Gå til innhold

Tilhører du en venninnegjeng?


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp sett sex and the city filmen, og det slår meg plutselig hvor godt det må være å være i en sånn venninne gjeng.

Når jeg gikk på barne og ungdomsskolen var vi en slik venninnegjeng, var sammen hele tiden og delte gleder og sorger. Så kom videregående, og vi ble spredt alle sammen! Nå føler jeg at jeg ikke har noen ordentlig god bestevenninne lenger! Jeg har vel i grunn savnet det helt siden ungdomsskolen (jeg er 22år nå). Jeg syns det er vanskelig å finne ordentlige gode venninner som jeg kan åpne meg for.. Jeg har jo noen venner som jeg fester med av og til, men vil ikke kalle de beste venninner...

Jeg har jo kjæreste, og vi bor sammen, og jeg kan jo si at han er min beste venn. Vi deler jo hverdagen sammen, og han kjenner meg jo bedre enn noen andre. Likevel savner jeg en jente gjeng!

Hvordan er det med deg? Tilhører du en fast og god jente gjeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fast jentegjeng, men gjeng. Vi er vel 5 gutter og 3 jenter som stort sett alltid er sammen i helgene. Feirer bursdager, nyttårsaften, ser film, kino, skravler.. Veldig hyggelig å være en del av den gruppen vi har blitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Tilhører ikke en veldig fast gjeng, men har etterhvert blitt med i en jenteklubb og har flere omgangsvenner som ikke nødvendigvis har så mye med hverandre å gjøre.

Koselig å være med i en klubb, synes jeg. Det har vært mange år da jeg sanvet en jentegjeng, og som innflytter har det tatt mange år å finne seg et nettverk.

Jentegjengen fra barne- og ungdomsskolen er ganske splittet nå. For å ærlig være tror jeg vi har blitt for forskjellige til at det kunne funket å bli venninner igjen.

Endret av *Mim*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Vi er fire venninner som har holdt sammen siden barneskolen... Ikke akkurat Sex in the city, vi er gift og har barn, men møtes jevnlig, og kan prate om "alt"! Vi er i 30-åra...:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har et par gode venninner.

Ellers tilhører jeg vel en kompisgjeng, men de befinner seg desverre såpass langt unna rent geografisk for øyeblikket så det er ikke så ofte vi treffes, men når vi gjøre det er det akkurat som i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så koselig ut!

Jeg syns det er leit å tenke på, meg og min kjære har faktisk ikke felles venner. Vi har ingen felles gjeng hvor vi kunne feiret nyttårsaften sammen med, dratt på syden tur med osv... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I lys av tråden jeg startet her inne nettopp, kan jeg vel trygt svare at nei, jeg tilhører ingen venninnegjeng.. Men ønsker meg en! Jeg og min kjære har heller ingen felles venner, og hans venner er sære og vil bare gjøre gutteting. Så jeg kan vinke farvel til vennesydenturer og slikt jeg også.

Vel, da er vi iallefall to om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jeg er så heldig at jeg har flere:)

En med folk jeg har kjent siden barneskolen (ca 5 stk)

En med folk jeg ble kjent med på vgs (ca 4 stk)

En med folk jeg går på universitetet med (økende :jepp: )

I tillegg regnes jeg visst som en av"gjengen" blant kjæresten min sine hardbarka kompiser.

Og så har jeg "individuelle" venner som ingen av de andre vennene mine henger med.

Nå har jeg flyttet mye i mitt liv så jeg er veldig glad fordi at jeg har beholdt vennene mine. Grunnen til at vi har holdt sammen så lenge er at det blir en selvfølge å be alle på alt mulig, selv om vi kanskje ikke snakker med hverandre jevnlig.

Edit: Vi bor på forskjellige kanter i landet, men når vi alle samles er det som vi aldri var borte fra hverandre:)

Endret av LanaLane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er en vennegjeng, men vi møtes ikke så ofte. Travle hverdager er grunnen til det.

Møtes vel omtrent en helg i mnd, og av og til ellers. Vi bor ikke langt fra hverandre, i gangavstand alle sammen, men det er veldig sjelden vi møtes på ettermiddagstid midt i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også så heldig at jeg tilhører flere venninnegjenger...

en med 10 jenter som jeg er blitt kjent med på skolen (noen barneskolen, noen ungdomsskolen, noen vgs). Ble liksom større og større med årene.. Nå er det ikke ofte vi møtes alle 10, da vi bor litt forskjellige steder, noen studerer osv.. men vi møtes stort sett alle til jul/ påske da alle er "hjemme" hos foreldrene. Ellers møtes bare deler av gjengen... også prates vi jo på facebook da :)

den andre gjengen min består av 3 nære venninner som jeg er blitt kjent med de siste 3 årene, vi er alle mødre til barn i omtrent samme alder. Barna leker godt sammen. vi er alle gift/samboer og vi diskuterer alt fra matoppskrifter til barneoppdragelse til samliv...

I den siste gjengen er jeg nok mer åpen og ærlig om alt... Den andre gjengen er det så mange medlemmer i, og de fleste er single/ny etablerte mens jeg er gift med 2 barn.. så vi lever litt i forskjellige verdener på en måte... selv om vi koser oss masse da vi er sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_christina_*

Vi er en gjeng som har kjent hverandre siden barneskolen. Da er vi 5 stk.. også er jeg i en annen med de fra vgs. der er vi vel 7 stk eller noe som har middager å sånn jevnlig. Kjempe kos;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vennegjeng her. Jeg har flere venninner som jeg kjenner fra forskjellige steder. Enten skole, jobb eller andre steder. De har møtt hverandre men jeg vil ikke si at vi alle passer sammen i en gjeng. Det er litt synd fordi jeg skulle gjerne hatt en vennegjeng som i Sex og singelliv filmen. Men jeg er glad for de vennene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er en fast vennegjeng som i hovedkjernene består av 5-7 par. Vi jentene går i forening sammen, og ut på byen sammen. Guttene har spillekvelder, far/barn tur 1xpr. år. I tillegg besøker vi hverandre, feirer nyttår osv sammen. Vi er i begynnelsen av 40 åra, og har holdt sammen siden vi var ca. 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venninnegjeng. Jeg har liksom en venninne her og en venninne der... Har jo noen som forsåvidt er en gjeng som kjenner hverandre, men vi er ikke så mye sammen alle sammen.

Savner også å ha en fast gjeng. Hadde vært så fint til nyttår og 17.mai og sånt, å alltid vite at man hadde planer, uten å måtte stresse med å finne ut hvem man skulle henge seg på i år liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Purple' date='02.11.2008 (11:14) ' post='6180001'

Savner også å ha en fast gjeng. Hadde vært så fint til nyttår og 17.mai og sånt, å alltid vite at man hadde planer, uten å måtte stresse med å finne ut hvem man skulle henge seg på i år liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I lys av tråden jeg startet her inne nettopp, kan jeg vel trygt svare at nei, jeg tilhører ingen venninnegjeng.. Men ønsker meg en! Jeg og min kjære har heller ingen felles venner, og hans venner er sære og vil bare gjøre gutteting. Så jeg kan vinke farvel til vennesydenturer og slikt jeg også.

Vel, da er vi iallefall to om det ;)

Godt å høre at jeg ikke er alene om å ikke har en gjeng,,, Jeg satt hjemme i går jeg også, men jeg valgte det selv. Samboeren var hos sin familie (bor langt unna oss) så jeg fikk endelig en helg for meg selv som jeg kjenner at jeg har trengt! Så på film og koste meg gløgg ihjel!

Selv om man har sin kjære som bestevenn trenger man noen venninner også! Hvor hen i verden bor du? hehe intressant om du bor i stor by eller en bygd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt opp og ned med vennegjeng. Avhengig av hvor i landet jeg har bodd og i ulike livsfaser.

For tiden er det lite med vennegjeng. Jeg har venner spredt rundt omkring, men ingen gjeng som treffes jevnlig. Bare for et par år siden var vi 4 par som hadde mye morro sammen, fester, middag sammen, turer sammen med ungene osv. Men så ble to av parene skilt, og samholdet opphørte. Ungene begynner å bli litt store og vil ikke være med å besøke den og den, og dermed blir det lite man finner på felles. Synd, for det var veldig koselig å finne på noe sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi er 5 jenter som alltid møtes i helgene:) litt sånn sex and the city aktig, er på cafe/ resturant og snakker om typer og sex:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Nei, eg er ikkje med i nokon gjeng, og vil ikkje vere det heller, i alle fall ikkje en slik type jentegjeng. Eg har passa godt på at dei nære venene eg har ikkje kjenner kvarandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...