Gjest sinna Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 jeg leverte inn søknad om ung ufør i slutten av april. fikk brev i posten i beg av nav om at den var mottat 8mai. saksbehandlingen sku ta max 4 mnd. jeg ringte igår og spurte hvordan status var,hun fant ingenting og hun måtte ringe rundt men jeg ventet, da hun ENDELIG var ferdig med det fikk jeg beskjed om at han hun snakket med ikke viste hva som hadde skjedd men det såg ut som saken kunne ta lenger tid, om han fikk tid sku de ta den forløpende og jeg sku få nytt brev om event ny behandlingstid!!! har jo nå gått så og si 5mnd . er det mulighet for at denne saken ta 4 nye mnd? er så fortvilet. er gravid og venter den lille om 3mnd , går på attføring og får jeg ikke innvilget søknaden før står jeg helt uten penger(mister attføring når barnet kommer) og vi må leve på samboers inntekt på 34000. vet noen om det går fortere om jeg ringer og purrer igjen om jeg ikke hører noe denne mnd? eller forklarer situasjonen?
Pingting Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Jeg aner ikke, men litt purring kan jo ikke skade? Men gjør det på en vennlig og saklig måte. Lykke til
Silmarill Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 jeg leverte inn søknad om ung ufør i slutten av april. fikk brev i posten i beg av nav om at den var mottat 8mai. saksbehandlingen sku ta max 4 mnd. jeg ringte igår og spurte hvordan status var,hun fant ingenting og hun måtte ringe rundt men jeg ventet, da hun ENDELIG var ferdig med det fikk jeg beskjed om at han hun snakket med ikke viste hva som hadde skjedd men det såg ut som saken kunne ta lenger tid, om han fikk tid sku de ta den forløpende og jeg sku få nytt brev om event ny behandlingstid!!! har jo nå gått så og si 5mnd . er det mulighet for at denne saken ta 4 nye mnd? er så fortvilet. er gravid og venter den lille om 3mnd , går på attføring og får jeg ikke innvilget søknaden før står jeg helt uten penger(mister attføring når barnet kommer) og vi må leve på samboers inntekt på 34000. vet noen om det går fortere om jeg ringer og purrer igjen om jeg ikke hører noe denne mnd? eller forklarer situasjonen? Hadde jeg vært deg da så ville jeg bedt om en time nede hos NAV! De har åpenbart gjort en feil (???) BE om en time for SAMTALE fortgående!!!
SuperGjest Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Det samme skjedde med meg ved søknad om attføring. Først "forsvant" søknaden på et mystisk vis, og dette klarte de ikke si ifra om, jeg fant det ut etter å ha purret på dem i tre måneder (så sensitive papirer om meg og min sykdom kan godt mulig ligge rundt omkring et sted hos NAV..). Så legen min måtte sende ny søknad og det tok ytterligere to måneder uten at jeg hørte noe. Jeg sto uten penger og en skoleregning på 25.000 som jeg ikke kunne betale, ingen kunne hjelpe meg hverken ved telefon eller personlig oppmøte, og det endte med at en litt sterkere person i familien min tok opp telefonen og ikke ga seg før han havnet hos fylkessjefen i NAV som tok personlig tak i saken min slik at jeg endelig fikk vedtak og penger en måned senere. Så ja, jeg føler med deg i fortvilelsen din! Det er ofte helt umulig å skulle stå der og være syk og i tillegg kjempe med et helt håpløst system. Ikke alle har noen eldre og mer myndige til å stå opp for dem og kjempe saken ens, slik som jeg hadde. Jeg forslår at du går ned på NAV en morgen og ber om time med en saksbehandler, evt avtaler time med din egen saksbehandler (det må du jo ha siden du er under attføring nå). Forklar situasjonen din, det er sikkert en løsning på det. Ventestønad kan være en mulighet om det tar lang tid mellom slutt på attføring og begynnelse på ung ufør. Bare pass på å oppsøk NAV så fort som mulig, for er du først under NAV-systemet og allerede har en stønad, så er de (dessverre) mye mer behjelpelige. Lykke til!
Gjest sinna Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 ok. da har jeg motatt brev i posten om at saken skal være ferdig behandlet innen 3 nye mnd men sto oxo i brevet at om det var endringer i livstand osv skulle jeg gi beskjed. kan jeg ringe nav og be om og snakke med saksbehandleren og forklare at jeg er gravid og har termin om 3 mnd og avhengi av svar før med tanken på at jeg mister attføring? jeg kommer ikke til og nevne at jeg blir samboer om 1 mnd for da tenker de sikkert at han har penger og ikke stresser med det.
Gjest Piper Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde ikke ringt, men skrevet en klage til de. Jeg hadde rett og slett ikke akseptert det fra de, og hadde derfor lagt med en kopi av det første brevet du fikk. De må lære seg til å holde tidsfrister de også, og derfor er det lurt å klage. Men ikke på telefon, men via brev
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå