Gå til innhold

Kaldtvann og miljø


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Er det noen miljømessig grunn til å spare på kaldtvann? Ikke la det renne osv.

Nei, etter det jeg har hørt er det ikke det, da vi ikke har vannmangel i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i Norge, her har vi rent ferskvann i overflod. Andre steder er det en helt annen situasjon, så svaret kommer an på hvor du befinner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vannet må renses, vil tro det også drar resurrser av ulike slag?

Stemmer, men den potensielle besparelsen per liter blir likevel marginal...

Det vi kan si, er at hvis du vil gjøre noe for å spare miljøet, er dette en av de minst effektive endene å begynne i. (Igjen: jeg uttaler meg bare om norske forhold her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Rensingen av avløpsvannet er energikrevende, så det er ett poeng å ikke bare pøse på med kaldtvann.

Heller ikke kaste giftige eller helle bakteriedrepende ting med avløpsvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinar Lem sier man kan dusje i tre timer om dagen om man vil! (om man ikke synes det blir veldig kaldt da. Haha)

Det er når man reiser til andre land man må være forsiktige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Dette har jeg også lurt på. Samboeren min lar ofte vannet renne i kanskje 5 minutter for å få kaldt nok vann i glasset han har på nattbordet. Jeg pleier å si at han ikke må sløse slik med vannet, men det har kanskje ikke noe å si... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på. Samboeren min lar ofte vannet renne i kanskje 5 minutter for å få kaldt nok vann i glasset han har på nattbordet. Jeg pleier å si at han ikke må sløse slik med vannet, men det har kanskje ikke noe å si... :klø:

Har (pr idag) absolutt ingenting å si. Man kan jo ikke akkurat kjøre alt vannet vårt i lastebiler til vannløse India..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det ikke er tvingende nødvendig ikke å bruke mer vann enn man trenger, men jeg unngår allikevel å la vannet renne når jeg pusser tennene og så videre. Rett og slett fordi det ikke er noe poeng å sløse med vannet, og det føles veldig feil å gjøre det. Det er faktisk en ressurs, og den vil jeg verdsette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...