Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 og tro ikke det er første gang. Hun slår inn to kilo druer istedet for ett. og jeg har betalt 35 kroenr ekstra. så det da jeg kom hjem. så på mandag må jeg tilbake til butikken igjen. det har skjedd mange ganger at hun slår dobbelt, jeg har prøvd å være oppmerksom og har sagt fra når det ahr skjedd. "ops" sier hun bare da... men i går hadde jeg en vill fireåring med meg og en utålmodig femåring og la ikke merke til det. jada jeg går tilbake i morgen, men det jeg lruer på er om hun gjør det bevisst? noen som har slike erfaringer???
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg foreslår at du tar vare på kvitteringene for disse tingene (i tilfeller du merker det før du får kvittering, noter dato og tid) og ser det an i løpet av en måned. Er det flere tilfeller av dette over en måned ville jeg tatt kontakt med butikkeieren for han er ikke tjent med ansatte som gjør så mye feil (evt. stjeler). Det var en sak for noen år tilbake med en butikkansatt som ved jevne mellomrom tastet inn 100 eller 200 kr ekstra når kunden betalte med kort. Det ble oppdaget av en våken kunde som kom hjem og sjekket kvitteringen og så uttaket på en dag vedkommende ikke hadde tatt ut penger i butikken. Vedkommende ble sparket da det var penger vedkommende puttet i egen lomme. Så dette kan ikke bli bedre dersom ikke noen sier fra - men det er forskjell på om dette skjer en gang eller om det skjer regelmessig. Om det er tyveri eller ikke synes jeg du skal la være opp til eieren av butikken å finne ut av.
Gjest Miley Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Det skal finnes en lang tråd om akkurat det samme, med mange gode tips.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Frukt og grønn veies automatisk, vekta tastes ikke inn manuelt. Så hvordan det da blir dobbelt opp skjønner jeg ikke helt.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Druer selges jo ofte i plastbokser og da er det vel en strekkode som skannes.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Druer selges jo ofte i plastbokser og da er det vel en strekkode som skannes. Det står KILO i startinnlegget, og slike platsbokser er 500 g.
RedFox81 Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Frukt og grønn veies automatisk, vekta tastes ikke inn manuelt. Så hvordan det da blir dobbelt opp skjønner jeg ikke helt. Det er veldig lett. Jeg jobbet i butikken selv, så jeg vet at det er et feil som er veldig enkelt å gjøre.. Det veies automatisk, ja, men man må passe på at ingenting annet ligger på vekta! Det mange kasse-nybegynnere gjør, er å glemme å sjekke om det er faktisk bare druer som ligger og veies på vekta.. Og rulleband sørger for å plassere en liter jus/melk på vekta akkurat i den moment du ska veie noe!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Hei! Jeg jobber i matbutikk. Det hender desverre ofte at jeg gjør feil, noen ganger er jeg nok litt uoppmerksom, men som oftes er det pga kassen at feilen skjer. Noen ganger blir strekkoder scannet 2 ganger hvis jeg ikke er rask nok til å ta varen vekk fra scanneren, og noen ganger er vekta litt vill, og noen ganger ligger det feil priser på systemet. Vi retter selvfølgelig opp alle feil vi blir gjort oppmerksomme på, og hvis jeg gjør noe feil er jeg ydmyk, ber om unnskyldning, og gir tilbake pengene det er snakk om. Det er det minste den ansatte skal gjøre syns jeg. Mitt råd er gå tilbake, si hva som har skjedd, og hun bør helst ikke bare si ops, hun bør også beklage etter min mening. men husk; det er ikke sikkert det er hennes skyld og som noen skriver over her, vekten tastes ikke inn manuelt, så hun gjør det nok ikke med vilje
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Det står KILO i startinnlegget, og slike platsbokser er 500 g. Nei, det finnes både 500 grams og 1000 grams bokser Dette var 1000 gram
Gjest Grafica Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Isåfall har nok scanneren tatt den inn to ganger uten at hun var klar over det. Har selv stått i kasse, både på vanlig matbutikk, og en GIGANTISK Smart Club. Man skal være rask og effektiv, og noen ganger går det rett og slett litt for fort i svingene.
mbi002 Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Ja, jeg jobber også på matbutikk, og selv om jeg er veldig oppmerksom på hva som slås inn i kassen, og retter opp i det med en gang noe er feil, så kan jeg skjønne at folk kan få det feil.. Dessuten; når hun slår det inn kan hun jo ikke putte de pengene i lommen da de er registrert, og jeg tviler på at hun gjør det for at butikken skal tjene mere.. Jeg tipper det er uhell det er snakk om...
RedFox81 Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Dessuten; når hun slår det inn kan hun jo ikke putte de pengene i lommen da de er registrert, og jeg tviler på at hun gjør det for at butikken skal tjene mere.. jepp Hvis hun har slått inn at hun solgte deg en kilo druer istedenfor en, så kan hun ikke bare ta de pengene fra kassa, da får hun underskudd på oppgjøret! Så det må jo bare være feil..
Gjest Grafica Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Eneste måten å stjele penger uten å bli oppdaget på, er som en nevnte tidligere her oppe; å slå inn ekstra når man betaler med kort. Å slå inn ekstra matvarer fører bare til kluss for en selv.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 26. oktober 2008 #14 Skrevet 26. oktober 2008 Nei, det finnes både 500 grams og 1000 grams bokser Dette var 1000 gram Ja ok, aldri sett dette jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå