Gå til innhold

Hvor mye betale barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nevø på 15 skal i helgen være barnevakt for pjokken min på 3. Jeg skal selv ta meg av stell og legging, så det eneste han gjør er å sitte her i tilfelle pjokken våkner.

Det er snakk om fra klokken 20.00 til klokken 03.00

Hvor mye er det vanlig å betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt 50 kroner timen. Men om du steller istand pizza, godis, film osv ville jeg gitt litt mindre.

Skrevet

Jeg ville sagt mellom 300-500 for en lang kveld. Spørs hvor god råd du har. Ville ikke trekt godis ol. fra lønnen, det skal kommer i tillegg! ;)

Skrevet

Snakk med barnevakten, spør hva h*n forventer. Når ikke barnevakten skal gjøre noe annet enn å bare være der i tilfelle barnet skulle våkne så syntes jeg kanskje 200 kr er greit.. kanskje legge på litt ekstra hvis det har vært noe styr for barnevakten iløpet av kvelden/natten?

Skrevet

Da jeg var 18 satt jeg barnevakt for 2 barn en hel lørdagskveld fra klokken 20:00-03:00. Foreldrene hadde god råd. Jeg fikk betalt 200 kroner. Det var første og siste gang jeg orket å sitte barnevakt for de :) Dette er 5 år siden, og jeg hadde helgejobb fra før av.

Jeg synes 350 kroner er en fin pris. Det tilsvarer 50 kroner i timen. Hvis du i tillegg sørger for noe godteri og snacks så tror jeg ikke det blir noe problem å få overtalt 15'åringen til å sitte barnevakt senere en gang også:)

Gjest ¤bella¤
Skrevet

350-400kr, pluss snop, mat og drikke.

Syns egentlig ikke det spiller noen rolle om barnet er våkent eller sover. Det erjo et stort ansvar uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...