st. og Queensway st, i tillegg til nærhet til Notting Hill. Mine favoritthoteller er Hilton London Hyde Park, som ligger helt ved siden av Queensway St. (super service, meget god beliggenhet og meget god standard) eller Shaftesbury Hyde Park International, som ligger rett ved Bayswater st. Litt små rom, men god standard generelt. Begge ligger nære begge stasjoner. 

Man må dog forvente at rom generelt er små i London, men man kan få god standard selv om rommene i seg selv er små. 

Norwegian er IKKE nødvendigvis billigst. British Airways konkurrerer ofte med Norwegian i pris, bare sånn for å ha sagt det. I tillegg får man mer bagasje inkludert. Jeg velger ofte økonomi til London og business class hjem skal sies, for business class inkluderer lounge med drikke, snacks og mat inkludert, 2 x 32 kg bagasje og fast track. Nå er vel dette neppe aktuelt for dere siden pris er i fokus, men verdt å tenke på for andre. ;) 

Eksempel fra 3.-5. desember for 1 voksen og 1 barn (fra Oslo):

Norwegian: 1898 kr inkl 20 kg bagasje

British Airways uten business class: 2046 kr tur/retur inkl. 23 kg bagasje

Skal sies, British Airways er billigere enn Norwegian hvis man reiser  dagen før. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian er ikke så billig til vanlig, man må følge med og kjøpe når det er kampanje.

Anonymkode: 7e488...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Diana skrev:

Hei. 

 

Jeg orker ikke å lese gjennom 154 sider. Men, min sønn blir 10 år denne uken, og siden det er et rundt tall får han London tur med besøk til Harry Potter verden i gave. Turen legges til desember da jeg lenge har ønsket å oppleve jule-London. Noen som har et billig men fint hotell å anbefale? 😊 Og hvor bør man bestille fly for å få det billigst mulig? Syns Norwegian var litt dyrt 🙄

https://no.hotels.com/ho448551/?q-check-out=2019-12-10&q-room-0-child-0-age=10&tab=description&q-room-0-adults=1&YGF=14&q-check-in=2019-12-06&MGT=4&WOE=2&WOD=5&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=1&referrerHotelId=207442

 

Anonymkode: 77f2d...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Diana skrev:

Hei. 

 

Jeg orker ikke å lese gjennom 154 sider. Men, min sønn blir 10 år denne uken, og siden det er et rundt tall får han London tur med besøk til Harry Potter verden i gave. Turen legges til desember da jeg lenge har ønsket å oppleve jule-London. Noen som har et billig men fint hotell å anbefale? 😊 Og hvor bør man bestille fly for å få det billigst mulig? Syns Norwegian var litt dyrt 🙄

Jeg ville sjekket ut kjedene Travelodge eller Premier Inn. Begge har enkel, men grei standard, og alle jeg har bodd på har vært rene og fine. Travelodge er hakket rimeligere, særlig når de har kampanjer (og de har etter min erfaring store rom til London å være). Jeg ville bestilt flybilletter først, sånn at du kan velge hotell som ligger i nærheten av togstasjonen du kommer til fra flyplassen.  

Anonymkode: 9557c...972

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...