Gå til innhold

Veien frem til bryllupet vårt den 15.august 2009.


Honey

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er da. Henger litt etter jeg ser jeg. Har ikke begynt å tenke på festprogrammet ennå.

Den bordpynten hørtes stunning ut. :dåne:

Blir sikkert kjempeflott

Så leit å høre at bestefaren din ikke kommer. Jeg skjønner at det kan virke litt sårt.

Dere får sikkert ei flott feiring av dagen uansett.

:klemmer:

Takk Maye! Ja, jeg slipper i alle fall å bekymre meg for en bestefar som ikke trives i selskapet dersom han ikke kommer. Litt gleder er det innimellom også. I går ringte en onkel som bor langveisfra og sa at han takket ja til invitasjonen. Jeg visste egentlig at han kom siden han hadde snakket med mamma innen s.u. fristen. Men i går beklaget han at han ikke hadde svart meg personlig innen fristen. Egentlig er kona invitert også, men siden de har småunger så fikk de ikke ordnet barnevakt. Synes det er kjempehyggelig at han vil komme uansett og at han tok seg tid til å ringe. Vi pratet faktisk lenge i telefonen og han er ganske ungdommelig av seg og derfor lett å prate med. :) Han hadde til og med lyst til å ordne seg overnatting slik at han kunne ta seg et glass og slippe å reise hele veien hjem på natten. Sånne innstillinger liker vi! :) Håper flere enn han tenker sånn.

Ellers så har gjestelisten vår faktisk blitt litt større de siste dagene. En fetter av min kjære som bor i Irland sammen med kona si og ett barn vil gjerne komme. Vi må bare sende invitasjon og de må ordne visum før vi vet om de kan komme. Siden de er fra Zambia må de søke om visum. Men det skal ikke ta så lang tid mener de. Håper virkelig at de kommer siden ingen ellers fra familien til kjære fikk til å komme. I tillegg har kjære spurt et par andre kamerater om de vil komme. De er ikke like nøye på det i fht det formelle som oss sidrumpa nordmenn kan være noen ganger. Så de føler seg ikke som b-gjester selv om det ikke er formell invitasjon og at de blir spurt litt i seneste laget. Jeg ba bare kjære om å skrive ned alle de han kunne tenke seg å invitere den gangen vi skulle lage gjesteliste, så de som kommer nå i innspurten er ikke noen jeg har tenkt over men jeg skjønner han gjerne kunne tenke seg de. Kjære skal forøvrig drikkes ut i helgen. Han blir nok ikke offer for et slikt utdrikningslag jeg ble offer for. Han mener og tror det bare blir en øl med gutta. Så gjenstår det bare å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var visst en stund siden jeg har vært innom her nå. Så flink du er til å ordne for tiden. :hoppe:

Trist at ikke familien til din kjære fikk komme. :( Men hyggelig med fetter og flere venner da. :)

Håper din kjære får et fint utdrikningslag til helgen, og at du også får en finfin helg. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst en stund siden jeg har vært innom her nå. Så flink du er til å ordne for tiden. :hoppe:

Trist at ikke familien til din kjære fikk komme. :( Men hyggelig med fetter og flere venner da. :)

Håper din kjære får et fint utdrikningslag til helgen, og at du også får en finfin helg. :sol:

Takk, det var hyggelig! :)

Nå tror jeg endelig vi har funnet to sanger som skal synges under vielsen. Den ene er "Time after time" (rolig og akustisk versjon) og den andre er "When you say you love me" (Josh Groban). Nydelige sanger begge to som jeg tror passer til hun som skal synge akkopangert av piano. Kjenner det er vielsen som gjør meg mest nervøs. Pleier å gråte bare jeg ser vielse av fremmede folk på TV, så jeg tror det kommer til å bli kjempesterkt for meg når det blir personlig. :cry3: Pluss at jeg alltid blir veldig rørt og emosjonell når jeg er i en kirke. Så jeg kommer til å måtte jobbe hardt for å ta meg sammen for å ikke gråte. Håper jeg klarer det uten for mye gråting, for jeg ser ikke ut når jeg gjør det. Øyne og lepper hovner opp, og jeg blir helt rød i øya. Ikke særlig fint i bildesammengheng.

Vi har hatt en aldri så liten begivenhet denne uken da. Min kjære ble nordmann på torsdag! :flagg: Etter 18 år i Norge har han endelig blitt norsk statsborger.:) Og det passer jo så fint nå som vi skal gifte oss. Det hadde gått uansett, men det føles ekstra trygt at han er norsk. Nå kan vi reise rundt i Europa uten masse visum-mas hele tiden. Selvsagt var det vemodig å gi avkall på sitt opprinnelige statsborgerskap, men det er meg og barna som er viktigst for han som han sier og da er det helt naturlig å være norsk. Vi burde egentlig lage en aldri så liten feiring av det synes jeg. Kanskje jeg skal finne på noe fint for han i dag?

Håper alle får en fin helg. Jeg skal bare trene, lage mat, rydde, forberede litt bryllupstrykksaker og vente på en kjære som skal drikkes ut i helgen. ;) God helg!

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

:hoppe: Hurra for norsk statsborgerskap til din kjære :flagg:

Angående grining, jeg er alltid superemosjonell, blir veldig fort rørt. Fryktet derfor en tåreperse uten sidestykke :fnise: Men akkurat i min egen vielse var jeg utrolig fattet :) Et eneste stort smil fra ende til annen, selv om det kom en liten tåre under kjæres tale :rødme: Alikevel er nok vannfast mascara et hett tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Vi får prøve å ta igjen feiringen av statsborgerskapet til uka. Kanskje lage en kake med masse norske flagg og sånt. Jeg dro på IKEA med mamma i går kveld og fikk blant annet kjøpt to store glassvaser som skal fylles med kremhvite Gladioler og hvite kvister. Disse skal fungere som hovedpynt i kirken oppe ved trappen opp til alteret. De skal også være pynt i festlokalet etterpå. Ellers så ble det hvite stoltrekk til de mørke skinnstolene til spisestua vår. Så nå fikk jeg en "ny" spisestue til en tusenlapp bare ved å kjøpe nye trekk. Da er det bare en prismekrone og et stort hvitmalt framskap som mangler, så er jeg fornøyd. :) Som jeg skrev tidligere hadde kjære og jeg en litt tøff periode etter utdrikningslaget mitt for en måned siden, men alt har blitt så fantastisk mye bedre enn jeg kunne drømt om. Jeg er virkelig heldig som har funnet mannen jeg skal gifte meg med. Vi hadde aldri snakket så mye om følelsene for hverandre hver dag som vi har gjort nå i det siste. Vi setter av litt tid hver dag til å prate skikkelig sammen og vi har aldri sagt så mye at vi elsker hverandre som nå. Det var akkurat som et tordenvær som renset luften, og nå er vi mer eller mindre som nyforelsket. Han sendte meg melding fra jobb her om dag og i den stod det at han var forelsket i meg på nytt. Og det er en melding jeg aldri kommer til å slette. :yvonne: Vi oppfører oss som nyforelsket på alle måter, og jeg føler meg nesten som en fjortis. Det har blitt MYE nærhet og det er bare prikken over i`en at vi gifter oss om en drøy måned nå som vi har det så bra. Det var dagens "kliss".... :fnise:

Jeg sitter alene med hvitvinsglasset som eneste venn i kveld :vin: . Kjære er nemlig i Oslo og blir drukket ut. Det vil si, ikke på den tradisjonelle kidnappings-måte med utkledning osv. Han avtalte bare med forlover hvilken helg som passet også sørget de for å samle en gjeng med gamle kompiser som skal treffes for å mimre og ta ett glass (eller ganske mange). :skaal: Jeg vet ikke en gang om han kommer seg hjem i natt siden vi bor et stykke unna. Jeg håper selvsagt han kommer seg hjem, men blir ikke overrasket om jeg ikke ser han før i morgen. Jeg synes det er kjipt å sitte her alene, men jeg er glad han får seg en tur på byen sammen med guttene siden han ikke får gjort det så ofte lenger. Håper han koser seg og at det blir minst mulig stripping. Den eneste strippinga han får er av meg nemlig. :lur: Har forresten skrevet et utkast til tale til han i kveld og jeg griner når jeg fremfører det høyt for meg selv, så vi får nå se om jeg tør å tale for han i bryllupet.

Nå skal jeg stappe i meg litt kalorier og lage et par festprogram så det blir ferdig før jeg antakeligvis sovner på sofaen etterpå. :veslejenta: God lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det skjedd endel siden sist ;) Må gratulere din kjære med norsk statsborgerskap :flagg: Og det ser jaggu ut til at det meste er i rute hos dere, selvom det blir litt omrokkeringer på gjestelisten :jepp:

Håper du har en koselig kveld uten din kjære - og at han koser seg på laget sitt :) Virker som om det er strålende å være dere for tiden :hjerte:

Ha en fin kveld videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nå har jeg lest hele boken din, og du er en ræser på planlegging :tommelopp:

Skal bli spennende å følge deg den korte tiden frem til bryllupet :jepp:

Gratulerer til mannen med norsk statsborgerskap :blomst::flagg::nigo:

Jeg syns også at jeg og min kjære har kommet nærmere hverandre etter vårt utdrikningslag :hjerte:

:strix:

Håper du får en fin lørdagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk MaiL og Agnethe! Ja, jeg føler meg som den bryllupsplanleggeren til tider. Men det er bare ren lykke og gøy! Må prøve å kanalisere denne entusiasmen over på noe annet når bryllupet er vel overstått. Kjære bare smiler av meg når jeg er engasjert. Jeg er den håpløse romantikeren som elsker alt med romantikk og kjærlighet, så jeg blir helt oppslukt i dette bryllupet. Men jeg vil ikke si at jeg er bridezilla på noen måte. Jeg er egentlig ganske avslappet til ting, og henger meg ikke opp i ting dersom det ikke går akkurat som planlagt.

Agnethe: noen ganger tror jeg man må ha en "set-back" for å nå et enda høyere nivå på følelsesskalaen i forholdet. Hver gang vi har hatt en prøvelse så kommer vi egentlig bare ett skritt nærmere hverandre hver gang vi får jobbet oss gjennom det. Vi har ikke hatt så mange kriser i forholdet, men vi har opplevd et par utfordringer som vi bare har kommet styrket ut av. Og som min kloke mamma alltid sier: livet er fullt av opp og nedturer og det gjelder et samliv også.;) Akkurat nå er jeg på toppen og nyter det...:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min kjæres utdrikningslag vel overstått. Han kom inn døren klokka fem om morgenen, og det ble jeg veldig glad for. Hørte ikke fra han slik vi ble enige om, så jeg ble jo selvsagt litt bekymret ettersom timene gikk og jeg ikke visste hvor han var og når han regnet med å komme hjem. Men så lenge han kom hjem til slutt, så var det greit. Han hadde hatt det veldig gøy med kompisene. De hadde tatt han med ut og spandert middag og drikke på restaurant på han. Etterpå hadde de gått på et utested hvor de drakk, pratet og danset. Han hadde danset med noen jenter, og jeg aksepterer det men liker ikke helt tanken allikevel. :snurt: Jeg har ikke lov å si noe siden jeg gjorde det samme i mitt utdrikningslag. Men han var veldig glad for å komme hjem og se meg, og selv om han var kjempesliten ville han prate og kose før vi sovnet ved sekstiden. :kline: Ungene våknet ved åtte-tiden og da stod jeg opp så han fikk sovet noen timer til.

Da jeg sjekket mobilen hadde jeg fått tekstmelding om at jeg hadde blitt tante igjen til en liten guttebass. :babygutt: Så i går kveld var vi å besøkte broren min, samboeren og den 12 timer gamle bebissen. Og han var selvsagt kjempesøt. Bare ti måneder siden jeg var i deres sko, så det var ganske overveldene og brakte frem masse sentimentale følelser hos meg. Ble ikke direkte babysyk igjen siden det ikke er så lenge siden sist, og det tror jeg er bra. Men jeg fortalte kjære om alle minnene og hvordan jeg tenkte på de dagene jeg var innlagt i sykehuset med masse komplikasjoner og hvordan han støttet meg og hvor mye jeg savnet han hver gang han måtte hjem osv. Da tenkte jeg hvor mye han betyr for meg og hvor godt det er å ha en mann som stiller opp for meg i tykt og tynt. :hjerte:

Nå er det bare en uke igjen før min kjære tar ferie. Det skal bli så godt å ha han hjemme i et par uker. Da skal vi få på plass en del av de siste bryllupsdetaljene. Vi skal også ta et lite avbrekk på hytta i fjellet sammen med jentene våre. Vi skal også prøve å få til barnevakt en lørdagskveld som vi skal gå ut sammen og kose oss litt. Denne uken skal vi prøve å få oversikt over hvem som skal overnatte hvor og om vi skal organiserer noe felles transport. I tillegg må bryllupskake bestilles. Har lyst på helt hvit kake med kremfargete roser. På toppen skal vi ha to hvite duer. Tror denne uka kommer til å gå kjempesakte siden jeg ikke har noen spesielle planer og bare venter på at kjære skal ta ferie. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Gratulerer som tante! :hjerte:

Sikkert lurt og deilig å ha fri et par uker før bryllupet :jepp: Hyttetur høres koselig ut :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg.. :) Ser ut som du har full kontroll, må være deilig! Høres også perfekt ut med ferie i siste innspurt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg.. :) Ser ut som du har full kontroll, må være deilig! Høres også perfekt ut med ferie i siste innspurt. Lykke til!

Hyggelig at du legger inn en melding snikleser ;) . Bare hyggelig at noen leser. Full kontroll Fru Blom. Later som jeg har det, men nervene innhenter meg til stadighet. Går bl.a. rundt å tenker at nå er snart siste sjanse til å bestille noe fra e-bay til bryllupet, og herregud hvis jeg kommer på noe jeg skulle bestilt etter at det er for sent. :klaske: Men jeg har fordelen at jeg har mange gode hjelpere og satt bort en god del.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med statsborgerskapet til din kjære og en ny nevø. :strix:

Så herlig at dere er som nyforelska igjen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med statsborgerskapet til din kjære og en ny nevø. :strix:

Så herlig at dere er som nyforelska igjen. :hjerte:

Takk! Ja, jeg føler virkelig at livet smiler til meg for tiden. :happy: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 måned igjen! :danse::hjerte:

Nå skal det sluttes å telle måneder. Jippi! Eneste vi driver på med er å øve til bryllupsnatta :lur:, ellers så er det ikke så mye nytt. Vi prøver å få på plass bryllupskaken da. Tror det blir noe som denne i to etasjer med stang i midten og to hvite duer på toppen. Enkelt og fint. Har også snakka med barnavakta til ungene i dag, og hun er klar. Så det er deilig å tenke på at den saken er i boks. :tommelopp: Trente på formiddagen i dag. En time med spinning. Deilig å slippe å tenke på at jeg må trene i kveld. Skal ha en high-time med spinning i morgen formiddag også, i tillegg til den faste på lørdag. Så jeg overgår meg selv denne uka. I tillegg har jeg blitt flink og tar push-ups og sit-ups daglig. Deilig å være i så god form! :trene: Ha en strålende dag alle som leser innom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går det unna ja, ikke lenge igjen nå. :hoppe:

Flink du er forresten, er rent imponert her jeg sitter. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna ja, ikke lenge igjen nå. :hoppe:

Flink du er forresten, er rent imponert her jeg sitter. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Tusen takk! Jeg ganske effektiv når jeg først setter i gang ja. :)

Nå er det også mer eller mindre klart at vi får utenlandsgjester allikevel. Kjære har en fetter som bor i Irland, da han har tatt høyere utdanning på universitet i Dublin og bor der for øyeblikket. Vi har sendt han og kona invitasjon til bryllupet og ambassaden lovet mer eller mindre innvilget visum dersom han kunne vise til flybilletter t/r. Og han har bestilt flybilletter, så nå skal det være mer eller mindre i boks. Blir litt mer å gjøre i dagene før og etter bryllupet pga at de kommer, men det er jo bare bra at de kommer og blir representanter for resten av familien hans som ikke fikk mulighet til å komme. De kommer på torsdag og reiser tirsdag etter bryllupet. I tillegg så skal sønnen til kjære bo hos oss, og forloveren til kjære skal bo her natt til bryllupet. Så den lille leiligheten vår blir virkelig utnyttet de dagene. Men vi skal prøve å få ordnet noen alternativer til overnatting for de, så de slipper å bo her alle dagene. Vi skal sette oss ned i kveld å se på hvilke alternativer vi kan tilby de.

Vi har ikke tenkt til å ha så mange kaker i bryllupet. Vi har bestilt bryllupskake og wales-kringle. I tillegg skal vi bestille en stor is-kake fra Hjem-Is og en tante har tilbudt en kransekake. Jeg har også en tante som bor vegg i vegg som jeg spurte om kunne bake en Firkløverkake som hun er så god på? Men det skulle vise seg å være vanskelig å be om. Dette er en dame som har uttalt opptil flere ganger at hun synes det er trist hvis det ikke bungner med kaker i et bryllup. Og hun har nevnt tidligere at hun skulle lage en slik kake til oss. Derfor tok jeg henne på ordet. Men jeg måtte virkelig trygle henne om det. Jeg sa at jeg ikke hadde kapasitet til å bake selv og at jeg ikke hadde så mange andre å spørre. Og da klarer hun å spørre meg "har du så mye å gjøre den siste uka før bryllupet da?" (!!!!????) :hakeslepp: Jeg trodde ikke det var en spørsmål man stilte en brud, og spesielt en brud med to små barn under tre år og en leilighet full av gjester? Ja, ja, nå har det hørt det også. Denne tanten har irritert meg opptil flere ganger med andre ting i forbindelse med bryllupet, så nå gidder jeg ikke kommunisere mer med henne før den store dagen for da er jeg redd jeg sprekker. Hun sa til og med at kaken kunne hun til nød bake, men at B (min kjære) måtte ta med seg kaken selv (!) til bryllupet, for den ville hun ikke ha ansvar for å oppbevare. :riste: Synes jeg ser min kjære står oppe ved alteret med en Firkløver-kake :fnise: . Jeg er mest fristet til å ringe henne opp igjen og be henne blåse i hele kaken, så slipper vi hele problemet. Så får hun heller sitte der og irritere seg over et slunkent kakebord.:) Jeg gidder ikke gå mann av huse for å samle kaker bare for at hun skal ha nok å velge i. :nei: Sukk! Så mye man skal lage problemer ut av. :sukk:

I dag gleder jeg meg til kjære kommer hjem, for da begynner han ferie i et par uker. Vi skal bare fikse og ordne hjemme, pluss få på plass en del bryllupsdetaljer. I tillegg blir det tid til masse kos. :klemmer: Håper det blir litt fint vær så vi kan late oss litt på stranda også. Ha en fin dag alle som leser innom!

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien i gang, men vi suller bare hjemme og det er egentlig deilig det. Har vært å trent begge to sammen i dag, og det var en god start på dagen. Ellers så ligger det nybakt brød på kjøkkenet, badet er nyvaska og ungene sover. :)

I går fikk vi i orden et par bryllupsting. For det første så har vi skaffet oss en "dj". Han er egentlig litt amatør-dj og har masse musikk og bra anlegg. Men han er en av gjestene og vi har derfor ikke spurt han om å ta på seg oppgaven. Men han ville gjerne ta oppgaven. Egentlig skulle vi bare snakke med han om å låne musikk å legge over i i-poden slik at vi kunne bare koble den til restaurantens eget lydanlegg. Men når han viste oss all musikken, høyttalerene o.l. så tilbudte han seg å ta ansvaret for å få litt bedre lyd og holde kontroll på musikken på festen i bryllupet. Han sa at da slipper vi å ha så mye å tenke på, og det var veldig snilt av han. :)

Vi fikk også kjørt utover til foreldrene mine alt av klær, utstyr o.l. som må oppbevares til bryllupet. Det er i bygda hvor de bor vi skal gifte oss, så da var det greit å ha alt på plass der. Det eneste som er igjen i leiligheten vår er klær og utstyr til kjære og ringene. :)

Denne uka skal vi få på plass en delvis spilleliste og få samlet oversikt over hvem som trenger maxi-taxi og hvem som skal sove hvor. I tillegg må jeg ringe kirken angående et par detaljer. Nå skal jeg kose meg med kjære resten av kvelden! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...