UllaG Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg og kjæresten leier en leilighet. I annonnsen på nett sto det følgende: "Leie inkl. Hvitevarer,møbler og garasjeplass". Eier spurte meg om vi kom til å bruke garasjeplassen, og jeg sa nei. Nå sier eier at siden vi ikke skal bruke garasjeplassen så kommer h*n til å leie den ut. Jeg spurte om vi kom til å få reduksjon i leien tilsvarende det h*n kom til å få inn på garasjen, men da sa eier at h*n har så pass store utgifter på leiligheten at leien vi allerede betaler ikke en gang dekker dette. Har eier lov å leie ut garasjen og tjene mer selv om vi ikke kommer til å bruke plassen? Vi kunne jo få besøk av noen med bil eller noe...
Zzyzx Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hva står det i kontrakten? At det stod i annonsen er så sin sak, men om dere har krav på noe avhenger av hva som står i kontrakten.
UllaG Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Kontrakten nevner ikke garasjen, men den ble underskrevet da det ennå ikke hadde blitt snakk om vi kom til å bruke den eller ikke. Det er krysset av for at vi ikke disponerer "bod i kjeller", men det er også det eneste vi ikke disponerer over. Endret 20. oktober 2008 av UllaG
Zzyzx Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis den ikke nevner garasjen, så tror jeg ikke du kan krangle så mye på dette.
Rosalie Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Han leier jo ikke ut DERES garasje, men han spør dere om han kan leie ut garasjeplassen som dere får disponere gratis, siden dere ikke skal bruke den.
aline Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Står det ikke noe i kontrakten om at garasjeplassen er inkludert i leieavtalen, så har dere vel ingenting å kreve her. Hadde det vært spesifisert i kontrakten at garasje er inkludert i leien, så hadde det vært noe annet. Og som sagt over her, det er ikke deres garasje, og så lenge dere ikke sørget for at det stod i kontrakten at den var inkludert i deres utgifter, så er den heller ikke det. Hva som står i annonsen er ikke avgjørende så lenge ikke kontrakten sier det samme.
Glynis Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg tror heller dere skal være glade for at han får denne lille ekstrainntekten, det kan være det avgjørende for at han ikke setter opp husleien deres neste år (selv om det ikke er mye han kan sette opp, så hjelper det jo alltids hvis han ikke gjør det.)
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 bare si at dere sier opp dersom han ikke enten gir dere garasjeplassen tilbake, eller reduserer leia.
Gjest L_C Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Dette er da ikke noe å krangle om? Dere har ikke bruk for garasjen, og dere har ikke betalt ekstra penger for å ha garasjeplass. Da kan huseier gjøre som han vil med garasjen synes nå jeg. At den var nevnt i annonsen var vel for at leiligheten skulle være attraktiv for folk med bil. Når dere ikke har bil, har dere ikke bruk for garasjen, og garasjeplassen var ikke noe som var utslagsgivende for at dere valgte å leie leiligheten.
Glynis Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 bare si at dere sier opp dersom han ikke enten gir dere garasjeplassen tilbake ...for det vinner de jo veldig mye på i dagens marked.
UllaG Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2008 Neida, vi krangler ikke om dette. Jeg ser jo at det er både logisk og rett det dere skriver her, vi ville bare høre
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 bare si at dere sier opp dersom han ikke enten gir dere garasjeplassen tilbake, eller reduserer leia. Om dere sier dette, tror jeg huseier kommer til å bli meget takknemlig og dere kommer til å angre sårt... For en utrolig dårlig idé... (du må gjerne leie av meg...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå