Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Har tenkt meg med fly SAS fra en norsk by til en annen. Hadde tenkt å ha med hjemmelaget pizza, brød og grønnsaker i bagasjen da jeg ikke vil at dette skal kastes bort bare fordi jeg skal ut og reise en uke og bo hos familie. Hadde vært praktisk å ta dette med... Men er det lov?
Fortunatus Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 jeg har tatt med brød flere ganger når jeg har flydd.. Har aldri tenkt på at det skal være ulovlig.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Vel, du vet jo at man ikke engang får ta med en flaske drikkevann gjennom kontrollen? Så hvorfor skal jeg få ta med mat? Kan jeg ha maten i håndbagasjen eller i kofferten? Man må jo pakke sminke o.l i fly-plastposter, så hva med mat, er det lov?
Gjest StoreSky Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har hatt med baguett, matpakke, frukt, etc. Både innlands og utlands. Gikk så fint at.
Glynis Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Vel, du vet jo at man ikke engang får ta med en flaske drikkevann gjennom kontrollen? Så hvorfor skal jeg få ta med mat? Fordi den ikke er flytende, Einstein. Klart svar: Ja. Du kan ha med mat.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Vel, Einstein 2, man kan jo like gjerne smugle dødelig gift i mat som i drikke, så hvorfor er det bare forbudt med drikke?
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Vel, Einstein 2, man kan jo like gjerne smugle dødelig gift i mat som i drikke, så hvorfor er det bare forbudt med drikke? Fordi det ikke er dødelig gift man er redd for, men væske som kan brukes i tilknytning til sprengstoff...Les deg litt opp på tema du.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Fordi det ikke er dødelig gift man er redd for, men væske som kan brukes i tilknytning til sprengstoff...Les deg litt opp på tema du. Neimen, nå tuller du! Det er klart man er redd for sandwich med dødelig gift! Særlig om en passasjer har med seg akkurat nok sandwicher til å mette et fullpakket Boing 737. Tenk deg hvis denne terroristen skulle gå rundt i midtgangen og tvinge et sandzich ned i halsen på 476 passasjerer, i tillegg til en besetning på 12. Ja det skulle tatt seg ut...
Gjest Cidelin Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Fordi det ikke er dødelig gift man er redd for, men væske som kan brukes i tilknytning til sprengstoff...Les deg litt opp på tema du. Er det verdt bryet, mener du? Jeg tror kanskje det finnes andre mer viktige ting å lese seg opp på. Men fint at du tar deg av bagatellene - noen må jo gjøre det også
Gjest missLady Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har lest at nugatti ikke er lov å ha med seg, er da en sjokoladekake lov?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har lest at nugatti ikke er lov å ha med seg, er da en sjokoladekake lov? Sjokoladekake er lov å ha med seg. Helt til den blir scannet i røntgenmaskinen og mikrobølgene varmer den opp. Når sjokoladen smelter, blir den flytende og kaken blir forvandlet til et mulig terroristvåpen. I tillegg er det ulovlig å ta med varm mat (I hvert fall fra Arlanda). Du har imidlertid lov å ta med lommekniv for å skjære opp kaken eller annen kald mat (om kaken ikke skulle smelte ved scanning). Kniver er lovlige så lenge bladet ikke er lenger enn 5 eller 6 cm..... Hurra for fornuftige sikkerhetsregler!
Gjest missLady Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Sjokoladekake er lov å ha med seg. Helt til den blir scannet i røntgenmaskinen og mikrobølgene varmer den opp. Når sjokoladen smelter, blir den flytende og kaken blir forvandlet til et mulig terroristvåpen. I tillegg er det ulovlig å ta med varm mat (I hvert fall fra Arlanda). Du har imidlertid lov å ta med lommekniv for å skjære opp kaken eller annen kald mat (om kaken ikke skulle smelte ved scanning). Kniver er lovlige så lenge bladet ikke er lenger enn 5 eller 6 cm..... Hurra for fornuftige sikkerhetsregler! Hahaha
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Har tenkt meg med fly SAS fra en norsk by til en annen. Hadde tenkt å ha med hjemmelaget pizza, brød og grønnsaker i bagasjen da jeg ikke vil at dette skal kastes bort bare fordi jeg skal ut og reise en uke og bo hos familie. Hadde vært praktisk å ta dette med... Men er det lov? Ja, det er lov å ha med mat, men ikke flytende væske hvis det inneholder mer enn 100 ml. Om du ikke vil ha det med i håndbagasjen, kan du jo bare sende det i innskjekket bagasje. Der kan du jo sende 20 kg mat om du vil. Har hatt med både tørrfisk, skrei, lever og rogn, vin fra vingårder i utlandet (pakket i hard koffert puttet inni min manns sko..... med pose rundt hele greia i tilfelle.....) Men ikke ta med syltetøy i håndbagasjen. Har prøvd meg på det, og den var så flytende at den ble regnet som væske....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå