Gå til innhold

Du som ikkje klarer å holde avstand.


muesli

Anbefalte innlegg

Du som legger deg heilt opp mot biler som holder fartsgrensen, kva trur du at du oppnår med det? Økt fart? eller vil du bare irritere?

Begynner å bli ganske så irritert over dei bilførere som legger ser heilt opp i ræva på meg når eg holder fartsgrensene, også når eg ligger litt over. Fartsgrenser er der jo for ein grunn! Dersom du havner bak meg og gjerer noko sånnt, så blir eg bare enda meir nøye med å halde fartsgrensene. Eg kjører IKKJE fortare.

Eg forstår det dersom ein ligger i 60 i 80 sonen, men når ein holder trafikkreglene så er det ganske irriterende når folk ligger å "presser". På meg i vertfall så hjelper det ikkje, heller stikk motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, det er skikkelig irriterende! :kjefte:

Får ofte lyst til å bremse hardt slik at de skal få seg en støkk, men har ikke lyst å ende opp med skader heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Helt enig med dere.

Jeg har faktisk bråbremset ett par ganger, spesielt på høsten siden jeg vet at det er mye elg på de strekningene jeg kjører. Bedre å bråbremse for å få de til å forstå at de ligger altfor nært når jeg faktisk kan gi på igjen, i forhold til når jeg må stoppe for en elg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Siden jeg som regel kjører med en baby i baksetet, så tar jeg ikke sjansen på å bremse hvis noen ligger i reva på meg, men du verden så fristende det er å gi dem en skikkelig støkk!!!

Skulle ønske jeg kunne gjøre det, uten fare for meg selv og andre i min bil. Jeg kjører også etter fartsgrensen, og sjelden under. Men det er visst moro for enkelte å leke i trafikken.

Skal nok tenke ut noe lurt, så pass dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg kommer ut på en vei som er tett trafikkert!! (typisk rush) Så kjører bilisten foran 20 km under fartsgrensen pga, ja nettopp, tett trafikk!!! Så må jeg holde avstanden til bilen foran, virker som at mange sjåfører BAK ikke forstår det!!! De skal presse seg på bakfra. GAWD!!! Spesielt menn, SÅ korttenkte. De tenker vel at "kjerringen" foran kjører som en snegle, men hvorfor i all verden er trafikkreglene til? JO, pga alles sikkerhet!! MENN!! (og noen damer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Siden jeg som regel kjører med en baby i baksetet, så tar jeg ikke sjansen på å bremse hvis noen ligger i reva på meg, men du verden så fristende det er å gi dem en skikkelig støkk!!!
Tips: slå av og på tåkelysa, da ser det ut som at du bremser...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater å ha slike bak meg... Bra tips med tåkelysene! Men fungerer også å bare så vidt være borti bremsen, lysa slår ut med en gang. Har skremt noen til å holde seg lenger bak på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*

Herre... kan dere ikke bare slippe den bak forbi i steden for å skape farlige situsjoner med å bråbremse i trafikken? :klaske:

Akkurat nå fikk jeg en god forståelse for hvorfor kjerringer alltid er de som havner først i kjedekollisjoner......de skulle gi den bak en "lærepenge"...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fartsgrensen når jeg kjører og kan ikke fordra at andre biler legger seg opp i ræva på meg. Jeg har ikke så mye kjøretrening og blir faktisk stresset av det. Trodde alle hadde lært at de skal holde avstand til bilen foran. Jeg bråbremser aldri hvis jeg ikke må for det kan skape farllige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er dette forbanna skummelt, har opplevd at feks trailere og lastebiler IKKE respekterer dette :S

Husker en gang i fjor vi kjørte fra trondheim og ned til kristiansand, sambo kjørte hele natta og jeg tok over om morgenen etter noen timers søvn i setet, det hastet skikkelig å komme seg ned der, så vi bestemte oss for å dele på strekka. Så ja, i ca 4 tiden på morgenen tok jeg over, det var tidlig på våren så det var allerede veldig lyst, vi var alene på veien, men jeg valgte å ikke ta noen sjanser og holdt meg i 70 i 80 sonen pga ukjent vei med mye skog rundt, litt redd for hjort og slikt. Så ligger jeg der og cruiser pent for meg selv, så ser jeg en tur i speilet og får nesten sjokk! Heeeelt oppi rævva mi ligger det en post trailer, så nær at jeg ikke kunne se nummerskiltene på den en gang. Jeg la meg litt ut av veien og regnet med at han skjønte at han bare kunne kjøre forbi siden det var en 2 fils vei og vi var helt alene. Men det gjorde han IKKE, han fortsatte bare å henge på meg og presset med stadig opp i fart, jeg langa ut med armen for å vekke min sambo som sov tungt og spurte hva F jeg skulle gjøre, for der lå jeg i 90 km/t på ukjent vei og var passe redd! Det hele endte opp med at sambo slo på nødblinken, og da RÅKJØRTE traileren forbi oss og dro bare videre, jeg var skikkelig skjelven etter dette, det var IKKE noe koslig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Herre... kan dere ikke bare slippe den bak forbi i steden for å skape farlige situsjoner med å bråbremse i trafikken? :klaske:

Akkurat nå fikk jeg en god forståelse for hvorfor kjerringer alltid er de som havner først i kjedekollisjoner......de skulle gi den bak en "lærepenge"...!

Det er klart, den som faktisk klarer å følge reglene skal måtte stoppe for å ta hensyn til de som ikke gjør det? :klaske:

Mulig "kjerringer" alltid er de første i kjedekollisjoner, men du har kanskje hørt regelen som sier at du skal holde så god avstand til kjøretøyet foran at du alltid skal kunne stoppe uten å treffe den? Hva er forskjellen på om jeg bråbremser uten grunn, og hvis jeg gjør det for å unngå en elg? Konsekvensen blir jo uansett den samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, den som faktisk klarer å følge reglene skal måtte stoppe for å ta hensyn til de som ikke gjør det? :klaske:

NETTOPP!! Me så holder fartsgrensene skal slippe å bli "presset" opp i fart, og me skal vertfall slippe å måtte kjøre til siden for å slippe forbi trafikk som ikkje klarer å holde seg til den fartsgrensen som er satt!

Men det som er litt artigt med denne saken er at dei som er av den typen som MÅ ligge litt over fartsgrensen klager noko så utruligt på oss "treige billister som ikkje kan kjøre 1 km over fartsgrensa ein gang".

Men så er dei plutselig sjeleglad over den samme sorten førere, fordi dei gjorde slik at dei unngikk å bli tatt i fartskontroll :P

HOLD AVSTAND SÅ UNNGÅR EIN UNØDVENDIGE OG FARLIGE SITUASJONER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre... kan dere ikke bare slippe den bak forbi i steden for å skape farlige situsjoner med å bråbremse i trafikken? :klaske:

Herre... kan du ikke bare holde den lovpålagte fartsgrensa? Eller er du så viktig at du må få slippes fram før andre trafikanter? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*
Noen ganger er dette forbanna skummelt, har opplevd at feks trailere og lastebiler IKKE respekterer dette :S

Husker en gang i fjor vi kjørte fra trondheim og ned til kristiansand, sambo kjørte hele natta og jeg tok over om morgenen etter noen timers søvn i setet, det hastet skikkelig å komme seg ned der, så vi bestemte oss for å dele på strekka. Så ja, i ca 4 tiden på morgenen tok jeg over, det var tidlig på våren så det var allerede veldig lyst, vi var alene på veien, men jeg valgte å ikke ta noen sjanser og holdt meg i 70 i 80 sonen pga ukjent vei med mye skog rundt, litt redd for hjort og slikt. Så ligger jeg der og cruiser pent for meg selv, så ser jeg en tur i speilet og får nesten sjokk! Heeeelt oppi rævva mi ligger det en post trailer, så nær at jeg ikke kunne se nummerskiltene på den en gang. Jeg la meg litt ut av veien og regnet med at han skjønte at han bare kunne kjøre forbi siden det var en 2 fils vei og vi var helt alene. Men det gjorde han IKKE, han fortsatte bare å henge på meg og presset med stadig opp i fart, jeg langa ut med armen for å vekke min sambo som sov tungt og spurte hva F jeg skulle gjøre, for der lå jeg i 90 km/t på ukjent vei og var passe redd! Det hele endte opp med at sambo slo på nødblinken, og da RÅKJØRTE traileren forbi oss og dro bare videre, jeg var skikkelig skjelven etter dette, det var IKKE noe koslig :(

Du bør ikke kjøre bil hvis du blir stresset av å ha en bil bak deg....kjør inn til siden og slipp dem forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*
Herre... kan du ikke bare holde den lovpålagte fartsgrensa? Eller er du så viktig at du må få slippes fram før andre trafikanter? :klaske:

Nå ligger jeg sjelden oppi ræven på andre bilister med mindre de ikke holder fartsgrensen. Men selv om du holder fartsgrensen går det ann å være en ansvarlig bilist og slippe andre forbi. Det hindrer faktisk farlige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ligger jeg sjelden oppi ræven på andre bilister med mindre de ikke holder fartsgrensen. Men selv om du holder fartsgrensen går det ann å være en ansvarlig bilist og slippe andre forbi. Det hindrer faktisk farlige situasjoner.

Helt enig at man slipper forbi. Men jeg synes ikke at man skal forvente å bli sluppet forbi om bilen foran holder fartsgrensa eller litt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke kjøre bil hvis du blir stresset av å ha en bil bak deg....kjør inn til siden og slipp dem forbi!

Du forstod vel ut av den historien at jeg KJØRTE ut til siden? Og dersom du mener jeg burde ha stått på bremsen for så å kjøre ut til siden, så få med deg at bilen var så tett opp i meg at det var snakk om kanskje 2-3 meter avstand, og vi lå i 80 i gjennomsnitt. Hadde jeg bremset litt en gang, hadde han kjørt rett i meg, ingen sjans for å bremse ned selv med den lengda da. Kanskje du ikke burde kjøre bil?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fartsgrensen når jeg kjører og kan ikke fordra at andre biler legger seg opp i ræva på meg. Jeg har ikke så mye kjøretrening og blir faktisk stresset av det. Trodde alle hadde lært at de skal holde avstand til bilen foran. Jeg bråbremser aldri hvis jeg ikke må for det kan skape farllige situasjoner.

Samme her, jeg er flink til å kjøre av på busslommer å slippe forbi meg biler som ligger helt oppi ræva på meg, men det er jo ikke alle plasser det er flust i busslommer. Dessuten føles det ikke så trygt når man ligger i 80-90 kmt å bare skulle hive seg inn på ei busslomme med en trailer så nærme bak.. Synes det er merklig at de som har veien som arbeidsplass ikke vet bedre, de har jo en del lenger bremselengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at dette handler om bilister som holder fartsgrensa, men du verden så plagsomt det er med folk som ikke registrerer fartsskilt og holder 60 uansett om det er 50- eller 80-sone. Når de kjører 20 kilometer under fartsgrensa, får jeg slemme tanker, og jeg kan legge meg litt nær for å forsøke å minne dem om at det er 80-sone. Men det gjelder vel og merke sinker. Jeg lurer på hvordan de fungerer i farlige situasjoner når de ikke ser ut til å kunne registrere fartsskilt en gang. Men det er nå en annen diskusjon. Måtte bare få ut litt frustrasjon som har bygd seg opp de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...