Gå til innhold

Tilhører du en venninnegjeng?


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg har en helt fantastisk vennegjeng. Vi er i begynnelsen av 30'årene.

"Kjernen" består av 4-5 jenter og 5-6 gutter- og vi har holdt sammen i ca 15 år nå (Bestevenninnen min har jeg faktisk kjent i 23 år)!

I tillegg til "kjernen" har det kommet til mange- kjærester, venners venner etc). Noen detter ut igjen- mens andre er kommet for å bli (selv om de er blitt exer). Noen er "borte" for perioder (spes da vi studerte)- mens andre har alltid vært der.

Vi jentene i "kjernen" er også en liten gjeng. Reiser på ferier, helgeturer, shopping, jentekvelder etc. Vi har vært gjennom tykt og tynt sammen; barnefødsler, dødsfall, samlivsbrudd, sykdom etc (eneste vi ikke har hatt er bryllup blandt oss nærmeste).

I store anledninger (forex 30års laget nå i høst) hadde vi (4 av jentene) en gjesteliste på ca 90 personer- hvor det var max 20 personer som ikke minst 3 av oss kjente fra før.

Vi jentene møtes somregel minst en gang i uka (to-og-to oftere), mens "hovedgjengen" møtes vel i snitt en gang i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er et firkløver, bor for tiden sammen med to av dem :) Vet jo at vi vil spres til slutt, og jeg kommer nok til å bo lengst bort av alle, men den tid, den sorg. Ingen av oss er like gamle, så er venner ut fra interesser, så det fungerer veldig bra selv når vi ikke ser hverandre så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Vi har delt oss mye. Barn, folk flytter jo hit og dit,så det begrenser seg av seg selv på en måte.

Men ja, vi er en "gjeng". Synd ikke alle bor på samme sted lenger.

Vi får ikke møttes som før, men må ærlig innrømme at jeg ikke frister like mye som før, og jeg har ikke tid heller. ;)

Men kos er det når man først får møttes og gjort noe alle syns er gøy. :)

Når det er sagt, har jeg også vært en "outsider" for en slik "gjeng", mtp det Reveal er inne på; da venner eller kjærester som kommer inn i nye "gjenger". Det er ikke lett. Ofte er da kjernen såpass tett at man ikke "vil våge" seg innpå dem heller, og de slipper ikke folk så lett inn.

Heldigvis er ikke alle sånn da, men jeg har opplevd den siden og. det var det jeg ville komme frem til.

Endret av BrunetteBarbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en livat gjeng med jenter og gutter (noen par/noen enslige) for noen år siden. Men nå har tre av mennen fått seg nye damer og de har ikke akkurat vært med på å gjøre gjengen samlende; ei av dem er skikkelig sur merr som aldri er fornøyd, den andre er taus og fryktelig sjalu, og den tredje prater og prater ustoppelig om husmorsysler og bleieskift. :tristbla:

Ikke samme, gode gamle gjengen, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, har jeg også vært en "outsider" for en slik "gjeng", mtp det Reveal er inne på; da venner eller kjærester som kommer inn i nye "gjenger". Det er ikke lett. Ofte er da kjernen såpass tett at man ikke "vil våge" seg innpå dem heller, og de slipper ikke folk så lett inn.

Heldigvis er ikke alle sånn da, men jeg har opplevd den siden og. det var det jeg ville komme frem til.

I vår gjeng har dette utrolig nok ikke bydd på problemer (så vidt meg bekjent). Vi har både exer og nykjærester (av en og samme person) i gjengen- og har gått forholdsvis uproblematisk. Bla har jeg og en av guttene (eh- eller kanskje en skal si mennene) i "stammen" vært sammen ( halvt års tid i "voksen" alder). Er god venninne av hans samboer i dag. Har flere slike eksempler.

Nå skal det være sagt at mange av oss i "gjengen" er veldig sosiale og utadvente- og elsker å bli kjent med nye mennesker- derav også omfanget på "storgjengen.

Eneste "problemet" jeg kan komme på nå er faktisk kona til en av guttene. Hun er ekstremt sjenert og inadvent. Vi har prøvd, og prøver med jevne mellomrom, å få henne i tale, invitere med på jentekvelder etc- men vi får rett og slett ikke kontakt (kun ja/nei svar- så stillhet). Synes det er synd- men vil jo ikke presse seg på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Betty89

Nei, hadde vennegjeng før men den ble splittet etter vidergående.

Trist det ja.

Forrige nyttår endte det med at jeg å kjæresten feiret nyttår sammen med en kompiss bare.

Nå som jeg har flyttet for å studere er jeg alene om dagene når ikke kjæresten er på besøk :(

Har også virkelig lyst på en vennegjeng, slik som i sex änd the city :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, har jeg også vært en "outsider" for en slik "gjeng", mtp det Reveal er inne på; da venner eller kjærester som kommer inn i nye "gjenger". Det er ikke lett. Ofte er da kjernen såpass tett at man ikke "vil våge" seg innpå dem heller, og de slipper ikke folk så lett inn.

Heldigvis er ikke alle sånn da, men jeg har opplevd den siden og. det var det jeg ville komme frem til.

Det er en ting jeg syns er veldig deilig med vår gjeng. Vi er åpne for nye "medlemmer" og nye kjærester som kommer til. Når jeg fikk meg kjæreste for snart et år siden ble han veldig godt mottatt av alle. Heldigvis. Vi prøver også å inkludere nye kjærester som best vi kan. Eneste vi har hatt litt problem med i det siste er en dame som en av guttene ble sammen med. Hun var veeldig annerledes i forhold til oss andre jentene, veldig kontrollerende og sjefete ovenfor vår kompis, og veldig lite interessert i å snakke med noen av oss andre. Hun ville helst sitte inntil han og holde han i hånda, samt kjefte litt hvis han tok en øl til. Sånn er ikke vi i det hele tatt så det ble ikke akkurat full klaff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår gjeng har dette utrolig nok ikke bydd på problemer (så vidt meg bekjent). Vi har både exer og nykjærester (av en og samme person) i gjengen- og har gått forholdsvis uproblematisk. Bla har jeg og en av guttene (eh- eller kanskje en skal si mennene) i "stammen" vært sammen ( halvt års tid i "voksen" alder). Er god venninne av hans samboer i dag. Har flere slike eksempler.

Nå skal det være sagt at mange av oss i "gjengen" er veldig sosiale og utadvente- og elsker å bli kjent med nye mennesker- derav også omfanget på "storgjengen.

Eneste "problemet" jeg kan komme på nå er faktisk kona til en av guttene. Hun er ekstremt sjenert og inadvent. Vi har prøvd, og prøver med jevne mellomrom, å få henne i tale, invitere med på jentekvelder etc- men vi får rett og slett ikke kontakt (kun ja/nei svar- så stillhet). Synes det er synd- men vil jo ikke presse seg på heller.

Det er en ting jeg syns er veldig deilig med vår gjeng. Vi er åpne for nye "medlemmer" og nye kjærester som kommer til. Når jeg fikk meg kjæreste for snart et år siden ble han veldig godt mottatt av alle. Heldigvis. Vi prøver også å inkludere nye kjærester som best vi kan. Eneste vi har hatt litt problem med i det siste er en dame som en av guttene ble sammen med. Hun var veeldig annerledes i forhold til oss andre jentene, veldig kontrollerende og sjefete ovenfor vår kompis, og veldig lite interessert i å snakke med noen av oss andre. Hun ville helst sitte inntil han og holde han i hånda, samt kjefte litt hvis han tok en øl til. Sånn er ikke vi i det hele tatt så det ble ikke akkurat full klaff..

Utrolig flott Reveal at dere er såpass åpne og uten fordommer syns nå jeg. :)

Utrolig hyggelig av dere å be med henne ut på jentekvelder o.l. Ble selv invitert på dette av denne gjengen jeg snakker om over her innimellom, men merket at man fort ikke var like tett som de i selve gjengen var.

men slik at det er sagt: det er noen år siden, og det kan være (trolig) at folk forandrer seg med åra. :)

Nei Gitte. Jeg var heldigvis ikke sånn da, hehe ;)

Og forstår godt at det ikke er like lett for gjengen heller. Spesielt ikke når dere virkelig prøver å inkludere noen.

Selv var jeg ikke akkurat stille på disse samlingene. Var meg selv, og ble jo kjent med mange av guttene som jeg fortsatt har som kamerater i dag.

Guttene har splittet seg fra gjengen, men jentene der holder fortsatt sammen. de har jeg lite kontakt med. Kun sporadisk. :)

Husker godt at de var fæle mot en jente som kom inn i gjengen. Baksnakket henne utrolig mye, men jeg tror at dette er en gjeng som ikke er særlig åpne eller fordomsfri når jeg leser igjennom innleggene mine her :ler:

Hun drakk b.l.a ikke alkohol og fikk mye "pes" for det :roll:

Endret av BrunetteBarbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var et trekløver fra barneskolen til slutten av videregående. I dag er de to mine venner fortsatt, men vi er nok ikke bestevenner på samme måte -men de vil alltid være to av de jeg bryr meg mest om.

Jeg var en av de som flytta hjemmefra, og dermed så har jeg også fått flere vennegjenger og flere "enkeltvenner". For min del så er jeg ofte for rastløs til å alltid skulle forholde meg til de samme vennene over lengre perioder, så trives med å ha mange gode venner istedet for en veldig "tight" vennegjeng.

Og det er jo også noe med det når man er i tjue årene og for min del student. Folk flytter på seg, er ute å reiser, studerer to år her og ett år der -eller etablerer seg. Så for meg handler det om å vite hvem som virkelig er vennene dine, hvem man kan møte igjen etter 6mnd fra hverandre og fortsatt være like gode venner.

I dag med msn/skype, facebook, mail og nesten gratis mobil -så er det ikke noe problem å holde kontakten hvis man vil. Så kan man heller slappe av med venner som kanskje vil være forbigående, eller kanskje bli en god venn -der man er "just for the moment"! Venner kommer og går, men de som blir nære består! Pr. i dag så kan jeg vel si at jeg har sikkert 5-6 vennegjenger og et antall "enkeltvenner" som er umulig å telle! ;) Noen bor her jeg bor, andre i Australia, Danmark, England, andre byer i Norge, Usa.. osv.osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ei bestevenninne og liker det veldig godt. Altså, jeg vokste opp med å være en del av en vennegjeng som besto av både gutter og jenter, bare så det er sagt, men ikke på den måten som i Sex og singelliv. I dag er det kun bestevenninna mi og meg og jeg er i grunn fornøyd med det, personlig liker jeg det bedre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...