Gå til innhold

Hva gjør man når man møter en bra fyr

Riskrem

Anbefalte innlegg

Så jeg har vært singel i ca et år nå og har så vidt kommet over eksen (tror jeg... :gjeiper: )

Jeg har møtt en fyr som er kjempebra, men han stemmer likevel ikke 100% med den type gutter jeg liker.

Bra sider:

Går på et bra studium

Er kjekk

Snill

Har en bra jobb ved siden av studiet

Trener og er aktiv

Smart

Dårlige sider

Han kler seg ikke så bra som jeg hadde ønsket

Han snakker litt annerledes enn meg

Driver med sportslige aktiviteter jeg aldri kunne tenke meg

Han går på utesteder jeg aldri går på

Jeg fremstår sikkert som veldig overfladisk, selv om jeg mener at jeg ikke er det :( Tror jeg sammenligner han med eksen, egentlig! Hva skal man gjøre i slike tilfeller? Føler at jeg avfeier han ufortjent. Han er en veldig bra fyr... skal på date med han for andre gang på tirsdag...

Er det lov å være så kresen? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så jeg har vært singel i ca et år nå og har så vidt kommet over eksen (tror jeg... :gjeiper: )

Jeg har møtt en fyr som er kjempebra, men han stemmer likevel ikke 100% med den type gutter jeg liker.

Bra sider:

Går på et bra studium

Er kjekk

Snill

Har en bra jobb ved siden av studiet

Trener og er aktiv

Smart

Dårlige sider

Han kler seg ikke så bra som jeg hadde ønsket

Han snakker litt annerledes enn meg

Driver med sportslige aktiviteter jeg aldri kunne tenke meg

Han går på utesteder jeg aldri går på

Jeg fremstår sikkert som veldig overfladisk, selv om jeg mener at jeg ikke er det :( Tror jeg sammenligner han med eksen, egentlig! Hva skal man gjøre i slike tilfeller? Føler at jeg avfeier han ufortjent. Han er en veldig bra fyr... skal på date med han for andre gang på tirsdag...

Er det lov å være så kresen? :rodme:

Du virker mer oferfladisk en kresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Hvis du tar deg selv i å sammenlikne ham med eksen, gjør du nok både deg selv og ham en tjeneste i å ikke gå videre med forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tinga du har satt op på minus-siden, er ting som ikke spiller noen rolle i den store sammenhengen.

Husk at man nødvendigvis ikke må ha akkurat de samme interessene. Man må ha ett liv utenom forholdet også. Ulike synspunkter på ting skaper ett bedre forhold synes jeg, blir feil hvis man skal være enig om, og like nøyaktig de samme tingene.

Husk at hvert meneske er unikt, det viktige er at dere har det bra sammen på det følelsesmessige planet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han snakker litt annerledes enn meg"???

Han går på gærne utesteder og liker en type sport du ikke liker?

Du kan ikke være en dag over tyve...

Hvis du mener at disse tingene er avgjørende for hvorvidt et forhold vil være liv laga eller ikke, bør du gjøre fyren en tjeneste og vende blikket ditt i andre retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å være frekk...så lenge du tviler såpass mye at du synes du må spørre her inne så er det neppe lurt å satse på ham?

Du sier jo selv at du avfeier han, og jeg tror ikke det er lurt å satse bare fordi du føler at du "bør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

En annen ting er at selv om han kan virke som et skikkelig catch, så er det nok noe som ligger bak, og som får deg til å tenke på den måten. Man velger som oftest ikke kjærester med fornuften, og det kan nesten virke som om følelsene ikke er helt tilstede, men at du forsøker å finne en interesse du ikke helt har, bare fordi han har alle disse positive egenskapene. Hvis du virkelig var begeistret, hadde småting som de du ramser opp under negative egenskaper bare vært sjarmerende, og ikke true med å velte noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så prøver jeg bare å finne feil ved han for å ha en unnskyldning for å ikke like han. Jeg liker han faktisk ganske godt og det er skummelt.

Bruddet med eksen var meget traumatisk for meg. Vil helst unngå tilsvarende en gang til. Blir derfor "skremt" av å date noen som faktisk er bra, bare for å ende opp i samme bruddsituasjon som sist (selv om det sikkert ikke blir så dramatisk neste gang).

Takk for konstruktive svar, Deception. Jeg tror jeg fremstilte meg selv på feil måte i åpningsinnlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg forstår deg utmerket godt, jeg tenker slik selv hver gang jeg møter noen. Her er det bare misunnelige bitches som vil kalle deg overfladisk, det er bare fordi de er stygge selv (antar det hvertfall) ;-)

Fortsett slik du er, må være lov å være litt kresen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg forstår deg utmerket godt, jeg tenker slik selv hver gang jeg møter noen. Her er det bare misunnelige bitches som vil kalle deg overfladisk, det er bare fordi de er stygge selv (antar det hvertfall) ;-)

Fortsett slik du er, må være lov å være litt kresen!

:skratte: Dette er nå kåret til det nest dummeste innlegget jeg har lest i min ettårige historie her på KG :fnise:

Det er klart det er lov til å være kresen, men kanskje heller på de tingene som virkelig betyr noe i livet?

------------------

TS: Det er nok rett som Deception skriver at dersom du virkelig hadde likt han så hadde ikke de tingene du nevner som "negativt" vært noe problem i det hele tatt. Men det ser det ut til at du er klar over selv også :)

Kanskje du skal prøve en date med han, med noen av disse konstruktive tankene i hodet? Så kanskje du finner ut at de "negative" tingene ikke er så viktige allikevel? Synes nå han hørtes ganske så bra ut jeg da ;)

Endret av Bianca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal date han ja, og jeg gleder meg til det :) Det er bare meg selv som er problemet, ikke han. Som sagt er han en veldig ordentlig fyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal date han ja, og jeg gleder meg til det :) Det er bare meg selv som er problemet, ikke han. Som sagt er han en veldig ordentlig fyr :)

Jeg synes du fikk mange rare svar på denne tråden din!!

Et traumatisk brudd setter spor man ikke helt skjønner om man ikke har vært der. Selvfølgelig sammenligner du med eksen. Det er helt normalt. Det tar TID å få det ut av systemet!!

Det er en kamp, og du skal får lov til å bruke tid. Date han og bruke den tiden det tar å bli trygg igjen..

Det som er viktig i forhold til den nye mannen, er at du holder disse tankene for deg selv. Det er viktig å ikke projisere din usikkerhet på han. Litt om litt kan tankene på eksen forsvinne, fordi han nye får en plass i livet ditt.. Men disse tankene er dine, og det må bearbeides!!

Men det er HELT NORMALT.. og trenger ikke bety at han nye ikke er god nok..

Lykkke til, du er ikke overfladisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok mye av problemet ditt er som du selv nevnte, at du er redd for å bli like såret som du ble etter bruddet med exen din.

Selv har jeg et lignende problem, jeg vil ikke bli sammen med noen før jeg "vet" at vi kan ha et langvarig forhold. Å dumpe forrige kjæresten min var omtrent det vondeste jeg har gjort, syns det var adskillig verre enn å bli dumpet. Og jeg vil ikke være nødt til å gjøre det samme igjen.....

En liten advarsel bare:

Det absolutt verste du kan gjøre nå er å bli sammen med en person for å prøve å glemme exen din, eller bli lykkelig igjen. Det legger et utrooolig stort ansvar på kjæresten din hvis du gjør det, og det er absolutt ikke bra for deg heller, fordi du vil være livredd for å bli singel igjen, og vil mest sannsynlig gjøre at følelsene dine svinger voldsomt mellom å være forelsket og lykkelig i det ene øyeblikket, til deprimert og redd for at han gjør det slutt i det neste.

Så hvis du vil bli sammen med han fordi du føler at noe mangler i livet ditt, IKKE bli sammen med han. Prøv heller å få orden på livet ditt så du trives som singel også, så kan du få deg kjæreste.

Jenter som er avhengige av en kjæreste for å være lykkelig er det ultimate turnoff, og de guttene som ikke mener det, er likedan selv, og ikke verdt å gå inn i et forhold med. Det kan til og med være farlig for deg, hvis de er ustabile....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt han er "din type" eller ikke, har vel ikke så mye å si. Men om du føler du må ta til takke med noe ved å date ham, så ville jeg styrt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Prinsæssa

Jeg synes Pokahonta svarte godt! Ellers kan jeg vel bare legge til at her må du bare bruke magefølelsen din, kjenne etter hvor du er selv, hva du har lyst til - og ikke lyst til. Så går det nok fint skal du se. Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg hadde faktisk akkurat de "samme" problemene selv da jeg begynte å date min kjære.

Men jeg hadde en "eks", eller kaller ham eks, for vi datet bare i ca et år men ble aldri noe mer på grunn av avstand. Og han var slik at han brukte aldri mer enn 300 kr på sko og hans perfekte ferie var campingferie over grensen hvert år. Ikke hadde han noen ambisjoner for livet hans heller, tok bare slike småjobber. Han var veldig annerledes i forhold til meg, og dette ble bare helt feil i lengden.

Så da jeg møtte min nåværende kjæreste så har han også en ganske dårlig klessmak og håret hans er platina (naturlig) og dette var faktisk et problem for meg, for jeg var redd jeg ville oppleve akkurat det samme igjen. Men kjæresten min nå er mer "formbar", han kan kjøpe klær jeg liker.. Men tror jeg i begynnelsen bare kom på disse unnskyldningene mine for jeg visste ikke om jeg ville bli kjæresten hans, men angrer ikke den dag i dag :)

Jeg synes nå egentlig ikke du er overfladisk, var nå det jeg ville si. Alle har ulike preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_juni_*
En annen ting er at selv om han kan virke som et skikkelig catch, så er det nok noe som ligger bak, og som får deg til å tenke på den måten. Man velger som oftest ikke kjærester med fornuften, og det kan nesten virke som om følelsene ikke er helt tilstede, men at du forsøker å finne en interesse du ikke helt har, bare fordi han har alle disse positive egenskapene. Hvis du virkelig var begeistret, hadde småting som de du ramser opp under negative egenskaper bare vært sjarmerende, og ikke true med å velte noe som helst.

Dette er jeg veldig enig i.

Jeg tror du heller får tenke litt over hvorfor du tenker på disse tingene. Det kan være at du bare ikke har følelser for han, eller at du dømmer han litt fort.

Uansett, jeg tror ikke du er særlig mer overfladisk enn de fleste andre. De fleste finner seg jo kjærester som har litt lik bakgrunn som en selv, dvs. lik måte å snakke på, hvor man liker å gå ut, hva man liker å gjøre osv. Hvis du hadde ordlagt deg litt annerledes i starten, og f.eks. sagt at dere hadde ulike preferanser og ulik måte å kommunisere på, ville du neppe fått like mange negative svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fortsette å date han og se hva som skjer? Noen ganger tar det litt tid før man er sikker og noen ganger kan overfladiske tanker forsvinne etter hvert når en blir bedre kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...