Gjest Gjest_mum_* Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 http://www.opprop.no/opprop.php?id=ammeaksjonen
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 http://www.opprop.no/opprop.php?id=ammeaksjonen Får ikke min stemme i hvertfall. Går vel ann å amme før man drar hjemmefra, eller pumpe å gi på flaske? Når man er på restaurant eller kafe synes jeg ikke det er akseptabelt å blotte seg.
Gjest Gjest_Mum_* Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Får ikke min stemme i hvertfall. Går vel ann å amme før man drar hjemmefra, eller pumpe å gi på flaske? Når man er på restaurant eller kafe synes jeg ikke det er akseptabelt å blotte seg. Der ser vi hvor seksualstyrt verden er, når man må beregne og planlegge slik at man ikke skal trenge å gi babyen sin mat mens man er ute. Hva om det var magen, eller kneet barnet fikk mat fra. Hadde det da vært å "blotte seg"? Syns det er trist at kvinner selv ser på sine bryster som noe for menn, framfor mat og intimitet til babyen. Det er på ingen måte anderledes enn å gå med burka feks.
Teriyaki Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Får ikke min stemme i hvertfall. Går vel ann å amme før man drar hjemmefra, eller pumpe å gi på flaske? Når man er på restaurant eller kafe synes jeg ikke det er akseptabelt å blotte seg. Å amme er ikke å blotte seg. Hvis det er et så stort problem for deg, så er det heller du som er bra konservativ og ukomfertabel.
Gjest Emera Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg ønsker ikke lovfestet rett til amming på kafé. Ikke fordi jeg plages av å se amming, men fordi jeg synes det er godt at det finnes enkelte kaféer rettet mot et publikum uten babyer. Mange av kaféene her i byen er ofte stappfulle av vogner, tidvis skrikende babyer og storesøsken som løper rundt. Og noen ganger er det faktisk godt å slippe dette. Synes det er helt greit at det finnes kaféer som ikke er lagt til rette for babystell. Akkurat som at jeg synes det er flott at det finnes kaféer som ER lagt til rette for det. Noe for alle.
Jade Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Vanligvis når folk ammer (som jeg har sett, ihvertfall), så blotter de nesten ingenting av puppen, og jeg kan ikke se noe grunn til å forby det! Derimot ser jeg ufrivillig mye pupp og rumpesprekk og veltende mage på fjortiser og fjortis-wannabees som sprader rundt i dyp utringing og hoftebukser som er to numre for små. Finnes det underskriftskampanje mot det, eller? Personlig så liker jeg å amme for meg selv, men ikke for å ta hensyn til andre, men fordi jeg er sjenert, og synes at ammestunden er privat (både for meg og babyen). Endret 23. oktober 2008 av Jade
Pingting Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Derimot ser jeg ufrivillig mye pupp og rumpesprekk og veltende mage på fjortiser og fjortis-wannabees som sprader rundt i dyp utringing og hoftebukser som er to numre for små. Finnes det underskriftskampanje mot det, eller? ...jeg starter det gjerne, jeg!
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 ...jeg starter det gjerne, jeg! Hvis jeg skal på en dyr restaurant så betaler jeg ikke får å se på hengepupper
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Personlig så liker jeg å amme for meg selv, men ikke for å ta hensyn til andre, men fordi jeg er sjenert, og synes at ammestunden er privat (både for meg og babyen). Du synes altså det er ubehagelig å ha utenforstående med i noe som du anser som en privat stund? Da forstår du vel også at andre kan føle det like ubehagelig å bli tvunget til å ta del i det de også anser som et privat anliggende?
Gjest *Mim* Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har ammet barna mine absolutt overalt, og det kommer jeg til å fortsette med. Jeg tror det er svært få som har sett noe særlig av puppene mine i den forbindelse, og jeg plager i alle fall ikke folk med skrikende baby.
Pingting Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis jeg skal på en dyr restaurant så betaler jeg ikke får å se på hengepupper Haha! jeg synes ikke hengepupper er noe særlig å se på jeg heller, men når 70-åringen på bordet ved siden av har på seg tettsitende kjole og ingen BH kan jeg liksom ikke si noe... På den seriøse siden: skulle jeg tatt i betraktning alt jeg ikke liker å se ute, ville jeg aldri opplevd en eneste restaurantmiddag igjen. Men jeg har kommet til den konklusjonen at det alltid vil være noe man misliker, så hvorfor ikke fokusere på det som er bra istedet. Hvorfor irritere på seg magesår på grunn av uvesentlige detaljer? Betyr dette forresten at du synes det er greit med offentlig amming så lenge damene ikke har hengepupper? Også lurer jeg litt på hva slags dyre restauranter du går på, hvor folk har med spedbarna sine? Jeg har kun sett amming på kafe og familiesteder, det kan ikke være et vanlig syn andre steder.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Hvis jeg skal på en dyr restaurant så betaler jeg ikke får å se på hengepupper Hvis jeg skal på en dyr restaurant så ønsker ikke jeg å se; - feite folk - altfor tynne folk - folk med rynker - folk med gul jakke - folk med rosa skjorte med blomster på - folk med grønne sko Så sånn skal det være!!!
Batteri Skrevet 24. oktober 2008 #14 Skrevet 24. oktober 2008 Vanligvis når folk ammer (som jeg har sett, ihvertfall), så blotter de nesten ingenting av puppen, og jeg kan ikke se noe grunn til å forby det! Derimot ser jeg ufrivillig mye pupp og rumpesprekk og veltende mage på fjortiser og fjortis-wannabees som sprader rundt i dyp utringing og hoftebukser som er to numre for små. Finnes det underskriftskampanje mot det, eller? Personlig så liker jeg å amme for meg selv, men ikke for å ta hensyn til andre, men fordi jeg er sjenert, og synes at ammestunden er privat (både for meg og babyen). Flott innlegg!
Olive Skrevet 24. oktober 2008 #15 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg ønsker ikke lovfestet rett til amming på kafé. Ikke fordi jeg plages av å se amming, men fordi jeg synes det er godt at det finnes enkelte kaféer rettet mot et publikum uten babyer. Mange av kaféene her i byen er ofte stappfulle av vogner, tidvis skrikende babyer og storesøsken som løper rundt. Og noen ganger er det faktisk godt å slippe dette. Synes det er helt greit at det finnes kaféer som ikke er lagt til rette for babystell. Akkurat som at jeg synes det er flott at det finnes kaféer som ER lagt til rette for det. Noe for alle. Jeg er enig i dette. Syns det er flott at det finnes ammevennlige cafèer og lignende - men lovpåfestet rett burde det ikke være. Rett og slett fordi mange oss uten barn vil kose oss på cafè uten barneskrål i bakgrunnen. Dette har ingenting med sleve ammingen å gjøre - men resten av spetakkelet med vogner, eldre søsken osv.. Noen steder passer det egentlig bra at det ikke er tilrettelagt for "medbragt"
Jade Skrevet 24. oktober 2008 #16 Skrevet 24. oktober 2008 Restauranter/kafeer med barneforbud altså?
Olive Skrevet 24. oktober 2008 #17 Skrevet 24. oktober 2008 Restauranter/kafeer med barneforbud altså? Neida, ikke forbud Men syns ikke at steder burde være lovpålagte å være av typen barnevennlig.
Jens Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 Får ikke min underskrift heller. Helt ok å amme på de fleste cafeer, men enkelte restauranter vil jeg ikke se pupper ved bordet. Restauranter og cafeer må da virkelig få bestemme selv hva slags type spistested de ønsker å ha
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 Da vil jeg også ha kafèer/restauranter med forbud mot klining!! Kall meg prippen, men jeg syns det er like lite appetittlig at paret ved bordet ved siden av "spiser" hverandre når jeg skal spise mat (og gjerne akompagnert av smatting og "ummm"ing - herlig!)
Gjest Elfrida Skrevet 25. oktober 2008 #20 Skrevet 25. oktober 2008 Beklager at jeg er uopplyst, men hvilke steder er det som forbyr amming? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå