Gå til innhold

Trodde han var aktuell

Gjest Gjest_Heidi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Heidi_*
Du kan umulig like han noe særlig når du dumper han kun pga at han har et barn. Bra for han at han har et barn - ellers hadde han kanskje aldri fått oppdage hvor overfladisk du er.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er overfladisk fordi jeg ikke vil involvere meg med noen som har barn. Kan du forklare det nærmere? Ville det ikke vært mer uansvarlig av meg å gå inn i et forhold hvor jeg mistrives når dette barnet er til stede? Jeg vil jo heller ikke engasjere meg i lek eller noen annen form for ansvar og det ville nok ha ført til konflikter i forholdet vårt. Er det å være overfladisk? Det skjønner jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Heidi_*

Og når det gjelder de "viktige" tingene, så er vel ikke det så vanskelig å forstå? Det er jo slike ting som vil påvirke deg på en måte som gjør at du fortjener å vite hva du går til. Barn vil påvirke mitt liv. Om faren din er skallet eller om du ikke har hatt sex før påvirker ikke meg på noen negativ måte. Men hvis du for eksempel har HIV, så er det noe man bør opplyse om. Og nå håper jeg inderlig ingen her inne anklager meg for å sammenligne barn med HIV :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner egentlig at mange ikke ønsker å treffe en med barn fra før jeg. Ikke alltid, ikke de gangene det er pga sjalusi ovenfor barnet eller fordi han har barn med noen fra før, de tankene skjønner jeg ikke, men det å bli sammen med en som bar barn, når man ikke har barn selv, endrer jo endel på hverdagen til den som er barnløs da.

Dersom man er bevisst barnløs, fordi man ikke er spesiellt glad i barn f.eks, så er det jo ganske ugreit å gå inni ett forhold med en med barn!

Vil ikke si jeg helt forstår de av dere som mener at dersom man ikke ønsker å bli steforelder, så er man overfladisk og kan ikke bry seg om ham.

For det første, dersom de har kommet så langt at hun virkelig skal bry seg om ham, så har han gått aaaaaaltfor langt inn i bekjentskapet uten å informere henne om hans barn!! DET ville ikke jeg akseptert!

Det ville sagt noe om ham, som hadde gjort at han ble uinteressant for meg. Ikke fordi han har barn, men fordi han har valgt å la være å fortelle meg om det, selv etter så lang tid at mer alvorlige følelser er involvert oss i mellom.

For det andre, etter hva jeg kan skjønne av diverse tråder her på kg, så er det relativt store endringer som må til for en barnløs når denne velger en partner med barn! Man går fra ett liv som barnløs, der man kan ha fokus på egne ting og en evt partners ting, til å måtte bli midt i mellom forelder og ikke forelder.

Man velger da å bli en barnløs som ikke har "friheten" til en barnløs fordi man må tilpasse seg ett liv med barn. Og man velger også ett liv som en med-forelder, men uten ansvar eller rett til å være med å bestemme over dette barnet man tilpasser seg, men med plikter og forventninger som om man skulle hatt barn. Man vil ikke kunne være med på å bestemme når familien skal ta ferie, slik man ville om man selv var foreldren eller begge barnløse, men man må tilpasse seg ferie og fritid etter sin kjære og dennes barn og eks.

Og, i tillegg kanskje få høre "hadde du hatt barn, ville du forstått!" ...

så jeg skjønner at noen velger vekk menn med barn (eller kvinner med barn), selv om jeg ikke tror jeg ville valgt vekk en som jeg følte passet perfekt ellers, pga barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg vel reagerer mest på er hvordan det er mulig å IKKE komme inn på barnet sitt på et tidligere stadium. Hvordan kan du si noe som helst om deg selv uten å komme inn på at du er pappa??

Enig! Det burde komme opp ganske så fort.

For min del har det ingenting å si om en potensiell partner har barn eller ikke, men det er da en ærlig sak å ikke ønske å bli "innvolvert" i stebarn. Skjønner ikke hvorfor denne daten ble sur da TS avviste ham, det var jo han som holdt tilbake informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det burde komme opp ganske så fort.

For min del har det ingenting å si om en potensiell partner har barn eller ikke, men det er da en ærlig sak å ikke ønske å bli "innvolvert" i stebarn. Skjønner ikke hvorfor denne daten ble sur da TS avviste ham, det var jo han som holdt tilbake informasjon.

Ja, det er litt merkelig at man ikke alltid og under alle omstendigheter alltid tenker klart og rasjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Han har ganske tydelig bevisst droppet å nevne dette tidligere, og det er jo ganske vesentlig informasjon at han har et barn fra tidligere forhold, så jeg ville nok følt meg lurt når dette ikke var kommet på banen tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...