Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

:strix: for 7 måneder! :strix:

Og så fin side du har laget. :jepp: Skjønne barn dere har.

Kjære er også skosnobb. :fnise:

Takk! Godt å høre at det er flere skosnobber. Har litt dilla selv, men kan like gjerne kjøpe meg et par Økonomisko innimellom de dyre parene.

I går kveld fikk jeg ferdig forsiden til alle invitasjonene. Så nå skal jeg bare finne ark av litt god kvalitet som jeg skal trykke invitasjonen på og så skal jeg klippe de ut i firkanter som skal limes inn på innsiden. I tillegg kommer det litt jobb med å lage svarkortene. Men jeg er egentlig litt usikker på om det kanskje er litt overflødig. Kanskje vi bare skulle be om svar pr telefon eller e-post? Vi lever jo tross alt i en tid da det er mer vanlig med elektronisk kommunikasjon.

Tenkte å ringe restauranten i dag å avtale en dag hvor vi kan komme å se på lokalene ordentlig. Må få avklart litt i forhold til meny, pris, musikk, lokalets faciliteter, størrelse på bordene, pynting osv....

Begynner av en eller annen grunn å føle at jeg har dårlig tid. :klø: Jeg begynte å tenke at alt man skal gjøre tar litt tid og jeg har ikke så mange ledige minutter i hverdagen. Og plutselig er det påske, så mai med alle merkedager og festdager, så sommerferie, alle helger som det gjerne skjer noe, og vips så er det bryllup! Greit å komme i gang ordentlig med ting som kan gjøres noe med, så målet er å få ferdig det meste av trykksaker så fort som mulig.

Jeg leste litt på hjemmesiden til kirken.no og under vielsen så stod det blant annet at man kan velge å avgi løftene på to forskjellige måter. Den ene er at presten spør og man svarer "ja". Og den andre er at man gjentar etter presten og sier de setningene etter han. Jeg trodde først at det første alternativet var det eneste alternativet her i Norge siden jeg aldri har sett annet. Men nå går jeg å innbiller meg at alternativ nummer to er mer romantisk? :klø: :rødme:

Hva skal dere ha, dere som skal vies i kirken? Og skal dere kysse etter løftene er avgitt? Det skal i alle fall vi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns den varianten hvor man gjentar etter presten høres veldig romantisk ut. :rødme:

Så flink du er med innbydelsene. :) Vi droppet svarkort vi. Skrev at de kunne svare oss på mail eller telefon.

Du får nok tid til det du skal. :kose: Bryllup blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Vi skal ikke ha svarkort, det får holde at vi oppgir telefonnummer i innbydelsen. Kanskje mailadresse også, hvis noen heller vil svare på den måten :)

Og slapp av, du har ikke dårlig tid :) (vet ikke om jeg prøver å berolige deg eller meg her :fnise: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slapp av, du har ikke dårlig tid :) (vet ikke om jeg prøver å berolige deg eller meg her :fnise: )

:klemmer:

:fnise: Takk for forsøket med å berolige meg. :) Det er sikkert fordi jeg merker at det blir mer og mer virkelig ettersom jeg ordner mer og mer. Får det liksom tettere innpå hverdagen på et vis. Må få laget en oppdatert oppgave-liste igjen tror jeg. I går fikk jeg i alle fall ringt restaurant-mannen og avtalt med han om et møte. Så tirsdag om en uke skal vi møtes for å lage en plan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si hei, og woow- du har fått gjort mye siden sist jeg var innom her:D Kjempeflink er du! Det nærmer seg nå, men pust med magen- du har god tid enda. Å gjenta etter presten høres kjemperomantisk ut, men også kanskje en mulig snubletråd for nervøse bruder og brudgommer. Allikevel kunne jeg nok tenkt meg å gjøre det sånn jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av deg og Dinedama og lagde en hjemmeside til oss også ;) Har ikke så lyst til å legge ut linken her, men sendte deg en hilsen i gjesteboken din med link der ;)

Det er deilig med alt som er unnagjort :) Og du har absolutt ikke dårlig tid ennå ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter litt inspirasjon fra andre her inne lager jeg med en avkrysningsliste jeg også.:)

Ferdig

Ikke gjort

Under planlegging/produksjon

Antrekk til meg:

Brudekjole

Sko

Ørepynt

Diadem

Slør

Korsett

Truse

Strømper

Armbånd

Neglisjè til bryllupsnatten

Antrekk til brudgom:

Bestilt leie av sjakett

Sko

Skjorte til sjakett

Brudepiker/svenn:

Kjoler

Strømper

Sko

Dress til sønnen til samboer

Pynt til håret til jentene (sommerfugler)

Hvem som skal fikse håret til de to største jentene

Blomster

Ringpute?

Tralle/vogn til å dra minstejente i?

Vielsen:

Booket kirke

Solist

Kirkeprogram

Avtale sanger med solist

Sende papirer til folkeregisteret

Pynt og blomster til kirken

Festen:

Bestilt lokaler

Laget gjesteliste

Avtalt meny/drikke

Pynt og lys

Musikk

Kaker

Gjestebok

Barnevakt

Laget invitasjoner

Laget festprogram

Toastmaster (broren min)

Annet:

Blomster

Frisør

Fotograf

Transport

Hotell/overnattingsalternativer

Min forlover

Samboers forlover

Sende invitasjon og søknadspapirer om visum til Zambia

Gifteringer

Sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. Men det er i alle fall nok å gjøre.

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av deg og Dinedama og lagde en hjemmeside til oss også ;) Har ikke så lyst til å legge ut linken her, men sendte deg en hilsen i gjesteboken din med link der ;)

Det er deilig med alt som er unnagjort :) Og du har absolutt ikke dårlig tid ennå ihvertfall :fnise:

Tok en tur innom siden deres. ;) Fantastiske nydelige lokaler dere skal ha til bryllupsfesten! Det blir nok superbra. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ;) Elsker de lokalene selv, så har en god følelse rundt det hele:)

Så flink du har vært til å lage liste, har selv laget en med tidsfrister på, slik at jeg ikke sluntrer unna ;)

Hper du har en fin dag!

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ;) Elsker de lokalene selv, så har en god følelse rundt det hele:)

Så flink du har vært til å lage liste, har selv laget en med tidsfrister på, slik at jeg ikke sluntrer unna ;)

Hper du har en fin dag!

Det var lurt med tidfrister! Jeg har skrevet ned noe av det i allmanakken min som er av den viktige sorte, som f.eks. de papirene som må sendes inn til folkeregisteret og frist for å sende ut invitasjonene. Men jeg skal revidere en tidsplan etter vi har hatt møte med restauranten på kommende tirsdag.:)

Jeg er delvis veldig glad i dag da. :nigo: Jeg fant nemlig to av brudepikekjolene i går! Jeg hadde ingen planer om å kjøpe de nå, men så snublet jeg over en klesforretning for barn som hadde en kjole som de solgte som brudepikekjoler. For det første så er de AKKURAT slik jeg hadde tenkt de (A-linje fasong i kremhvit matt satengstoff med enkel pynt under brystet). For det andre kosta de bare 300 kroner stykket! :overrasket: MEN...de startet på størrelse 92 og endte på 140. Dermed er jeg bare sikker på at kjolen passer den ene av jente og ikke hun største som jeg egentlig ville kjøpt 146 til selv om hun er 140 nå. Dette er niesen min og jeg kjøpte derfor kjolene med mulighet for å få tilbake pengene hvis jeg leverte de tilbake senest tirsdag hvis de ikke passet. Så nå skal jeg prøve den på henne i helgen. Den minste til jenta min passet (kjøpte den litt stor for å ha litt å vokse på). Jeg krysser alt jeg har for at den passer niesen min, for da har jeg enda en hodepinesak i boks. Jeg fikk ikke tak i kjole til minstejenta vår. Men det viktigste er at de to største som går er like, så kan jeg heller finne en babykjole som matcher de andre. :) Så jeg kan ikke slippe jubelen løs riktig enda, men håper jeg kan det i morgen. Hadde vært så deilig å være ferdig med det og slippe å stresse og lete noe mer.

I dag blir det total fredelig fredag når min kjære kommer hjem. I morgen blir det bursdagselskap for ene broren min og samboeren. Felles bursdag = felles gave denne gangen. De venter barn i juli, så det blir gavekort på et kjøpesenter her i byen som har barnebutikk og mye annet dersom de vil heller bruke det på det. Ikke så lett å kjøpe gave til voksne mennesker som har "alt" og ikke kan svare noe når man spør hva de ønsker seg. :klø: Regner med de setter pris på gavekort. Det hadde i alle fall jeg virkelig gjort. Men jeg er jo av den typen som alltid ønsker meg ting og tang jeg da. :) I tillegg skal jeg få skviset inn minst én treningsøkt i helgen. Håper alle dere KG-bruder får en fin helg med litt romantikk på toppen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: litt for brudepikekjolene! Selvom den kanskje ikke passer...

Krysser fingrene for at den passer ihvertfall :hoppe:

Gavekort er ALLTID deilig å få, for da kan man kjøpe seg akkurat det man vil selv :jepp:

Ha en strålende helg Honey ;)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudepikekjolen passet niesen min! :hoppe: Jeg kunne ikke blitt mer lettet og glad i helgen! :) Så nå har jeg 2 av 3 brudepikekjoler i boks. :tommelopp: Så deilig å flytte de over på KJØPT-listen i huskelisten min.:) Da er det bare sko, strømpebukse, tyllunderskjørt og hårpynt til jentene igjen. Jeg må i tillegg finne en fin kremhvit kjole til minstejenta som vil være nesten 1 år når vi gifter oss.

Ellers så har vi hatt en helg som vil bli husket i snøens tegn. Lenge siden jeg har opplevd at så mye snø har falt ned fra himmelen på èn helg. Lørdag måtte min flinke kjære måke frem bilen to ganger. Dette tok naturligvis en del tid. Og vi skulle i bursdag på lørdags kvelden. Vi hadde bestemt å kjøpe gavekort. Trodde vi hadde all verdens tid den dagen siden vi ikke hadde noe spesielt annet å ordne før på dagen. Vi skulle kjøpe gavekortet på veien til bursdagen på kjøpesenteret like ved der broren min bor. 2 minutter før stengetid kom jeg løpende inn i butikken som selger gavekortene, og det var med nød og neppe at jeg fikk kjøpt det. Kan si det var litt stress. Det var rett og slett vanskelig å planlegge tiden med all den snøen. Hadde nok ikke kjørt avgårde hvis jeg hadde visst hvor elendige kjøreforhold det var. Men det gikk jo bra tross alt, og det var kjempehyggelig selskap. Ikke så ofte jeg ser storebror, så det er ekstra hyggelig når vi treffes. :)

Jeg gleder meg til i morgen for da er det møte med selskapslokalet vi skal ha til bryllupet.:):hoppe:

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Så bra kjolen passet :hoppe: Alltid godt når ting kan krysses av som fiks ferdig!

Spennende med møtet da, skal dere gå igjennom menyer og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra kjolen passet :hoppe: Alltid godt når ting kan krysses av som fiks ferdig!

Spennende med møtet da, skal dere gå igjennom menyer og slikt?

Ja, det blir gjennomgang av menyer. Vi har vel egentlig bestemt det litt på forhånd da vi har sett menylisten vi har å velge i. Skal bare høre om den sammensetningen vi har lyst på er anbefalt av kokken. Også må vi avtale vin, og ikke minst pris. :) Siden dette er på en restaurant så får vi ikke nyte medbrakt alkohol. Så alkoholposten vår er relativt kostbar. Vi får se hvilken løsning vi tar på alkoholen når vi får litt oversikt. Vi hadde tenkt velkomstdrink, tre glass vin/øl til maten, kaffe avec og to drinkkuponger på et begrenset utvalg. Tror ikke de som kommer er interessert i å drikke seg helt fra sans og samling, og da er vel 7 alkoholenheter ganske passe for èn person forhåpentligvis. Også må vi se nærmere på hva som er passe i fht musikkunderholdning, tidsplan, kakeservering/oppbevaring, garderobe, mulighet for barnekrok/evt dvd-tilgang, barnemeny, pynting, bordoppsetting, når vi må stenge festen o.l. Jeg kjenner kokken, så jeg tror det skal gå ganske greit på dette møtet. Han er utrolig hyggelig og sympatisk fyr som er samboer med søsteren til forloveren min. Forloveren min skal også være med, så da blir det nok gode løsninger på ting tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kan krysse av enda en ting på listen din da! :hoppe: Er alltid herlig å få det ut av veien, spesielt dersom du har tenkt på det over lengre tid.

Huff, det hørtes ikke gøy ut med SÅ mye snø, blir helt stressa jeg da, når jeg vet at jeg må kjøre. (Du kan vel trygt si at jeg ikke er vant til så mye snø her hos meg... :fnise: )

7 alkoholenheter høres helt greit ut synes jeg. I og med at det skal være barn til stede også, så håper jeg at folk tar det som en selvfølge at de ikke skal drikke seg fra sans og samling.

Lykke til på møtet, og ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal du ha Belle og :vinke: til deg også Tusle. :) Nå skal vi snart avgårde til restauranten. :) Har nettopp kommet fra trening og fått dusjet/spist. Venter bare på at min kjære kommer hjem og henter oss. Gleder meg. Forloveren min har blitt syk så hun kan dessverre ikke bli med. Men både mamma og pappa skal bli med, og det blir sikkert bra uansett. Du har rett mht det med barn Belle, for man bør jo ta litt ekstra hensyn til barna i fht alkohol. Barna skal bli med på middagen og kakeskjæring, men etter det blir det voksenfest og da kan vi godt drikke oss i litt godt humør. :) Men jeg har et klart ønske om å holde meg i resepektabel stand som brud, og vil helst ikke at min kjære blir en overstadig beruset brudgom heller.

I dag er det forresten 200 dager igjen! :hoppe:

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 200dager igjen :hoppe:

Så bra at kjolen passet :nigo::klappe: for enda mer som er gjort!

7 enheter høres ok ang alkohol under middagen/festen. Vi har også planer om å ha no slikt, da det er "restaurant" priser der vi også skal holde til :) Folk kan også kjøpe mer selv i baren hos oss om det skulle være behov :)

Håper du har en fin dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! 200 dager! :strix:

Godt med ting som kan krysses av listen! :hoppe:

Håper møtet gikk bra. Helt enig i at man ikke skal mikse barn og mye alkohol. Etterpå går det jo an å feste litt mer, men et drita brudepar er nok ikke veldig sjarmerende. :fnise:

Her er det også mye snø nå. Brøytekanter til godt over livet. Kjære sier at nå er det sånn vinter her som han husker fra da han var barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...