flickan Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Poster denne her og jeg.. Vi skal kjøpe ny tørketrommel i morgen og jeg ringte i dag til elprice for å reservere en siemens-maskin som fikk 2.plass av kondenstromlene i test i sommer. Ser ut som en god maskin som gir mye for pengene. Jeg ble imidlertid anbefalt en maskin av merket gorenje av selger. Har aldri hørt om denne før, er dette et greit merke på høyde med siemens? Jeg vet at miele og AEG skal være bedre, men har altså ikke tenkt å kjøpe så dyrt i denne omgang. Siemens maskinen vi tenkte oss Gorenje-maskina vi ble anbefalt Forbrukerrådets test juni-08 Noen innspill?
Umuriel Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Vi hadde tidligere komfyr fra Gorenje og var kjempefornøyd. Den ble byttet ut da vi pusset opp kjøkkenet og valgte integrerte hvitevarer. Nå har vi ventilatorhette fra Gorenje, og den er vi veldig fornøyd med.
Klematis Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har bare hørt positive ting om Gorenje, spesielt ventilatorene og komfyrene. Tror det skal være bra kvalitet, men har ingen tester for å underbygge dette. Men jeg vil sterkt fraråde å kjøpe Siemens! Vi har hatt to Bosch/Siemens (samma fabrikk) apparater, og har hatt problemer innen et år med begge to. Oppvaskmaskina førte til vannlekkasje og behandlingen vi fikk av dem i etterkant var helt horribel! Så jeg ville helt klart styrt unna Siemens og gått for Gorenje!
Christal Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har kun hørt mye positivt om Gorenje, så hvis selger anbefalte deg merket så syns jeg du burde hoppe på. Uansett er det jo angrefrist og slik om produktet ikke helt tilsvarer dine forventninger.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 vel, vår vaskemaskin streika faktisk i dag.. =/ kjøpte den i slutten av juli og den har blitt brukt minimalt siden vi bare er to personer her.. Merket skal visstnok være bra, er jo fornøyd med funksjoner og alt det, men det holdt tydligvis ikke.
flickan Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2008 Har bestemt meg for å følge anbefalingene. Har jo garanti- og reklamasjonsrett en stund, så vi får ta sjansen. Dette blir nok ikke den trommelen vi skal ha på lang sikt uansett.
spinnvil Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har kun hørt mye positivt om Gorenje, så hvis selger anbefalte deg merket så syns jeg du burde hoppe på. Uansett er det jo angrefrist og slik om produktet ikke helt tilsvarer dine forventninger. bare husk at det ikke er noe som heter angrefrist i forbrukerkjøpsloven når du har kjøpt en vare i butikken. Dette er det noe enkelte kjeder som tilbyr, og altså ikke en rettighet. Reklamasjonsrett har man selvfølgelig uansett.
AnetteR Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har ingen erfaring med merket, valgte det bort på grunn av at jeg ikke syntes de hadde den fineste designen. Men på en tørketrommel er jo ikke det det viktigste. Men det som ble sagt om Gorenje da vi kjøpte inn til kjøkkenet, var at det var et veldig godt merke. Og at man ved kjøp av Bosch og Electrolux betalte en del for merkenavnet i seg selv. Omtrent på samme måte som at LG er like bra som Pioneer, men likevel billigere da merket ikke er så veletablert.
Suzy Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har hatt en gorensje-komfyr i snart ti år og er veldig fornøyd. Kjekk og greit og holder seg pen - nå er ikke en komfyr en tørketrommel, men merket har jeg god erfaring med.
flickan Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2008 Takker for alle svar igjen :)Ser ut til at dette merket er greit og godt likt selv om det ikke er så kjent, så vi kommer til å gå for det. Selgeren mente vi fikk en mye bedre maskin for omtrent samme pris.
Gjest Catwoman Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har gorenje kjøleskap (kombiskap) og er veldig fornøyd med det. (Jaja, et kjøleskap er vel egentlig et kjøleskap... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå