Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #1 Skrevet 11. oktober 2008 Hvorfor ringer ingen? Jeg selger flott bil, 3 år gammel, prisen er markedsdyktig og det er slått av litt for en liten bulk på panseret (tilsvarende hva det vil koste å få det shinet opp). Tør ikek folk kjøpe bil bare fordi det står i avisene om finanskriser for tiden eller hva? I våres var det jo enkelt.
Kakee Skrevet 11. oktober 2008 #2 Skrevet 11. oktober 2008 Det påvirker såklart bilsalget også, ja. Spesielt på såpass dyre biler som jeg regner med det er snakk om her.
Kakee Skrevet 11. oktober 2008 #4 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Okei, middels dyr da. Jeg merker det selv også, jeg hadde tenkt å kjøpe meg bil til rundt den prisen, men sparer heller pengene og venter på "bedre tider" nå. Hehe. Er det en bil det er veldig mange av? Det kan jo ha noe å si også. Evt. at det er "feil" farge, eller lite utstyr. Endret 11. oktober 2008 av Kakee
feuerstein Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Er selve annonsen god? Har sett for litt mange tilfeller av folk som prøver å selge en ellers flott bil med en dårlig annonse, typisk to bilder tatt på kveldstid i lyset fra en bensinstasjon og en tekst som begrenser seg til "God bil, mye utstyr, velholdt", gjerne uten grunnleggende informasjon som f.eks. nøyaktig betegnelse med motor og girtype. Står annonsen på en av de større markedsplassene på nett? Når det gjelder prisen på 110,000 kan forklaringen være så enkel som at man innenfor +- 20,000 av dette pt. finner 7078 biler på finn.no, så potensielle kjøpere har en del å velge i, selv om man antar at 80% av disse bilene er for forskjellige fra din til å konkurrere om samme kjøper.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Dette tror jeg er symptomatisk. Jeg prøver å selge en helt ny TV. Det gjorde jeg også i vår, og fikk masse respons. Denne gangen har jeg ikke fått hverken mail eller sms. Ingen ting. Opererer i samme prissjikte. Utrolig.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Du får følge markedet da, så får du kanskje solgt den etterhvert. Det at ingen ringer kan og være en indikator på at den står for høyt i pris.
Gjest Glør Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 At ingen ringer betyr som regel at du har satt prisen for høyt. Selger synes alltid bilen er mer verdt enn kjøper, fordi de kjenner bilen, mens kjøper må ta en risiko. Sammenlign din pris med prisen andre har satt på lignende biler. Og gå også over annonsetekst, biler osv.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 At ingen ringer betyr som regel at du har satt prisen for høyt. Selger synes alltid bilen er mer verdt enn kjøper, fordi de kjenner bilen, mens kjøper må ta en risiko. Sammenlign din pris med prisen andre har satt på lignende biler. Og gå også over annonsetekst, biler osv. Bla bla bla feil svar. Fasit: Markedet har endret seg, folk er ikke lenger villige til å betale det de betalte i mars i år. Folk har dårligere råd.
Rampolina Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Flott--3år gammel--110.000 Er dette for bil a?
Rosalie Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Selv kjøper jeg kun bil gjennom forhandler. Ja, det koster litt mer å kjøpe bruktbil gjennom forhandler enn rett fra selger, men siden jeg ikke kan særlig bil er det en trygghet i det.
Gjest Miley Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Flott--3år gammel--110.000 Er dette for bil a? Ja det var det første som slo meg og. Vår bil er eldre og kostet nesten dobbelt så mye. Jeg tenker svindel og fjusk og fant med en gang.
Kakee Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Ja det var det første som slo meg og. Vår bil er eldre og kostet nesten dobbelt så mye. Jeg tenker svindel og fjusk og fant med en gang. Evt. at det er er liten billig bil. Et raskt søk på finn viste at man kan få f.eks. en Polo eller Yaris 2005-modell for ca 130 000,- pluss minus. Mens en Kia Picanto 2005 modell (forøvrig en utrolig stygg bil ) kunne man visst få for ca 100 000,-. Endret 12. oktober 2008 av Kakee
Gjest Miley Skrevet 12. oktober 2008 #14 Skrevet 12. oktober 2008 Evt. at det er er liten billig bil. Et raskt søk på finn viste at man kan få f.eks. en Polo eller Yaris 2005-modell for ca 130 000,- pluss minus. Mens en Kia Picanto 2005 modell (forøvrig en utrolig stygg bil ) kunne man visst få for ca 100 000,-. Jo klart, det er mulig. Da er kanskje årsaken at bilen er for liten og for stygg?
Gjest Piffi Skrevet 12. oktober 2008 #15 Skrevet 12. oktober 2008 Bulk??!! Fiks det før du legger den ut for salg! Driver og kjøper bil selv, og hvis det står noe om mangler eller bulker eller hva som helst, så går jeg videre med en gang. Nå om dagen er det så mange som selger bilene sine, dvs mange biler UTEN bulker til samma prisen, og da slipper jeg styret med å fikse den opp. Sånn tror jeg mange tenker.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #16 Skrevet 12. oktober 2008 Bulk??!! Fiks det før du legger den ut for salg! Driver og kjøper bil selv, og hvis det står noe om mangler eller bulker eller hva som helst, så går jeg videre med en gang. Nå om dagen er det så mange som selger bilene sine, dvs mange biler UTEN bulker til samma prisen, og da slipper jeg styret med å fikse den opp. Sånn tror jeg mange tenker. der sa du akkuratt det jeg tenkte med engang jeg leste ordet BULK! da hadde jeg gått til neste bil- øyeblikkelig! ihvertfall når det er snakk om bulk på panseret. midt i øyesiktet når man skal vise stolt frem sin nye bil! panseret er den største flaten på bilen og syns veeeldig, og spessielt dersom det er en bulk der. uannsett om jeg hadde fått avslag på dette, hadde jeg ikke tatt meg bryet om å få gjort dette gjort når jeg først har kjøpt meg bil. da hadde jeg heller betalt litt mer og fått en uten bulk! IHVERTFALL på panseret! så syns du skal fikse dette førs, også kan du heller skru opp prisen litt da..
mettemarit_ikke Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Hva med å selge for 99000, ser mye billigere ut.
Rødtoppen86 Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Det er også viktig å vite hvor du har lagt ut bilen, det har vi erfart selv. Vi kommer fra nord og la bilen vår ut til salg på autodb. Dagene og ukene gikk, ikke en kjeft ringte, så la vi den endelig ut på finn.no. Det som skjedde da var at det ringte folk dagen etterpå og slik fortsatte det fremover Som de andre sier så er bilder og tekst også veldig viktig. Folk liker å få opplysninger om bilen, slik at de ikke må spørre om hver minste lille ting når de ringer.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Hva med å selge for 99000, ser mye billigere ut. IKke bare SER billigere ut, det ER billigere. Det er å gå ned 10%, 11.000, i pris.
Gjest Piffi Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 oooog jeg fortsetter :gjeiper: : Det er ikke nødvendigvis fornuftig å senke prisen no særlig enda, med mindre du MÅ bli kvitt den NÅ. Sinnsykt mange kvitter seg nå med biler de kan greie seg uten, man ser at antall biler på finn, autodb osv har eksplodert siste tida, og prisene har blitt presset ned for at man i det hele tatt skal få solgt. Hvis du ikke MÅ ha de pengene for bilen akkurat nå, så ville jeg beholdt den prisen som er satt hvis den er gjennomtenkt og "riktig", tatt med tid til å fikse bulken på panseret, kanskje legge den ut for salg flere steder etter den er fikset opp, ordnet på annonsen (hvis det er noe som kan bedres) ved å skrive mer utfyllende eller ta finere og flere bilder, og smurt meg med tålmodighet... Markedet roer seg etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå