ty_pennington Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg har nevnt før at jeg har plantet noen frø, for å etter hvert kunne imponere med egendyrkede grønnsaker i matlagingen. Jeg har to paprikaplanter som står i hver sin potte. Jeg leste her på kvinneguiden at det var det lureste (kanskje de begynner å slåss ellers, vet ikke jeg) Nå har jeg også fått spirer av et cherrytomatfrø og et vanlig tomatfrø. Disse er i samme potte. Vil det fungere, eller må jeg ha dem i separate potter? Har også to-tre chiliplanter i samme potte. Samme regelen her, kun én per potte? Tingen er at jeg har bare to ledige potter, så jeg må nok isåfall drive med litt seleksjon her... hva bør jeg isåfall helst dyrke av cherry- eller vanlig tomat?
Mosefruen Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Du kan gjerne ha to tomatplanter i samme potte om potta er stor nok, en tomatplante trenger vel minimum 10 liters potte for å nå sitt fulle potensiale, og med så liten potte må du vanne ofte for de skal ikket tørke ut. Men tomatplante innendørs nå? Da må du på med myyye ekstralys skal du få noe avling.
ty_pennington Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 Hmm, ti liter blir litt i største laget, og jeg tror ikke en fullvoksen tomatplante ville se helt fint ut i leiligheten heller... Tomatene var mer et lite innfall. Hva tenker du om paprika- og chiliplanter som jeg har plantet nå i høst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå