Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har konto i en liten sparebank og lurer på om jeg kan vente at pengene en venninne har lånt er inne i morgen tidlig? Hun har dnb og overførte pengene på fredag. Når kan jeg vente at de er disponible på min konto?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pengene går ut av din venninnes konto i natt/morgen tidlig (går ut fra at hun har brukt nettbank/telegiro) og vil være på din konto ut på dagen.

Skrevet

Min erfaring, på morgenen etter kl 8.00, eller på ettermiddagen etter 16.00.

Skrevet

Mest sannsynlig kommer de inn på konto mandag morgen. Grunnen er at dette er overføring fra en bank til en annen, og da må det gjennom BBS-systemet. BBS begynner å trigge overføringer igjen mandag morgen, så pengene kommer nok inn på konto da. :)

Skrevet

Når min mann overfører penger til min konto på fredagen, er de normalt inne mandag morgen (etter 7). Vi har forskjellige banker.

Skrevet

Min mann og jeg har også forskjellige banker. Om jeg fører over penger før kl 1700 (tror det er da siste kjøring går i bankene) så får vi pengene samme dag!

Men uansett så burde pengene være inne i morgen tidlig om de ble overført fredag.

Skrevet
Min mann og jeg har også forskjellige banker. Om jeg fører over penger før kl 1700 (tror det er da siste kjøring går i bankene) så får vi pengene samme dag!

Men uansett så burde pengene være inne i morgen tidlig om de ble overført fredag.

Hvilke banker er dette? Må si jeg aldri har hørt om banker som har utkjøring så sent på ettermiddagen kombinert med bank som har innkjøring så sent.

Dere har ikke DnBNOR og Postbanken f.eks. da, som er samme konsern og derfor kjører uavhengig av BBS?

Skrevet

Dette er veldig ettersom, noen ganger kan det ta flere dager før de er inne på konto..

Skrevet
Dette er veldig ettersom, noen ganger kan det ta flere dager før de er inne på konto..

Hvis det er snakk om overføring via nettbank og ikke giroinnbetaling/kontantinnskudd over skranke så skal det ikke ta flere dager. BBS holder stengt helger og helligdager riktignok, men hvis du f.eks. overfører en mandag så skal pengene være inne i annen bank neste dag. Så dette er strengt tatt ikke noe som skal variere så veldig.

Pengene skal være inne samme dag eller førstkommende virkedag, avhengig av når pengene går ut fra avsenderbanken og når mottakerbanken har innkjøring.

Skrevet

Takk for svar. Pengene var på konto i dag og hun brukte nettbank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...