Gå til innhold

Bør jeg kjøpe ny bilstol i Norby/Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ny bilstol til 1-åringen, og vurderer å dra over grensa i håp om å kunne spare litt penger. Men er usikker om dette lønner seg!? Er det noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trenger ny bilstol til 1-åringen, og vurderer å dra over grensa i håp om å kunne spare litt penger. Men er usikker om dette lønner seg!? Er det noen som har erfaring med dette?

Det kommer an på hvilken bilstol du skal ha, og om det for tiden er tilbud på den noe sted.

Er det en bilstol det ikke er tilbud på, så vil det mest sannsynlig lønne seg å kjøpe denne i Sverige. (Ikke Nordby, butikken der har nesten norske priser, men Happyland på Svinesund.)

Tror generelt Britax er et merke det lønner seg å kjøpe i Sverige, for det er mye vanligere der enn det er her. (Tror jeg.)

Ellers er det jo mulig å sjekke priser før man reiser.

Butikken på Nordby er faktisk veldig behjelpelige på mail, og kan sikkert oppgi både priser og forskjellige alternativer de har inne. (I tillegg til å holde av det setet du skal ha.)

Gjest MrsC-ii
Skrevet

Vi ser på Britax High Tech til jenta vår (10 måneder). Selv med 20% avslag på Babyshop her hjemme, ble det rimeligere å kjøpe i Sverige (Babyproffsen).

Skrevet
Vi ser på Britax High Tech til jenta vår (10 måneder). Selv med 20% avslag på Babyshop her hjemme, ble det rimeligere å kjøpe i Sverige (Babyproffsen).

Multi tech kanskje?

Skrevet

Selv har vi Britax High way til vår lille.

Det ble kjøpt på tilbud her i Norge...

(Nedsatt nesten 1000,- tror jeg.)

Men vi måtte ha et nytt sete med en gang, og skulle ha akkurat det.

Og siden det var satt ned såpass, så orket vi ikke lage mer styr.

Har sett det billigere på tilbud på Nordby ett år senere. Tror det kostet bare 1700,- SEK. (Ca halv pris.)

Anbefaler Britax altså. Er et veldig bra merke.

Og det vet jeg de har på Happyland, som er det billigste stedet å kjøpe barneutstyr rett over grensa.

Gjest MrsC-ii
Skrevet

Selvsagt skulle det være Britax Multi Tech og ikke High Tech. Gikk litt fort i svingene der, gitt...

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har kjøpt alle våre bilseter på happyland, som ble nevnt over.

De har vært Britax alle sammen og vi har spart en hel del penger. På de minste setene var det under halv pris av hva det koster her hjemme.

Veldig fornøyd med Britax. Vesla er 17 mnd nå og har prøvd et par andre seter. Det er ingen sun sitter så fint i som britax, kjemebra nakkestøtte når hun sover søtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...