Gå til innhold

"Fargetema" i julen


Gjest Gjest_Julemusa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julemusa_*

Barndommens jul inkluderte alle mulige farger. Vi hadde fargelys på juletreet, kuler i alle mulige farger, nisser, røde lys, julelykter...

Etter at jeg har blitt voksen har jeg kjørt en mer stilfull jul, med gjennomførte farger; kun rødt og sølv på treet, hvite, minimalistiske juleduker, elegante hvite lys og noen få sølvengler.

Nå har jeg såååå lyst til å gjenskape en barndommens jul igjen, uten stil overhodet. Jeg har lyst til å shoppe juletrepynt i alle regnbuens farger, bruke gamle juletrekuler (som er blå, røde, gule, grønne, rosa, lilla og sølvfargede) som jeg har arvet fra mormor, og ellers pynte med det jeg finner pent uten å tenke på om det faktisk passer interiøret. Hjemme har vi en forholdsvis minimalistisk stil med litt innslag av det romantiske.

Så, hva sier dere? Hvordan pynter dere til jul?

:popcorn::nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så har jeg lyst å ha det slik som vi hadde det da jeg vokste opp- rart med det. Gode minner osv. Men etter at jeg ble voksen, så har jeg liksom fått en litt annen smak eller estetisk sans.

Likevel har jeg tenkt å pynte med noen spesielle ting som jeg har gjemt; feks den knallharry organzaløperen vi alltid hadde hjemme midt på spisebordet. Den er så stygg at den nesten er blitt fin igjen.:-)) Men den har hvertfall en helt spesiell betydning for meg.

Ellers har jeg mest hvitt, grønt og gull/sølv. Ja, og så noen søte ting som ungene laget i barnehagen, som er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er minner viktigere enn stil i jula. Her er det plass til bestemors gamle (og egentlig stygge) nisse, gamle og nye engler, julekrybbe, kuler og bånd i mange farger, ting jeg har fått i gave og julepynt tanteungene har laget til meg. Minimalisme er ikke noe for meg, og spesielt ikke i jula. Da er det hjertevarmen som råder. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kjøre litt stil, er ganske minimalistisk til hverdags..

Men i jula tar jeg det visst igjen... Det bugner av nisser og engler og gud vet hva, men vi elsker det! Og det er bare SÅ deilig å fjerne det første helga etter nyttår;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julemusa_*

Ok, dere har overbevist meg. I år skal all julepynt opp fra kjelleren! Og tema for julepynting skal kun være: "O Glade Jul"!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rødt og gull på juletreet, MASSE, MASSE av det! Så overdådig, men ikke så mye forskjellige farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, dere har overbevist meg. I år skal all julepynt opp fra kjelleren! Og tema for julepynting skal kun være: "O Glade Jul"!

:ler:

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...