Gjest Victoria, 40 Skrevet 14. september 2008 #1 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg har meldt meg på nettdating og inn strømmer meldingene der menn melder sin interesse og de sender bilde av seg selv ganske kjapt. Vellykkede menn i 40+ årene som er ledere og bor i større byer. Men utseendemessig sier det ikke akkurat klaff når jeg ser bildene...og da vil jeg liksom ikke svare tilbake. Så hva gjør man, de har jo sendt bilde, og forventer sikkert å få et tilbake? Kinlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #2 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg var i samme situasjon en gang og valgte bare å ikke skrive mer tilbake. Da skjønner han jo etter hvert at man ikke er interessert. Noen vil kanskje foretrekke å få et svar hvor man sier at "du er dessverre ikke min type", men jeg synes det blir unødvendig. Det er mer hensynsfullt å bare la være å svare, synes jeg. Men dette er det delte meninger om. Så mitt råd er å behandle dem på samme måte som du selv ville likt å bli behandlet, hvis noen ikke likte bildet av deg. Ville du foretrukket at de ikke svarte, eller at de svarte at de ikke var interessert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Del Skrevet 14. september 2008 Hva med å svare at du dessverre er overfladisk? Neida, følg rådet fra den forrige gjesten du, behandle dem som du selv ville ønsket å bli behandlet i tilsvarende situasjon. Men du kan gå glipp av mye om du dømmer folk bare ut fra et bilde, så det er sagt. Egentlig burde man alltid sendt ut et styggest mulig bilde av seg selv, bare for å luke ut de mest overfladiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #4 Del Skrevet 14. september 2008 Nettopp derfor foretrekker jeg helst ikke bilde i nettkontaktannonser. De fleste er ikke så pene at jeg ville falt for de kun på bakgrunn av et bilde. Og jeg liker bedre å treffe menn i rl....bare så synd det er så få uteplasser for de litt eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Vickan_* Skrevet 14. september 2008 #5 Del Skrevet 14. september 2008 Hva med å svare at du dessverre er overfladisk? Neida, følg rådet fra den forrige gjesten du, behandle dem som du selv ville ønsket å bli behandlet i tilsvarende situasjon. Men du kan gå glipp av mye om du dømmer folk bare ut fra et bilde, så det er sagt. Egentlig burde man alltid sendt ut et styggest mulig bilde av seg selv, bare for å luke ut de mest overfladiske Jeg synes ikke jeg er overfladisk. Og det finnes et "saying" som heter "shallow is profound".. Jeg så på bildet av hver og en, og det er liksom bare helt feil. Og i min alder har de alle et barn eller to. Selv har jeg ingen ennå. Alder og yrke høres bra ut, bosted også. Men det sier ikke klikk i det de skriver og bildet de sender, nei. Når de ikke gjør noe inntrykk, eller jeg ikke blir fascinert, hva er da poenget med å møte dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #6 Del Skrevet 14. september 2008 Ærlig sak. Du trenger ikke svare. Hvis de maser, svar høflig at du ikke tror dere er den rette matchen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjekkern Skrevet 15. september 2008 #7 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har også nettsjekket de siste dagene, og lagt merke til det samme. Jeg tenker at hvis jeg skal legge ut bilde av meg, så skal det jammen være ett hvor jeg ser best mulig ut. Men menn - de ser ut til å tenke at uansett bilde er bedre enn ingenting. En annen ting jeg la merke til på det ene nettstedet, hvor man kan legge inn sin inntekt. Samtidig kan man velge/ønske inntektsnivå på partner. Men dette er da valgfritt. Nesten samtlige menn som har gjort valg her, har valgt at dama skal tjene mindre enn dem! Hvis inntekta på han er fire til fem hundre tusen, så ønsker han at dama skal tjene tre til fire hundre. Syns det er morsomt å registrere slikt, jeg. :fnis: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #8 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har også nettsjekket de siste dagene, og lagt merke til det samme. Jeg tenker at hvis jeg skal legge ut bilde av meg, så skal det jammen være ett hvor jeg ser best mulig ut. Men menn - de ser ut til å tenke at uansett bilde er bedre enn ingenting. En annen ting jeg la merke til på det ene nettstedet, hvor man kan legge inn sin inntekt. Samtidig kan man velge/ønske inntektsnivå på partner. Men dette er da valgfritt. Nesten samtlige menn som har gjort valg her, har valgt at dama skal tjene mindre enn dem! Hvis inntekta på han er fire til fem hundre tusen, så ønsker han at dama skal tjene tre til fire hundre. Syns det er morsomt å registrere slikt, jeg. :fnis: Haha...ja, det er det. Samtidig ser man at kvinner gjerne oppgir at de ønsker at mannen skal tjene mer enn dem. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest #7 Skrevet 15. september 2008 #9 Del Skrevet 15. september 2008 En annen ting jeg ser, er at det er så innmari mange håndverkere som søker damer. Nå søker jeg i segmentet 35-45, og jeg vil påstå at det er en overvekt av selvstendig næringsdrivende innen bygg og anlegg som tjener mellom en halv og en million. Kanskje de jobber så enormt mey at de aldri har tid å treffe damer? Og det er vel disse som vil at damene skal tjene mindre, kanskje ;-) Oi oi, her kom fordommene fram... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 15. september 2008 #10 Del Skrevet 15. september 2008 Haha...ja, det er det. Samtidig ser man at kvinner gjerne oppgir at de ønsker at mannen skal tjene mer enn dem. ;-) Jeg foreslår følgende til TS: Du legger ut bilde av deg selv. Du beskriver deg selv som opptatt av utseende og kresen .... så får du se... Forøvrig vil jeg si at min egen erfaring er at kvinner går rett i fella mhp hvordan man framstiller seg selv på nettdatingprofiler. De bruker mye energi på å framstå som om de lever et spennende "sex og single" liv, bruker bilder i profilen sin hvor de er pyntet og sminket. De fleste menn får seg derved en aldri så liten negativ overraskelse når man treffer en sliten nyskilt tobarnsmor på første daten som igrunnen først og fremst er ute etter en handyman og hjelp til å rette på selvbildet samt å ha noe interessant å fortelle på neste møte i syklubben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 15. september 2008 #11 Del Skrevet 15. september 2008 Det er vel slik det er på nettdating. Menn lyver om inntekt, jobb, bosted og alder mens kvinner bruker alt for flatterende bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. september 2008 #12 Del Skrevet 15. september 2008 Er det sant? Jeg blir så knekt? Derfor jeg stadig får tilbakemeldinger på har du et "nytt" bilde, et hverdagsbilde osv... Bildene i min profil er begge deler, hvis ikke hadde jeg jo løyet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 15. september 2008 #13 Del Skrevet 15. september 2008 Alle kvinner har ikke flatterende bilder, men ganske mange av dem har det. Er jo et par lokale kvinner som har bilder hvor de knapt er å kjenne igjen. Akkurat som det er noen menn som er ærlige om inntekten sin. Ser dessuten ikke hvorfor du skulle bli "knekt", da du strengt tatt ikke hadde skrevet i denne tråden tidligere. Synes dog det er lite dekkende at du kalte deg "snill jente" i en annen tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. september 2008 #14 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg mener det burde være mulig å ha flatterende ekte bilder. Bilder kan være ekte og allikevel flatterende, er mitt poeng. Jeg blir knekt (dialektisk uttrykk, i dette tilfellet for negativt overasket over at kvinner føler de må lyve rundt utseendet sitt for å få menn interessert) Jeg har ikke kalt meg snill, jeg blir antatt snill... Og hvorfor kan jeg ikke skrive i en tråd når jeg ikke har skrevet i den før? Hvordan skal man da i det hele tatt kunne skrive i en tråd? Endret 15. september 2008 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #15 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har sett kvinner med bilder av seg selv før de la på seg 20-25 kilo. Dette synes jeg er misvisende, selv om det egentlig ikke skal ha noe å si. Det er så mange ting som endrer seg med de 20 kiloene, at jeg faktisk mener at personligheten endrer seg også (Latere, mindre opptatt av å ta seg *best mulig* ut, færre muligheter med tanke på sex...) Annet enn nye bilder er å lure folk, bilder tatt når du er pyntet for å gå på byen, er å lure folk. Om du ikke ser ut på bildet som du gjør til vanlig, er du en luring. Tenk på det. Alle menn mener det samme. Man "faller" for det utseendet man ser på bildet, og gjør du ikke det, blir du en i beste fall liten skuffelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 15. september 2008 #16 Del Skrevet 15. september 2008 Det er vel slik det er på nettdating. Menn lyver om inntekt, jobb, bosted og alder mens kvinner bruker alt for flatterende bilder. Det overrasker meg at menn lyver vedr. inntekt og jobb. Personlig har jeg aldri tatt kontakt med kvinner smo oppgir ønsker vedr. potensiell partners inntekt. Men jeg HAR opplevd at kvinner har sjekket inntekten min ut via skattelistene - det ble med den ene daten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. september 2008 #17 Del Skrevet 15. september 2008 Og det er dette jeg ikke skjønner, hvis noe virkelig betyr noe i valget av en partner, så må det jo være ærlighet. Og da bør man vel være ærlig også på det som ikke er flatterende. Som å ønske en med god inntekt for eksempel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. september 2008 #18 Del Skrevet 15. september 2008 Hva med å svare at du dessverre er overfladisk? Neida, følg rådet fra den forrige gjesten du, behandle dem som du selv ville ønsket å bli behandlet i tilsvarende situasjon. Men du kan gå glipp av mye om du dømmer folk bare ut fra et bilde, så det er sagt. Egentlig burde man alltid sendt ut et styggest mulig bilde av seg selv, bare for å luke ut de mest overfladiske er det slik at dersom man ikke liker/blir interessert i utseendet til en mann, så er man overfladisk om man pga det ikke ønsker å date ham? Jeg er i såtilfelle overfladisk og fornøyd med det. Jeg ville aldri datet en jeg ikke syntes var fin også utseendemessig, og jeg vil for all del ikke date en som ikke synes jeg er fin utseendemessig! Ønsker faktisk at en jeg dater til og med skal synes jeg er så fin at han er stolt av å gå sammen med meg jeg, og jeg ønsker å ha den samme følelsen. Og det er jo superoverfladisk. Har bodd med en mann en gang, som på mitt spørsmål "synes du jeg har fin kropp?" svarte "Det må du spør noen andre om, jeg er ikke sammen med deg for kroppen din sin skyld!" aldri aldri aldri vil jeg være i ett slikt forhold igjen!!! Det var nå i utgangspunktet ett direkte usunt forhold, men den uttalelsen hans tror jeg ikke jeg noen gang kommer til å glemme, og jeg vil aldri føle meg så lite fin noengang igjen. Har også datet en mann jeg ikke syntes var veldig kjekk utseendemessig, det ble neeeesten litt sånn at jeg kunne være litt flau over å holde hånda hans ute.... Det vil jeg heller aldri aldri oppleve igjen, for det er alt annet en behaglig. Så jeg skjønner ts godt jeg, og synes det er helt greit å ikke svare om det er noen du ikke kan se kan være noe for deg. Du har ett bilde og noen ord, for min del tror jeg man kan få ett førsteinntrykk utav det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 15. september 2008 #19 Del Skrevet 15. september 2008 Det overrasker meg at menn lyver vedr. inntekt og jobb. Personlig har jeg aldri tatt kontakt med kvinner smo oppgir ønsker vedr. potensiell partners inntekt. Men jeg HAR opplevd at kvinner har sjekket inntekten min ut via skattelistene - det ble med den ene daten.... Det er ikke alle kvinner som er opptatt av penger og status, men det er gjerne de damene som er opptatt av penger og status som menn helst vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest #7 Skrevet 15. september 2008 #20 Del Skrevet 15. september 2008 Det overrasker meg at menn lyver vedr. inntekt og jobb. Personlig har jeg aldri tatt kontakt med kvinner smo oppgir ønsker vedr. potensiell partners inntekt. Men jeg HAR opplevd at kvinner har sjekket inntekten min ut via skattelistene - det ble med den ene daten.... Jeg er kvinne og jeg har ønsker til en partners inntekt. Dvs jeg ønsker at han skal HA inntekt fra en jobb. Og at han skal ha en jobb. Ser ikke noe galt i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå