Gå til innhold

Mammaklær


Gjest AnneShirley

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Jeg synes utvalget i "mammaklær" er lite og dyrt. Så jeg funderer på hva slags andre klær som kan brukes.

Bukser har jeg innsett at jeg må ha spesiallaget type av. Har innstilt meg på å kjøpe tre mammabukser. Vil tro det er nok?

Har funnet i alle fall en hverdagskjole med romslig mageplass som kan brukes. Og flere gensere jeg alt har som vil fungerer bra -i alle fall i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt store spørsmål her, er hva jeg gjør med vinterjakke... Jeg har allerede vokst ut av min vanlige. Jeg er frossen av meg og har allerede tatt vinterjakken i bruk, men det blir jo kaldt når den ikke kan lukkes. Jeg har innsett at jeg nok må kjøpe en ny vinterjakke, men blir det en mammajakke eller en eller annen billig jakke? Jeg vil helst kunne se presentabel ut...

Når det gjelder bukser, har jeg gått til innkjøp av to mammabukser. Det holder foreløpig. Ingenting annet passer, så det går i de to. Men da har jeg i alle fall en når den andre er til vask.

Jeg har kjøpt noen nye, lengre topper, som når rundt magen (på nedsiden). Disse bruker jeg gjerne under de vanlige toppene mine, som ellers er litt for korte. Ellers går både vanlige topper og gensere fint fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Mitt store spørsmål her, er hva jeg gjør med vinterjakke...

Jeg har en som er et par størrelser for stor (som jeg gikk i på 90-tallet.. hadde vist et litt annet begrep om "passe stort" den gang ;) ) som jeg håper vil vare ganske lenge.

Deretter står det mellom to alternativer for meg:

1. Kjøpe en billig jakke i veldig stor størrelse

2. kjøpe en jakke som kan brukes utenpå bæretøy etter at barnet er født (har sett en jakke med et stykke som kunne settes inn både forann og bak ettersom om man bar barnet på ryggen eller magen, men finner den foreløpig ikke igjen -på et eller annet "bæretøy-nettsted")

Jeg har kjøpt noen nye, lengre topper, som når rundt magen (på nedsiden). Disse bruker jeg gjerne under de vanlige toppene mine, som ellers er litt for korte. Ellers går både vanlige topper og gensere fint fortsatt.

Det var en god ide. Jeg har bestilt meg noen lange singleter, men tenkte ikke på at jeg kunne bruke dem under "for korte" andre topper/gensere.

Har også oppdaget at poenget er å finne noe som er lagt nok. Dumme meg hadde nok tenkt at det var å finne vidt nok som var utfordringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en slik jakke du hadde sett? Jeg har aldri hørt om sånne jakker før, men det er jo også en mulighet. Jeg tenker å prøve å komme meg til en mammaklærbutikk i dag, og kanskje en skobutikk også. Siden jeg ikke gikk på jobb i dag, så har jeg litt energi og jeg kjenner jeg trenger å lufte hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jakken jeg har sett på var samme "patent", men litt penere. Skal se om jeg finner den igjen og legge ut link her. Lykke til med shoppingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

I dag "testkjører" jeg mammabukse for første gang.

Trenger det ikke for plassen sin del, men synes det er utrolig deilig å slippe å få en "kant" i magen når jeg sitter fremoverbøyd ved PCen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Sliter også med vinterjakke. Fryser veldig lett, så jeg trenger noe varmt. Mine vanlige klær passer enda, men bruker til vanlig kroppsnære klær så det skal nok ikke mye til før de ikke passer lenger. Lurer bare på hvor jeg skal lete. Synes ikke HM har fine jakker. Og har ikke tenkt å bruke mange tusen på en jakke jeg skal bruke en sesong.

Har ikke kjøpt noe mammaklær enda, men bør nok investere i noen nye bher snart. De jeg har klemmer litt ubehagelig allerede. Ellers har jeg litt lengre topper som jeg har brukt over tights tidligere og en del overdeler som er a-formet. Kommer godt med nå :) Har ikke sett en eneste ok mammabukse enda, så det er mulig det blir mye tights/strømpebukse på meg i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Jeg kan heller ikke bruke de buksene jeg brukte rett før jeg ble gravid, men har funnet fram "en størrelse større"-buksene mine og bruker dem.

Synes liksom det er litt feil å begynne med mammabukser, når jeg ikke har noen "gravidmage" (jeg er liksom bare blitt litt tykkere). :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå passer ingen av buksene mine lenger, men gensere går bra foreløpig, selv om jeg begynner å mangle noen som er lange nok. Jeg tenker uansett sånn at hvis jeg først må kjøpe mammaklær, så kan jeg like gjerne kjøpe dem med en gang, så kan de bli brukt i en lengre periode, for jeg kommer jo til å trenge dem før eller siden.

Problemet er kanskje at man blir veldig lei de få klærne som passer etterhvert... Jeg vurderer å foreslå byttelåning for mine gravide venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kunnet få igjen buksene mine på flere uker (er nå 20 + 0). Men så har det vært så vanskelig å finne mammabukser i str. 34 at jeg har bodd i tights og treningsbukser... Litt lei nå. ;) Heldig at jeg bruker uniform på jobb.

Bestilte tilslutt på nettet og på lørdag kom den første buksa, som heldigvis passet helt perfekt (litt skummelt å kjøpe bukse på nettet)! Har også kjøpt noen nye bomullstopper som er litt lenger enn de jeg pleier å bruke (så jeg slipper å vise frem navlen). :jepp: I tillegg har jeg kjøpt meg kjole fordi jeg skal i familieselskap snart, den er så romslig at den bør holde til jul også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes liksom det er litt feil å begynne med mammabukser, når jeg ikke har noen "gravidmage" (jeg er liksom bare blitt litt tykkere). :sur:

Samme her, er litt imellom det å kjøpe mammabukser og mine vanlige bukser.

Jeg gikk ned en del kilo før jeg ble gravid så har dratt frem noen av de gamle store buksene. Men de holder ikke lenge for de blir for trange i livet og posete under.

Får ta meg en tur å kjøpe noen bukser. Har allerede kjøpt en mamma joggebukse som er STOR, men den presser i hvertfall på magen. Kjenner det er mer ubehagelig at det strammer over magen på kvelden.

Endret av Busy Lizzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk mye med kjole jeg. Sånne som var løse fra under puppene og rett ned. Og så med tykke strømper til og crocs!

Jeg brukte tykke skjerf og sjal som jeg surret rundt skuldrene og ellers mannens hettegensere som jeg kunne ta igjen glidelåsen på så alt var tett.

Jo større man blir jo løsere klær vil man ha. Sånn var jeg i allefall. Alt strammet og det var ekkelt og vondt. FIkk ikke puste. Kjøpte mammabukse på H&M men klarte ikke bruke den når maven kom, for den strammet jo helt nederst og jeg hadde så lav mave så jeg kunne ikke gå meg bukse alikevel.

Jeg tror det holder med en mammabukse og så flere singletter og sånn fra H&M avdelingen. Der er det ikke så dyrt. Jeg kjøpte og brukte de amme singlettene tidlig i svangerskapet. De var brede og lange. Slet de helt ut, så kjøp mange om de passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley
Jo større man blir jo løsere klær vil man ha. Sånn var jeg i allefall. Alt strammet og det var ekkelt og vondt. FIkk ikke puste. Kjøpte mammabukse på H&M men klarte ikke bruke den når maven kom, for den strammet jo helt nederst og jeg hadde så lav mave så jeg kunne ikke gå meg bukse alikevel.

Slik tror jeg fort at jeg blir også. Gikk med mammabukse et par dager, men hadde da "strikkbiten" over magen, ikke under.. Skikkelig lav mage her altså.

Tror jeg får ta tipset ditt og se etter kjoler.. :)

(riktignok med støvletter nedenfor, da.. crocs får du aldri på meg ;) )

Endret av AnneShirley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnneShirley

Jeg går fremdeles rundt i mine "en størrelser for store" bukser (som jeg har pga jeg gikk ned flere kg for en tid tilbake). Mammabuksene med "lav strikk" klarer jeg bare ikke å gå med.

Tenker jeg må vurdere mammabukser som går "over magen" i stedet. For snart passer ikke disse vanlige buksene i det hele tatt lengere tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabuksene med "lav strikk" klarer jeg bare ikke å gå med.

Tenker jeg må vurdere mammabukser som går "over magen" i stedet. For snart passer ikke disse vanlige buksene i det hele tatt lengere tenker jeg.

Enig, i begynnelsen var disse buksene ok, men nå som magen vokser, kjenner jg at det blir nok mest komfertabelt med de buksene som går over magen, spesielt på olabuksene.

Kjøpe meg noen over magen trusen i går, det er noe av den størst jeg har sett i hele mitt liv :ler: , men veldig gode å ha på da, for de presser ikke på magen i det hele tatt, holdt alt godt på plass liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bare sånne bukser med elastisk stoff over magen. De fungerer fint, selv om jeg ikke akkurat kommer til å savne dem senere. Sånne med strikk under magen tror jeg ikke jeg har sett.

Jeg bruker mest truser som slutter nedenfor magen. Men nå har jeg den stoffbiten fra buksen til å holde magen fint på plass, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Da har jeg kjøpt meg en ny "over magen" bukse, så da har jeg to. De to buksene med lav strikk tror jeg bare jeg kan legge bort. De har ikke vært behagelige verken i begynnelsen eller nå.

Truser synes jeg det fungerer godt med lave varianter av. De kan være kjempeløse og likevel sitte på (i motsetning til bukser som har litt større "egenvekt" å holde oppe). De store mammatrusene er dessuten svinedyre. Skal man kjøpe seg minst ti stk av dem, så flyr tusenlappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...