Gå til innhold

Eu?

SkyHead

Norge inn i EU?  

1. 1. Norge inn i EU?

• Ja
      30
    • Nei
      26

Anbefalte innlegg

Hørte at det var noen (politiker) på nyhetene som ville ha EU valg ved neste stortings valg! Og at 64% av de som har tatt standpunkt som har sagt ja til EU! Og bare 36% som sier nei....

Vil gjerne høre meninger??? (for og imot)

(avstemmingen forsvant så legger den til en gang til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Ja' date=' dessverre går det mot EU-medlemskap :o :o :o[/quote']

Dessverre...? :o

Kan du grunngi ditt utsagn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også imot EU. Sterkt imot vil jeg si. dessuten skjønner jeg ikke poenget med å melde seg inn. Når en ser på hva ja-siden sa kom til å skje hvis vi ble stående utenfor, vel så har ikke noe av det slått til. Derfor kommer jeg til å stemme nei ved en ny avstemning, og det kommer jeg til å gjøre så lenge situasjonen er sånn som den er nå. Det er jo EU som bestemmer politikken vår alikevel gjennom EØS, og selv om vi går inn har vi ikke noe vi skulle ha sagt. Har hørt rykter om at enkelte politikere i Sverige vil at Sverige skal trekke seg ut igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du grunngi ditt utsagn?

Ja, det kan jeg. Det virker som du er i mot, kan du grunngi ditt utsagn?

Vil gjerne høre argumenter både for og i mot jeg :)

Grunnen til at jeg er i mot er at jeg føler at Norge vil bli enda mer kontrollert av andre enn vi allerede er nå. I tillegg liker jeg ikke unionen, fordi den lokker fattige land til å melde seg inn (i håp om å bli rikere), mens den isteden gjør forskjellene mellom landene større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gir jeg opp den avstemmingen... Den forsvant og så la jeg til en ny og da kom det dobbelt opp med svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mot EU!

*Kverula setter seg på kanten og venter spent på Sandmans innlegg*

:ler: Ble vel ikke særlig overrasket over at du raskt var på pletten i en slik tråd :blunke: ...for å utfordre meg...

Nå har jeg kommet inn i en ny debattfase, den late fasen, der jeg føler meg trygg på at en tilstrekkelig del av det norske folk er i ferd med å gripe til fornuft, og at vi derfor seiler inn i EU, så og si uten at Ja-siden bør løfte en finger....

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir jeg opp den avstemmingen... Den forsvant og så la jeg til en ny og da kom det dobbelt opp med svar....

Bare fint det, SkyHead, det blir liksom mer tyngde i debatten, nå man kan si ja-ja eller nei-nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for EU,av den grunn at vi allerede er er medlem av EØS...I prinsippet er jeg i mot,men siden den eneste måten vi kan bestemme og styre innen EØS,så er jeg ikke annet valg...

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Hvis vi nå først skal være lakeier (og det er vi jo på mange områder i praksis allerede), er det da best å være det for Europa eller for USA?

Kanskje å sette det litt på spissen, men det er vel helt tydelig for de fleste etter hvert som Bush's presidentskap har vist seg skjebnesvangert for verdensfreden, at verden desperat trenger en motvekt til denne vestlige tyrannen - og det folket som faktisk støtter hans framferd og meget vel kan velge ham eller en lignende tufs senere.

Salma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

...og av samme årsak som nevnt ovenfor; uavhengig av EU-medlemsskap eller ikke, bør Norge vurdere medlemsskap i en EU-ledet militær styrke heller enn en amerikanskledet Nato-styrke...

*sikler etter den nye avataren til Sandman* (så lenge dataen din har slike bilder å komme opp med, gjør det ikke noe at vi ikke får se deg på "ordentlig". Lever godt med et slikt bilde av deg, jeg :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sikler etter den nye avataren til Sandman* (så lenge dataen din har slike bilder å komme opp med, gjør det ikke noe at vi ikke får se deg på "ordentlig". Lever godt med et slikt bilde av deg, jeg :wink: )

Etter at mine "data" var lagt inn, og jeg så resultatet av den ferdigkonstruerte Sandman, så har jeg vurdert å kjøpe meg en BH.... tror du 80B vil passe bra, salma? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke for at vi som en flokk med sauer skal komme brekende og bøye seg i støvet for EU's lover og regler, krav og ønsker. Men på en annen side breker vi allerede en hel del pga EØS. For noe tull, la oss være et eget land.

Snart sitter vi her (eller våre neste generasjoner). Snakker Engelsk, tysk eller fransk (om de i de høye stolene kan bli enige). Bruker Euro eller britiske pund som betalingsmiddel (de gjenlevende NOK ligger gjemt på museum som en eller annen nasjonalskatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

EØS-avtalen er noe dritt ja... Men det hjelper nok ikke å melde seg helt inn i EU! Da kommer vi jo aldri ut igjen. Jeg er for utmelding av EØS (som om det kommer til å skje...) :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke for at vi som en flokk med sauer skal komme brekende og bøye seg i støvet for EU's lover og regler, krav og ønsker. Men på en annen side breker vi allerede en hel del pga EØS. For noe tull, la oss være et eget land.

Snart sitter vi her (eller våre neste generasjoner). Snakker Engelsk, tysk eller fransk (om de i de høye stolene kan bli enige). Bruker Euro eller britiske pund som betalingsmiddel (de gjenlevende NOK ligger gjemt på museum som en eller annen nasjonalskatt).

Her fanger du den norske folkesjela bra, Joplaya... :roll:

En stadig mer grenseløs verden, og et dypere samarbeid med våre nærmeste naboer, er noe ordentlig dritt... lurer på om vi får lov å feire 17 mai, jeg...? :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest salma

Sandman;

Hehe, da ville vi - skummelt nok - brukt samme størrelse. Gå og shoppe BH'er sammen? :wink:

Jeg tror rosa blonder ville kledt deg alldeles utmerket! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Joplaya;

Kanskje er trenden slik nå at "alle" skal bruke samme valuta og at "alle" skal snakke samme språk. Det eneste man kan si sikkert, er at når pendelen har gått langt nok ut på den ene siden, så snur den. Utviklingen i den retningen kommer ikke særlig mye lenger, vil jeg tro, uten at enkelte grupperinger hyler opp om nasjonale verdier og "vår opphøyde kultur". Ikke at det er noe galt i det, altså, men jeg vil bare påpeke at slike strømninger ser vi hele tiden - og at de alltid fungerer som en pendel. Når utviklingen går for langt i en retning, kjemper noen for å vri den i motsatt retning.

Når vi vet at verden har problemer med å kommunisere; er det nå så galt om vi alle får et universielt språk som alle kan lære, slik at vi kan prate bedre sammen? Og er det så galt at vi får en felles valuta, kanskje det kan hjelpe litt på solidariteten vi føler for andre, mindre heldig stilte land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma
En stadig mer grenseløs verden' date=' og et dypere samarbeid med våre nærmeste naboer, er noe ordentlig dritt... lurer på om vi får lov å feire 17 mai, jeg...? :kul:[/quote']

Hva?! Står selveste is-dagen over alle is-dager i fare? :o

Nei til samarbeid med andre land! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...