Gå til innhold

luksusfellen


Gjest provosert

Anbefalte innlegg

Men som dere såg også har Dnb f*cket opp også, selvsakt ikke bare de, men et stort del av lånene(Billånet).

Vi så at DnBNor ikke burde gitt billånet, iallfall ikke så stort, men det har liten betydning i denne saken synes jeg. :) At det går an å være så vanvittig uintelligent på økonomifronten er intet mindre enn sjokkerende. Håper dere har fått orden på sakene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest program 8
Vi så at DnBNor ikke burde gitt billånet, iallfall ikke så stort, men det har liten betydning i denne saken synes jeg. :) At det går an å være så vanvittig uintelligent på økonomifronten er intet mindre enn sjokkerende. Håper dere har fått orden på sakene nå.

ja noen personer tenker ikke klokt over ting det har jo flere personer vist i programmet.

Alle driter seg ut noen ganger, og han dreit seg ut der på økonomisk front, men takk til programme har han(VI) fått en ny start og det jo veldig bra, sier ikke at vi trengte å få noe gaver eller at noen fortjener det egentlig. Hjelpen er jo gave nok.

Men gavene i år er i hvertfall bedre enn førtse sesongen der de fikk reiser osv.

Vi fikk pc og internett sånn at vi sparer penger, sånn at vi kan gjøre det over nette, ikke minst slipper å gå i posten og betale dyre gebyrer.

Håper bare at ikke alt for mange har økonomiske problemer, håper for det beste til alle som har vært med på programme, og for de som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp reprisen. 28 000 kr er mye å bruke i måneden på klær. Men jeg tror de satt budsjettet til 1500 kr i måneden på klær for at overgangen ikke skulle bli for stor og slik at hun skulle klare å følge målet. Egentlig burde hun jo ikke brukt noe på klær, men det er nok en grunn til at de satte grensa til 1500 kr. Det er gjennomførbart og hun vil føle at hun mestrer budsjettet. Hadde vært leit om de hadde satt klesbudsjettet til null og så hadde hun gitt opp den første måneden fordi hun bare ikke klarte det. Jeg syns det er bra at de får hjulpet folk.

Jeg syns en overgang på 26500 er rimelig bra stor overgang :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det;) siden vi var no med i dette programme ville vi vell si at vi ikke forventet noe gaver, men takker for det.

Men som dere såg også har Dnb f*cket opp også, selvsakt ikke bare de, men et stort del av lånene(Billånet).

Men tross alt er det tungt å støtte noe som har økonomiske problemer, men hva skal man gjøre når man finner det ut? dra fra den personen du elsker eller prøve å hjelpe mest mulig til? jeg valgte å hjelpe, tross alt at det er tungt, som sakt har vi egentlig ikke fått noe løsning..

Men jeg er utrolig stolt over Espen som søkte hjelp, der er mange her i norge som ikke tør å innrømme at de har økonomiske problemer.

Alle har sin mening, men jeg er stolt over at han fikk hjelp,(Uansett om det er tungt og flaut) tross alt over 600 personer som hadde mld seg på, så kan dere tenke dere hvor mange som går å mld seg til 3 sesong??

Åja, da skjønner jeg ja. ;)

Ja, det koster endel å betale alt i Posten/Banken med de dyre gebyrene. Ja, flott at han søkte hjelp og det er flott at de har et slikt program slik at folk som har kommet i knipe kan få hjelp og andre som ser programmet kan få tips og råd. Flott at kjæresten din innså problemene for som du skrev så er det sikkert mange der ute som ikke en gang innser at de har økonomiske problemer og det bare spiser seg på. Men hvordan går det med dere nå, er det blitt bedre?

Du virker som en sterk jente og jeg håper alt ordner seg for dere til slutt! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest programm 8
Åja, da skjønner jeg ja. ;)

Ja, det koster endel å betale alt i Posten/Banken med de dyre gebyrene. Ja, flott at han søkte hjelp og det er flott at de har et slikt program slik at folk som har kommet i knipe kan få hjelp og andre som ser programmet kan få tips og råd. Flott at kjæresten din innså problemene for som du skrev så er det sikkert mange der ute som ikke en gang innser at de har økonomiske problemer og det bare spiser seg på. Men hvordan går det med dere nå, er det blitt bedre?

Du virker som en sterk jente og jeg håper alt ordner seg for dere til slutt! :hug:

Takk for det, veldigsnilt av deg;)

Med oss går det bra, det på vei til normale igjen, eller opp over;) Så er veldig fornøyd med hjelpen vi har fått, og at Espen har lært og sett hvor gale det kan gå og oppleve det.

Men vi er spent til å se programm 9 og 10, og se hvordan de har kommet seg i problemene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vært med på dette selv jeg, men kunne ikke falle meg inn å søke når det blir vist på tv...

Jeg er alene, kjøpte leilighet når det ble slutt mellom meg og faren til datteren min. Fikk lån, og burde vel egentlig ikke fått dette.. Student, med to jobber og mamma 50%.

Hadde ikke mye når jeg flytta for meg selv og har nå boliglån 990000, billån 18000, smålån på tilsammen 120000 og studiegjeld da... Ikke så lett situasjon, men på en eller annen måte får jeg lappa sammen så vidt det er.. Det er tøft og jeg bruker ikke mye penger på meg selv for å si det sånn. Sørger for at min datter har det hun trenger og har det greit selv også da..

Alene er det ikke mye jeg kan gjøre for å endre min situasjon økonomisk. Skulle gjerne hatt noen tips og hjelp til å få det bedre til.

Det er mulig å sette seg i økonomisk uføre uten at det er så lett og gjøre noe umiddelbart med dette, men i forhold til mange av de på luksusfellen føler jeg jo at jeg klarer meg ganske bra når det kommer til alt da...

Skulle ønske programmet ikke bare besto av folk som pusser opp hus på kredittgjeld og kjøper biler til 650000 og kjøper tv på avbetaling.. Det er faktisk noen av oss som kjøper brukt og billig og fortsatt ikke har det så romslig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet underholdning, men det kunne faktisk vært mer nyttig. Folk som er så patetiske og har gjeld på 4-5 millioner alene på alminnelig lønn.. Beklager, det er nesten stusselig å se på... Sier kanskje mer om hvor lettvint det er å få lån...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, veldigsnilt av deg;)

Med oss går det bra, det på vei til normale igjen, eller opp over;) Så er veldig fornøyd med hjelpen vi har fått, og at Espen har lært og sett hvor gale det kan gå og oppleve det.

Men vi er spent til å se programm 9 og 10, og se hvordan de har kommet seg i problemene;)

Masse, masse lykke til dere 2, espen skal være glad som har ei så sterk og smart jente ved sin side som deg, dette klarer dere nok fint SAMMEN :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest programm 8

hei igjen

jeg var med i programm 8, uansett om det var espen sin feil, så kjønner jeg virkelig godt hva du sier, men tv er ikke det verste, der finnes privat økonomer også, kansje det hjelper;)

Du sier du syns du klarer deg ganske bra, men det gjorde vi også...Du ser ikke hvor mye du har gåt i tap før du virkelig får alle papirer på plass og snakker med banken osv.

Vist jeg kunne si en ting til deg er, mld deg på, det fortere du for hjelp det bedre;) Lukke til,håper det ordne seg for deg;)

Skulle vært med på dette selv jeg, men kunne ikke falle meg inn å søke når det blir vist på tv...

Jeg er alene, kjøpte leilighet når det ble slutt mellom meg og faren til datteren min. Fikk lån, og burde vel egentlig ikke fått dette.. Student, med to jobber og mamma 50%.

Hadde ikke mye når jeg flytta for meg selv og har nå boliglån 990000, billån 18000, smålån på tilsammen 120000 og studiegjeld da... Ikke så lett situasjon, men på en eller annen måte får jeg lappa sammen så vidt det er.. Det er tøft og jeg bruker ikke mye penger på meg selv for å si det sånn. Sørger for at min datter har det hun trenger og har det greit selv også da..

Alene er det ikke mye jeg kan gjøre for å endre min situasjon økonomisk. Skulle gjerne hatt noen tips og hjelp til å få det bedre til.

Det er mulig å sette seg i økonomisk uføre uten at det er så lett og gjøre noe umiddelbart med dette, men i forhold til mange av de på luksusfellen føler jeg jo at jeg klarer meg ganske bra når det kommer til alt da...

Skulle ønske programmet ikke bare besto av folk som pusser opp hus på kredittgjeld og kjøper biler til 650000 og kjøper tv på avbetaling.. Det er faktisk noen av oss som kjøper brukt og billig og fortsatt ikke har det så romslig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

jeg var med i programm 8, uansett om det var espen sin feil, så kjønner jeg virkelig godt hva du sier, men tv er ikke det verste, der finnes privat økonomer også, kansje det hjelper;)

Du sier du syns du klarer deg ganske bra, men det gjorde vi også...Du ser ikke hvor mye du har gåt i tap før du virkelig får alle papirer på plass og snakker med banken osv.

Vist jeg kunne si en ting til deg er, mld deg på, det fortere du for hjelp det bedre;) Lukke til,håper det ordne seg for deg;)

Jeg kommer ikke til å melde meg på, men å ha leid inn en til å være med meg å se på og finne ut av hva som kan bli ordnet på en annen måte evt hadde ikke vært så dumt det.. Se litt på det. Det burde være være marked for å selge sine tjenseter for å hjelpe andre i disse tider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest programm 8

hei igjen,

i år var det 600 personer som hadde mld seg på, i år har de allerede såtte i gang å behandle søknader, av de som søker er det bare 10 stykk som har et sjans å få gratis hjelp, Privat økonom koster en del penger, uansett om du har det eller ikke. Du kan f. eks. snakke med banken angående situasjonen din.

Men Vi tror at du har en bra sjanse for å være med i programme..

Å komme på tv er virkelig kijpt, men hvor mange kommer til å huske det etter noe månader, vi syns at den hjelpen i har fått er verdt å komme på tv for, uansett om det ser ut at det bare drama og tungt, vi har hatt det sånnsett bra vi også, så anbefaler virkelig å mld deg på, det verdt det, ikke grav deg lengre ned sånn du går personlig konkurs.

hilsen programm 8. Håper for det beste for din del.

Skulle vært med på dette selv jeg, men kunne ikke falle meg inn å søke når det blir vist på tv...

Jeg er alene, kjøpte leilighet når det ble slutt mellom meg og faren til datteren min. Fikk lån, og burde vel egentlig ikke fått dette.. Student, med to jobber og mamma 50%.

Hadde ikke mye når jeg flytta for meg selv og har nå boliglån 990000, billån 18000, smålån på tilsammen 120000 og studiegjeld da... Ikke så lett situasjon, men på en eller annen måte får jeg lappa sammen så vidt det er.. Det er tøft og jeg bruker ikke mye penger på meg selv for å si det sånn. Sørger for at min datter har det hun trenger og har det greit selv også da..

Alene er det ikke mye jeg kan gjøre for å endre min situasjon økonomisk. Skulle gjerne hatt noen tips og hjelp til å få det bedre til.

Det er mulig å sette seg i økonomisk uføre uten at det er så lett og gjøre noe umiddelbart med dette, men i forhold til mange av de på luksusfellen føler jeg jo at jeg klarer meg ganske bra når det kommer til alt da...

Skulle ønske programmet ikke bare besto av folk som pusser opp hus på kredittgjeld og kjøper biler til 650000 og kjøper tv på avbetaling.. Det er faktisk noen av oss som kjøper brukt og billig og fortsatt ikke har det så romslig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg redd for å gå personlig konkurs da, har en gjeld på under 1500000 og en inntekt som gjør at jeg har utbetalt 20000 i mnd ca.. føler det er da litt drastisk å melde meg på når det jeg i utagangspunktet hadde følt jeg ville ha hjelp til er å sette opp et budsjett og få hjelp til å samle alle smålån sammen med boliglånet mitt.. Jeg syns ikke det er spesielt morsomt å ringe rundt til bankene nå om dagen og spørre om dette og kunne trengt å ha noen i ryggen som kunne stå på og argumentere for meg. Derfor kunne jeg heller tenkt meg å få noen til å hjelpe meg med dette litt mer privat enn på tv.

Hvor kan man finne personer som kan hjelpe til med dette utenom luksusfellen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å melde meg på, men å ha leid inn en til å være med meg å se på og finne ut av hva som kan bli ordnet på en annen måte evt hadde ikke vært så dumt det.. Se litt på det. Det burde være være marked for å selge sine tjenseter for å hjelpe andre i disse tider. :)

Det finnes rettshjelpstiltak drevet av viderekommende jusstudenter som driver gratis juridisk rådgivning (google "rettshjelpstiltak", første treff henviser til disse). De tar i mot henvendelser fra alle. De kan hjelpe til med å finne ut hvor mye du skylder, samt forhandle med kreditorer. Det beste er at det er gratis og for alle, så du får ikke noe ytterligere gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes rettshjelpstiltak drevet av viderekommende jusstudenter som driver gratis juridisk rådgivning (google "rettshjelpstiltak", første treff henviser til disse). De tar i mot henvendelser fra alle. De kan hjelpe til med å finne ut hvor mye du skylder, samt forhandle med kreditorer. Det beste er at det er gratis og for alle, så du får ikke noe ytterligere gjeld.

Glemte å si at flere av disse tiltakene har egne grupper som arbeider med bl.a. gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke begripe at ei 24 årig jente klarer å bruke over 70k i måneden. Det er jo rett og slett helt sykt. Spesielt når hun bare får utbetalt 30k... O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke jeg har lyst å se Luksusfellen i dag. Faen for en idiot av et menneske. Jeg får helt vondt inni meg av sånne folk, tror jeg rett og slett må passe på blodtrykket denne gangen og ikke utsette meg selv for sånn dumskap, ekstrem mangel på intelligens og alle andre synonymer med at den mannes virker som et NEK! Huff:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke jeg har lyst å se Luksusfellen i dag. Faen for en idiot av et menneske. Jeg får helt vondt inni meg av sånne folk, tror jeg rett og slett må passe på blodtrykket denne gangen og ikke utsette meg selv for sånn dumskap, ekstrem mangel på intelligens og alle andre synonymer med at den mannes virker som et NEK! Huff:S

Jaja, han så lyset på slutten. Så det er jo håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

imponerende med disse damene som fortsatt er forelska etter alt dette. Jeg hadde nok vært ute av døra for lenge siden kjenner jeg meg selv rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...