Gå til innhold

sparedusj - har det egentlig så mye for seg?


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

jeg fordrar ikke sparedusjer - og lurer egentlig på om man sparer så mye vann på de totalt sett.

Når jeg dusjer i sparedusj tar allting mye lengre tid - jeg står lenger i dusjen rett og slett. Det tar jo en halv evighet å skylle shampoen ut av håret i en sparedusj. Dessuten blir jeg veldig frysen, fordi det kommer så lite vann, noe som lett blir til at jeg skrur temperaturen opp.

Så hvis jeg bruker dobbelt så lang tid på å få dusjet i en sparedusj som i en vanlig dusj - er det da så sparende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette lurer jeg også på, har samme "problemene" som du har ved bruk av sparedusjer og jeg har testet en god del forskjellige.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe tro på sparedusj. Jeg har langt, tykt hår, og med sparedusj er det umulig å få skylt ut sjampoen.

Har stusset over dette: Når jeg har hatt sparedusj (og alt annet er likt), har jeg vært nødt til å stå i dusjen til vannet blir kaldt, for å prøve å få skylt håret. Mens uten sparedusj er håret skylt rent LENGE før vannet blir kaldt. Når dette skjer med samme varmtvannstank og samme temperatur på vannet jeg dusjer i, må det faktisk bety at jeg bruker mye MER varmtvann med sparedusj enn uten, fordi det er så lite effektivt.

Mistenker at sparedusj funker best for menn med lite hår...

Endret av rabagast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...