Gjest Ethereal Skrevet 12. juni 2003 #1 Skrevet 12. juni 2003 Har noen skaffet seg nytt pass? Jeg skal flytte til USA for en tremånedersperiode, og vurderer å bytte ut passet mitt. Trenger man å ha med passbilder, eller blir det tatt på stedet??
jordbær Skrevet 12. juni 2003 #2 Skrevet 12. juni 2003 Jeg måtte ha med passbilde.. to stk. Ett til passet og ett til arkivet Men dette er tre-fire år siden..
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #3 Skrevet 12. juni 2003 Jeg lurte på om det var forandret siden passene blir forandret. Jeg får sannsynligvis dekket utgiften til nytt pass, og lurte på om jeg skulle benytte anledningen. Noen andre som vet? Trenger man ta med seg bilder?
Gjest Étoile Skrevet 12. juni 2003 #5 Skrevet 12. juni 2003 Man trenger 2 bilder, de fleste politistasjoner har fotoautomat.
Gjest Liten Skrevet 12. juni 2003 #6 Skrevet 12. juni 2003 Høres ut som en god ide å bytte ut passet med den maskinlesbare utgaven hvis du skal til USA. Vet at USA har snakket om å forlange slike pass for å unngå visumplikt, men har ikke hørt om de faktisk har vedtatt det. Uansett en god ide, ettersom disse passene er mye sikrere enn de gamle. Husker ikke om du trenger ett eller to bilder, men du må ha det med. Og svart/hvitt, ikke fargebilde.
Leo Skrevet 12. juni 2003 #7 Skrevet 12. juni 2003 Etter 1. oktober må nordmenn ha maskinlesbart pass for å slippe inn i USA uten å ha fått visum på forhånd.
Leo Skrevet 12. juni 2003 #8 Skrevet 12. juni 2003 ...og en ting til; Ta med det gamle passet hvis du har det. Da slipper du å svare på alle spørsmålene omkring hvordan du har mistet/forlagt det.
Gjest Ethereal Skrevet 12. juni 2003 #9 Skrevet 12. juni 2003 Tusen takk for alle svar! Jeg TROR det er vedtatt; hørte noe om det på nyhetene. Uansett må jeg ha visum, siden jeg skal være i overkant av tre måneder, men hvorfor ikke fornye det nå, siden jeg har et stipend til dekning av utgifter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå