Gå til innhold

Keramisk topp er no`dritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker skape og mr.muscle keramikkrent eller hva den heter...

Men det er fire lyse ringer som viser hvor kokeplatene er, og tre av de (dvs. alle vi bruker) har blitt brune. Umulig å få vekk jo...

What to do? :tristbla:

Har lest om et vindundermiddel, men husker ikke hvilket...

Skrevet

Du må bruke skrapen, og skrape HARDT! Da går det bort. Kombiner med electrolx topprens - og toppen er som ny!

Jeg vet hva jeg snakker om - jeg klargjør topper som har vært på utlån til kunder og gjør dem klare for en ny runde.

Skrevet

Jeg bruker også skrape og Mr. Muscle, og toppen min blir skinnende ren og blank, etter at jeg forsto hvordan jeg skulle gjøre det. Før brukte jeg Mr Muscle kun i kombinasjon med fuktig microfiberklut, og det går ikke. Det jeg gjør nå, er at jeg først vasker av toppen med klut og skraper bort det fastbrente. Deretter tar jeg på Mr Muscle, gnir med tørkepapir, etterskraper det som evt. ikke går bort i denne omgangen, før jeg til slutt tørker over med rent, tørt papir igjen. Perfekt resultat!

Skrevet

Her må jeg si meg nesten enig. I to år hadde jeg en keramisk topp som jeg ikke fikk ren på noen måte. Det var alltid noen fastbrente flekker som så umulig å få bort. Vel, det vil si helt til jeg nå skulle ha visning å flytte. Da kjøpte jeg ett rensemiddel fra Mielse (svart flaske) som jeg kjøpte på en av de vanlige el-kjedene. Husker ikke om jeg betalte 150/250, men fy flate det fjernet alt som var!!!

Brukte poleringspapir etterpå, og jeg ble nesten blendet...Vel, det var vel nesten en liten overdrivelse, men det funker garantert!!!

Skrevet

Sliter og med min keramiske koketopp, og skal teste ut rådene som er gitt her. Men, lurer på hvor jeg kan få tak i en slik skrape?

Håper på svar :)

Skrevet

Jeg lurer også på hvor jeg får tak i skrape?

Skrevet

Jeg fikk en da jeg kjøpte platetoppen. Tipper at det er mulig å få kjøpt i butikker á la Elkjøp.

Skrevet
Jeg lurer også på hvor jeg får tak i skrape?

Lurer jeg på også..

Har sett det finnes noen "spesialgreier" til det formålet, men jeg lurer på om man kan kjøpe sånn malingsskrape på europris..??

Skrevet

Du får sånn skrape i byggevareforretninger og de fleste forretninger som selger keramiske topper. Det kalles glass-skrape.

Skrevet

De selger de vel også hos butikker som f.eks Elkjøp?

Hvor får man kjøpt middelet fra Miele?

Jeg sliter med at det er noen "ringer" inne på selve kokeplatene. Ser ut som slitasjeringer, men komfyren er bare noen måneder gammel. Jeg har brukt Mr.Muscle og skrape, men syns ikke det tar det egentlig.. skraper jeg ikke hardt nok?

Skrevet
Denne er praktisk talt identisk med den vi har fra Electrolux, og en god del billigere... ;)
Skrevet
Denne er praktisk talt identisk med den vi har fra Electrolux, og en god del billigere... ;)

Den ser identisk ut med Jordan vindusskrape, så da har de fleste fargehandlere den.

Skrevet

Vindusskrape fra Jernia funker og! 74kr...

Men jeg sliter også med å få komfyren her i huset til å se fin ut. Leier bare, og skal snart flytte til sted med vanlig, "gammeldags" komfyr.

Så jeg er lite intr. i å kjøpe noe for 150/250kr som bare kommer til å brukes en gang eller to før jeg flytter.

Og siden den bare er til låns tør jeg ikke å skrubbe og skrape for hardt..

Hva gjør jeg?

Og hvordan rengjør man inni komfyren..?

Skrevet

Jobber på jernia, her selger vi en skrape beregnet på keramisk topp til 69,-?

Inni komfyren bruker man mr muscle og lar det virke noen timer ;)

Skrevet

Takker for tips til hvor jeg kan få tak i skrape. Mitt neste spørsmål er hvor ofte må man skrape kompfyren da? Etter hver gang man har brukt den?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Takker for tips til hvor jeg kan få tak i skrape. Mitt neste spørsmål er hvor ofte må man skrape kompfyren da? Etter hver gang man har brukt den?

Jeg tørker over etter hver gang jeg har brukt komfyren. Når fettet og sølet tas med en gang har det sjelden satt seg noe særlig og går stort sett greit vekk bare ved å bruke en klut. Har noe svidd seg såpass at jeg ikke får det bort med klut og skurekrem bruker jeg skrapen med en gang, men det skjer svært sjelden.

Tar man det med en gang går det veldig raskt, men lar man fettet ligge, og gjerne bruker platene gang på gang etterpå slik at det virkelig får satt seg blir problemet mye større.

Har hatt komfyren min i 4 år nå og den er like fin som da jeg kjøpte den.

Skrevet

Jeg bruker Jiff skurekrem og gryteskrubb.

Skrapa og middel la jeg vekk etter kun kort tid, fordi det var så styrete.

Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med keramisk topp. Har både hatt gammeldags komfyr og gasstopp, og begge er et mareritt å holde rent.

Jeg tørker over komfyren etter matlaging hver dag, slik at ingenting brenner seg fast neste gang det er matlaging. En gang i uka går jeg løs med mrmuscle og skrape. Smører middelet utover, lar det virke et par minutter, skraper (og her mån man ta i litt), vasker av, og avslutter med å smøre utover litt middel, en slags polering. På den måten brenner det seg ikke så lett fast.

Gjest regine ii
Skrevet
Jeg bruker Jiff skurekrem og gryteskrubb.

det gjør jeg og, og det har jeg gjort i de snart 15 årene jeg har hatt komfyren, og den ser helt fin ut. Har aldri brydd meg om verken skrape eller spesialmiddel. Er noe med at det enkle er det beste.... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...