Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Leste innlegget om hva folk har igjen til forbruk hver mnd og det virker som at folk tjener godt ...... ?

Kan jeg spørre hva du tjener og ca hvor gammel du er ?

Selv har jeg 12.000kr utbetalt og mannen min har 14.000kr Vi er i starten av tjueårene begge to.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er 27 år, og har mellom 18.000 og 24.000 netto utbetalt i måneden, avhengig av hvor mye overtid og ulempevakter det har blitt. Er fornøyd med det.

Dette handler jo ikke bare om alder. Hva slags utdanning og hvilket yrke du har spiller jo også inn.

Skrevet

Jeg har litt over 18.000 utbetalt i måneden. Mannen har mellom 19-22.000 utbetalt (avhengig av hvor mange ugunstige vakter han har). Vi er begge 26, har høyere utdanning og er i jobber vi stortrives med.

Skrevet

Vi har ca Mellom 35000 og 45000 til sammen (jeg og sambo).

Vi er begge i siste halvdel av 20-årene. Jeg har ingen utdannelse etter videregående og han er håndverker.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tjener rundt 16.000 sambo tjener rundt 15.000..Jeg har ingen utdannelse bortsett fra videregående og er 22 år.. han er 31 og utdannet dataingeniør

Skrevet

Mindre enn de aller fleste her ser det ut som. Jeg trodde jeg lå på omtrent samme nivå som andre på min alder og utdanningsnivå... Det hadde hjulpet bra å ha 3000 kr mer i måneden!

13000kr

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg får utbetalt ca 10000 i måneden. Sambo pleide få det samme, men nå har han byttet jobb, og der vet vi ikke, da det er provisjonsavhengig, men vi håper han etterhvert skal tjene litt mer. Vi er begge snart 24 år, og har god utdannelse, men ikke relevant jobb.

Jeg leser at enkelte har mer til forbruk etter at alle regninger er betalt enn hva vi har utbetalt, og lurer nesten på hva jeg skulle gjort med alle pengene om vi tjente så mye.. Men 2-3000 mer i måneden hadde kommet godt med, da hadde jeg kanskje kunne kjøpt nye klær for første gang på en evighet, gått til frisøren, og sluppet å lure på om vi klarte neste forfall på studielånet uten å låne av foreldre. Jeg håper det bedrer seg etterhvert...

Skrevet

Fredagsbarn:

Man bruker det man har, det blir sjelden noe til overs.

Etter hvert som det kommer mer penger inn på konto hver måned, jo flere ting skaffer man seg.

Vi har egentlig god råd, men likevel er kontoen tom en uke før lønning.

Tidligere hadde jeg kanpt 8000 utbetalt og bodde alene. Jeg hadde utgifter på leilighet og andre ting. Jeg hadde 3-4000 å leve for hver måned og klarte meg kjempefint. Som regel hadde jeg penger til overs også og fikk spart litt.

Men den gangen hadde jeg ikke så mange ting som krevde vedlikehold.

Jeg bodde alene og spiste gjerne makaroni til middag.

Nå tjener vi myyye mer og bor ganske så billig faktisk.

Men vi har skaffet oss en bil, en halv båt, masse duppeditter og dingsebumser.

Pengene forsvinner bare.

Men jeg ønsker å ha det sånn. Livskvalitet er mer verd enn sparing for meg. Det kommer bedre tider, dere kommer til å tjene mye mer etter hvert, liksvel vil dere, etter en stund, føle at dere har dårlig råd.

Skrevet

Hva man får utbetalt er avhengig av skattetrekket, som igjen er avhengig av blant annet hvor mye renter man betaler etc.

Blir derfor ikke helt korrekt å bare ta utgangspunkt i hva man får utbetalt.

Jeg får utbetalt 16.000 i måneden, tjener rundt 285.000 i året (brutto). Fornøyd med det! Og jeg har mer ferie enn det som er vanlig, en ordning vi fikk til ved forrige lønnsoppgjør.

Jeg er cand.mag. og en jobb jeg trives svært godt i. Og det er mye viktigere enn lønn. (Nåja, ganske viktig, i hvert fall.)

Skrevet

Jobber på lager, og tjener ca. 18 000 i mnd.

Men jeg er feillønna etter lønnssystemet.

Men viss rett skal være rett, så skulle jeg hatt ca 21 000.

(Jobber med saken.Får svar 1 juli.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Er 30 år,- tjener 400.000 brutto og har utbetalt ca. 20.000.

Skrevet

3900.- men jeg er student og jobber litt vedsiden av studiene.Det samme gjør mannen. Med studielån har vi 18-19 000 kr i mnd.. Bor relativt dyrt så det er lite igjen nå ja..

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg har 17 000,- utbetalt i måneden med alt...

Samboer er selvstendig næringsdrivende - se det varierer veldig...

Mayamor

Skrevet

Jeg får utbetalt mellom 23.000 - 26.000 i måneden og er passe fornøyd med det.

Gjest Máire
Skrevet

Altfor lite (den setningen har vel aldri vært sagt for mye.....)

Derfor vil jeg utdanne meg til noe jeg kan tjene mye mer på : )

Skrevet

Har for tiden grunnlønn på 276000,- (23000,- pr. mnd.) brutto......stiger fra nyttår (da jeg har full annsiennitet) til 292000,- (24300,- pr. mnd.) i grunnlønn, i tillegg kommer kvelds/nattillegg, helge/høytidstillegg etc.

Går for tiden 50 % og skal opp i 75 % til høsten.....men har 100 % stilling.

Jobber som fagansvarlig miljøterapeut...lønna er ikke god ifht. ansvaret i stillingen...men har fått lovnader om at det vil bli bedre. Men i kommunen tar ting tid... :roll:

Mannen min har 30000,- i mnd. i grunnlønn...og får ca. 900,- pr. dag han jobber i tillegg (offshore)....brutto vel og merke...i tillegg overtid...diett...etc.

Skrevet

Jeg får 8000 i attføring, og sambo "får/fikk" 6000 (fra lånekassen) + alt fra 3000 til 8000 i lønn.

Blir litt i minste laget, etter mitt egentlige behov... :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Utbetalt ca 18 000, etter en bruttolønn på 330 000

Som student hadde jeg myye mindre, men fikk råd til alt da også... :D

Sambo er selvstendig næringsdrivende og der er det alt fra full tørke en måned til 100 000 en annen måned. Gjelder å disponere riktig og ikke føle seg rik når det komme masse penger.

Som det sies: det handler ikke om hva man tjener men hva man bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...