Gå til innhold

Jeg gir snart opp.

Glamann

Anbefalte innlegg

Nettby er det samme som Blink på Dagbladet. Skrev litt med noen på blink faktisk, men de ble borte etterhvert, mye pga. lang avstand. Nå er det mest for fjortiser der virker det som.

På møteplassen har jeg full profil og er VIP-medlem. Tre måneder VIP koster 149 kroner.

Problemet mitt er at jeg nesten aldri får svar, mulig jeg er for lite attraktiv å se på. De jeg skriver til er inne å ser på profilen.

Det spørs om du er inne på noe der. Jeg er opptatt av utseende selv, og hvis det ikke tiltaler meg ved første øyekast, så gir jeg en høflig avvisning. Synd, men sant. Evt gir jeg fyren en sjanse hvis det virker som han har humor!

Hvilke damer kontakter du da, de som er veldig pene eller? Kanskje du må gå nedover på skjønnhetsskalaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kontaktet alle på skjønnhetsskalaen. Ikke bare veldig pene, men også nedover til normale og mindre pene. Har sett på profielen når jeg har svart og ikke bare bildet.

Da jeg vokste opp fikk jeg høre hvor stygg og uattraktiv jeg var hver dag alle årene jeg gikk på skolen, men det var på grunn av åpen ganespalte, så har to små arr på overleppen. Mulig de hadde rett de som kom med det, at det er for uattraktivt.

Har aldri fått noen tilbakemelding på at jeg ser normal eller stygg ut etter at jeg flytta langt vekk.Hadde forsåvidt vært greit å få tilbakemelding på om jeg ser normal ut eller om jeg bare kan gi opp og kjøpe istedenfor.

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Har kontaktet alle på skjønnhetsskalaen. Ikke bare veldig pene, men også nedover til normale og mindre pene. Har sett på profielen når jeg har svart og ikke bare bildet.

Da jeg vokste opp fikk jeg høre hvor stygg og uattraktiv jeg var hver dag alle årene jeg gikk på skolen, men det var på grunn av åpen ganespalte, så har to små arr på overleppen. Mulig de hadde rett de som kom med det. Har aldri fått noen tilbakemelding på at jeg ser normal eller stygg ut etter at jeg flytta langt vekk.Hadde forsåvidt vært greit å få tilbakemelding på om jeg ser normal ut eller om jeg bare kan gi opp og kjøpe istedenfor.

Dessverre blir man lett mer kresen på nettet, da man ikke ser sjarmen til personen også videre. Jeg svarer nesten ingen som tar kontakt med meg på nettet. De fleste er totalt uaktuelle for min del, men noen kunne jeg kanskje ha falt for dersom jeg hadde møtt de i virkeligheten. Du er helt sikkert ikke noe verre enn "alle andre" har du prøvd å legge ut spesiellt flatterende bilder av deg selv? Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to bilder + profilbilde tatt med selvutløser, De ser helt vanlige ut Et nærbilde og to bilder der jeg sitter i sofaen.

Er 37 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Har to bilder + profilbilde tatt med selvutløser, De ser helt vanlige ut Et nærbilde og to bilder der jeg sitter i sofaen.

Er 37 år.

Du kan jo prøve å ta bilder der du er i bevegelse. Bilder blir ofte bedre da. Ta masse bilder og velg ut de beste. Det er ofte det vi jenter gjør. Å ta et tilfeldig bilde funker ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pike-24

Jeg er en del på slike nettsider selv, og får mange forespørsler, kommentarer og brev fra menn hver dag. Jeg forsøker å svare høflig (men avvisende) på de fleste, men i blant går man helt surr i hvem man har svart og hvem man ikke har svart, og da hender det man misser noen.

De jeg svarer fordi jeg ønsker å bli bedre kjent med dem, er ikke nødvendigvis de som ser ut som filmstjerner ;), men de som har skrevet noe intelligent, morsomt eller spennende. De som viser intelligens, humor og personlighet får som regel svar (dem er det overaskende få av!). Slike som ramser opp en rekke standardfraser blir fort en del av den nøytrale massen. Man må skille seg ut, men selvsagt på en positiv måte (det er mer enn nok av menn som skriver ting som skiller seg ut på en negativ måte :P enkelte eier jo ikke sosiale antenner, huff...).

Videre er vedkommendes profil viktig. Haugevis av stavefeil (eller dialekt), blinkende, stygge bilder og farger, eller uoriginal/kjedelig profiltekst, avskrekker i hvertafall meg.

Utseendet på selve mannen er av mindre betydning. De regelrett stygge holder jeg meg riktignok unna, men det hender ofte at jeg avviser veldig kjekke menn til fordel for de litt lengre ned på "skalaen", pga innholdet i profilteksten og brevet.

En annen ting som får meg til å skygge banen er hvis de etter bare to eller tre brev oss i mellom, spør om MSNadressen (eller enda verre: telefonnummeret) min. Å holde en samtale gående på MSN krever jo litt fokus og interesse, og så tidlig i et bekjentskap er jeg ikke intressert i dette. Så ikke vær for pushy. selv foretrekker jeg de som innleder et vanlig "nettvennskap" før de begynner å flørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilpasser brevet alt etter hva som står i profilen. Har ikke skrevet et brev med samme teksten, kikka igjennom nå.

Sliter med å være morsom i første og andre brevet, må liksom bli litt kjent før humoren min kommer ut. Forsøk på humor blir lett tolket feil hvis man ikke kjenner de man skriver med.

Har ikke skrevet noe negativt i profilen, har heller ikke sendt brev som kan virke negativt. Tror jeg har litt sosiale antenner til å vurdere hva som er sosial kutyme..

Har en nøytral profil uten blinkende dill-dall, hvit med svart skrift. synes farger og blinkende krims-krams blir for mye støy.

Skriver ikke dialekt og skrivefeil er det ikke mange av. Tror den er renset for det.

Teksten kunne kanskje være sprita opp litt, men på den annen side er de informasjon. Vet ikke hva jeg skal skrive for å få den mer interessant. Har smugkikket på profilene til andre menn og mener de er talentløse til å lage profil. Har ikke sett en jeg ønsker å kopiere noe fra.

Har aldri spurt etter msn adresse eller telefonnummer, Har tenkt å be med ut på en kaffe eller middag etter noen brev, kanskje etter det andre eller tredje.

Flørte ibrev er jeg usikker på. Prøver å skaffe nettvennskap først, men ser ikke ut til å komme så langt engang.

Det som er hemmende for meg er at jeg aldri har fått noen tilbakemelding på hvordan jeg ser ut om jeg har et akseptabelt utseende eller om jeg er stygg som juling. Det henger i enda all mobbingen og trakasseringen i barne og ungdomstiden. Derfor jeg aldri har turt å ta kontakt i andre settinger som ute på byen, aktiviteter eller sosiale tilstelninger på jobb.

Dette var svar til Pike-24

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tittet innom møteplassen, jeg personlig pleier å svare på korte meldinger. Et spørsmål eller en kommentar, som treffer.

Har du prøvd å ta bort bilde, ikke det at jeg tror du er lite å se på. Men for min del blir jeg veldig kresen på nettet, derfor foretrekker jeg de uten profilbilde, syntes det er spennende å fokusere på personligheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 14:29

Skriver ikke lange brev, kaller det brev da boksen heter sende brev.

Skiver to til tre setninger med spørsmål eller komentar til profil eller bilder hvis det er reisebilder. De fleste foretrekker bilde å forholde seg til, men kunne være interessant å prøve uten bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Hvis du ikke er blandt de aller kjekkeste, sjarmerende, med høyest sosial status og høyest udanning/inntekt så kaster du bort pengene dine ja. Internettdating fungerer stort sett som sjekking på byen. Det er de samme 5-10% av mennene som stikker av med det meste. Når en kvinne oppretter en profil på et nettsted opplever de fleste å få et titalls svar. Kvinner mistolker ofte denne oppmerksomheten som at alle disse er oppriktig interessert i et forhold. Hun velger da den mest attraktive mannen og tror at han skal være interessert. Så opplever hun å bli dumpet gang på gang da det viser seg at denne mannen ikke er interessert i mer enn ren sex. ( Vi menn ønsker også en kvinner på eget nivå) Og slik ruller ballen. De kjekkeste og mest attraktive gutta møter stadig nye kvinner, har sex, mennene stikker, og kvinnene sitter igjen med intrykket at alle menn er helt forferdelige og kun ute etter en ting.

Jeg har opplevd det selv mange ganger. I det daglige får jeg respons fra kvinner jeg synes både er søte og attraktive. Opplever sjelden at mindre attraktive jenter smiler og kontakter meg. På internett derimot? Har ikke tall på hvor mange stygge kvinner som har kontaktet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 14:29

Skriver ikke lange brev, kaller det brev da boksen heter sende brev.

Skiver to til tre setninger med spørsmål eller komentar til profil eller bilder hvis det er reisebilder. De fleste foretrekker bilde å forholde seg til, men kunne være interessant å prøve uten bilde.

En hurtigbeskjed eller et brev, syntes de kommentarene er talentløse. For meg holder det med en treffende setning, eller et spørsmål. Man får liksom hjulene i gang, og det blir spennende å svare for å se hvem personen er. :)

Hvis man bare skal fokusere på bilde, som det er lett for å gjøre, går man glipp av mange spennende mennesker. Det er jo greit å sende et bilde etterhvert, hvis jenta da har blitt "kjent" med deg, og syntes du er spennende men bryter kontakten etter å ha sett bilde så syntes jeg ikke hun er noe å spare på allikevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stort sett korte setninger eller spørsmål om et eller annet jeg stiller. Bruker ikke huritgbeskjed muligheten.

Jeg har aldri blitt kontaktet eller fått noen respons fra jenter verken på nett eller i RL.

Ettersom jeg aldri har fått noen tilbakemelidng så hvet jeg ikke vilket nivå jeg ligger på. De gangene jeg har nevnt at jeg er for stygg har de ikke sagt noe.

Det er hemmende å ikke få vite om jeg har grunnlag for å få selvtillit nok til å tørre å sjekke damer eller om jeg like godt kan holde meg unna.

All trakasseringen jeg ble utsatt for ligger som en klam sko over meg.

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glamann! Utfra det du har skrevet her synes jeg du virker interessant, og tror nok mange jenter/kvinner ville falt for en som er som deg. Har du prøvd noen av disse nettdatingstedene som har tester som finner ut hvem du passer best sammen med? Også tror jeg det er en fordel å treffe noen som ikke bor så langt vekk. Hvis du f.eks bor i Kristiansand er det bedre å kontakte jenter som bor på sørlandet enn jenter som bor i nordnorge.

Ta tiden til hjelp og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 18:03

Møteplassen har sånn test og det samme har match.com da jeg var der. Hjalp ikke å være bra match på noen av plassene.

Takk for at du prøve å hjelpe, men er ikke så blåst at jeg gidder å bruke tid på å kontakte ei som bor i Nord-Norge når jeg selv bor i Bærum akkurat det vet jeg er en fordel. Ingen jenter som har falt for meg enda selv om jeg har flytta til en større plass.

At jeg skal ta tiden til hjelp er en setning jeg føler er utslitt, er ikke akkurat tenåring lenger.

Hvis du synes jeg er interessant så kan du sende meg en pm så kan vi kontaktes?.

Gjest 17:34 hadde et bra forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skriver du bare to, tre linjer? Det er som regel veldig kjedelig. Skriv litt mer, og vis litt personlighet!

Hvis du ikke er blandt de aller kjekkeste, sjarmerende, med høyest sosial status og høyest udanning/inntekt så kaster du bort pengene dine ja. Internettdating fungerer stort sett som sjekking på byen. Det er de samme 5-10% av mennene som stikker av med det meste. Når en kvinne oppretter en profil på et nettsted opplever de fleste å få et titalls svar. Kvinner mistolker ofte denne oppmerksomheten som at alle disse er oppriktig interessert i et forhold. Hun velger da den mest attraktive mannen og tror at han skal være interessert. Så opplever hun å bli dumpet gang på gang da det viser seg at denne mannen ikke er interessert i mer enn ren sex. ( Vi menn ønsker også en kvinner på eget nivå) Og slik ruller ballen. De kjekkeste og mest attraktive gutta møter stadig nye kvinner, har sex, mennene stikker, og kvinnene sitter igjen med intrykket at alle menn er helt forferdelige og kun ute etter en ting.

Jeg har opplevd det selv mange ganger. I det daglige får jeg respons fra kvinner jeg synes både er søte og attraktive. Opplever sjelden at mindre attraktive jenter smiler og kontakter meg. På internett derimot? Har ikke tall på hvor mange stygge kvinner som har kontaktet meg.

Haha, dette er utrolig fjernt fra hva jeg har erfart. Og jeg er en kvinne med utseende godt over gjennomsnittet. :) Har aldri gått etter utseende når jeg har valgt ut hvilke menn jeg skal treffe, og jeg har aldri opplevd og blitt "brukt".

Du undervurderer kvinner hvis du tror vi går kun etter utseende og lommebok når vi velger partner. Og jeg tror heller ikke de fleste kvinner er så dumme at de tror alle som tar kontakt med dem på et nettsted er intressert i et forhold med dem.

Du må ha meget dårlig erfaring med kvinner, siden du har så lave tanker om oss. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I dag, 21:37

Når har jeg blitt oppfordret på denne og tidligere tråder å skrive kun noen linjer. Har prøvd å skrive mer men med samme resultat. Tydelig at smaken er delt her på vor mye man skal skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig vil ha svar på og de som er hemmende for meg er at jeg aldri har fått noen tilbakemelding på hvordan jeg ser ut om jeg har et akseptabelt utseende eller om jeg er stygg som juling.

Begynner å bli litt usaklige innlegg her. Passer på et annet fora det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...