Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #21 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg tror jeg kommer til å bestille fra Torunns Drømmekjoler. De fleste brudekjolene hennes ligger på rundt 4000-5000, en ok pris for meg. Vet at hun får dem sydd i Kina osv, og at man får det billigere ved å bestille derfra selv. Grunner til at jeg likevel velger henner er at da har jeg en norsk dame å forholde meg til, både ved betaling, og hvis kjolen ikke passer. Hun dekker alt av ekstrakostnader over 1000 kr. I tillegg finnes den kjolen jeg vil ha hos henne, og jeg har sett bilder av kjolen hun får sydd. Tar ikke sjansen på å sende bilder til Kina for å få den sydd etter de, regner med hun har faste syersker som har mal for den kjolen jeg vil ha Må bare prøve tilsvarende modell i brudesalong først, så jeg vet at snittet passer meg. Hadde jeg ikke brukt henne, så hadde jeg nok brukt JK-dress eller sheshopping.
angara Skrevet 26. oktober 2008 #22 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg bestilte to kjoler fra to forskjellige ebaybedrifter i kina, begge var så billige (under tusenlappen) at jeg bestilte to bare for å gardere meg. Begge var fine! Jeg kommer til å bruke kjolen jeg fikk tak i på "ebridalstore", som de kalte seg. Samme som gianinabridal, som de har kalt seg før. Nå er ikke jeg noen ekspert på tekstiler, så det kan godt hende at en person som er mer nøye, ikke ville være fornøyd med stoffet el.l. Men for mitt utrenede øye er det fint, og god kvalitet. Pluss at du tar mål av deg, omtrent til fingerspissene, som de syr etter. Alle kjolene er altså tilpasset DIN fysikk. Jeg var heldig, og fikk en fin kjole til en billig penge, i allefall.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #23 Skrevet 26. oktober 2008 Det er jo faktisk helt sprøtt at man får skreddersydde brudekjoler til under tusenlappen... Noen er jo svært misfornøyde, mens andre syns kjolen blir helt perfekt. Sjansen er kanskje verdt å ta...? En tusenlapp er ikke mye på et bryllupsbudsjett, hvis man har sjansen til å minimere kjolebudsjettet... Tror jeg tar sjansen jeg...
Gjest Lille Bie Skrevet 26. oktober 2008 #24 Skrevet 26. oktober 2008 Dette er vel et dumt spørsmål, men må man ikke betale både toll og skatt (?) når man bestiller ting fra utlandet? Er det inkludert i fraktprisen eller må man ut med dette selv? Hvordan gjorde dere som allerede har fått kjolene deres det?
Concertina Skrevet 26. oktober 2008 #25 Skrevet 26. oktober 2008 Dette er vel et dumt spørsmål, men må man ikke betale både toll og skatt (?) når man bestiller ting fra utlandet? Er det inkludert i fraktprisen eller må man ut med dette selv? Man må betale toll og moms på alle varer som koster mer enn 200 kr + porto. Toll og moms regnes fra totalsummen, altså vare + porto. Hvis kjolen koster feks 1000 og porto 500 så vil regnestykke se slik ut: Kjole: 1000,- Frakt: 500,- Toll, 10.7%: 160,5 (10.7% av kjole+frakt) Moms, 25%: 415,5 (25% av kjole+frakt+toll) Tollbehandlingsgebyr: 200 kr Samlet: 2276 kr
Gjest Lille Bie Skrevet 26. oktober 2008 #26 Skrevet 26. oktober 2008 Man må betale toll og moms på alle varer som koster mer enn 200 kr + porto. Toll og moms regnes fra totalsummen, altså vare + porto. Hvis kjolen koster feks 1000 og porto 500 så vil regnestykke se slik ut: Kjole: 1000,- Frakt: 500,- Toll, 10.7%: 160,5 (10.7% av kjole+frakt) Moms, 25%: 415,5 (25% av kjole+frakt+toll) Tollbehandlingsgebyr: 200 kr Samlet: 2276 kr Takker! Nå blir det enklere å vite hva jeg må ut med når jeg driver å titter litt på kjoler
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 26. oktober 2008 #27 Skrevet 26. oktober 2008 Hva med å kjøpe brukt?? Finn.no? Jeg kjøpte min der, for 2000 kr.!!!!!! Den er kun brukt 1 kveld,og er jo ikke slitt da. Jeg visste hvilken modell jeg var ute etter, og sparte meg derfor nesten 12000 kr på å kjøpe den brukt=) Og da fikk jeg med sko, bolero, tiara, underkjole, slør, hansker og veske med!!!! Var ett kupp da! Sååååå fornøyd!
Gjest Lille Bie Skrevet 26. oktober 2008 #28 Skrevet 26. oktober 2008 Hva med å kjøpe brukt?? Finn.no? Jeg kjøpte min der, for 2000 kr.!!!!!! Den er kun brukt 1 kveld,og er jo ikke slitt da. Jeg visste hvilken modell jeg var ute etter, og sparte meg derfor nesten 12000 kr på å kjøpe den brukt=) Og da fikk jeg med sko, bolero, tiara, underkjole, slør, hansker og veske med!!!! Var ett kupp da! Sååååå fornøyd! Det vi jeg si var et kupp ja!! Men det er nok ikke alle som er så heldige å finne drømmekjolen til den prisen, og med at det tilbehøret. Og den må jo gjerne være i ca samme størelse da Men heldig var du værtfall!
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 26. oktober 2008 #29 Skrevet 26. oktober 2008 Det vi jeg si var et kupp ja!! Men det er nok ikke alle som er så heldige å finne drømmekjolen til den prisen, og med at det tilbehøret. Og den må jo gjerne være i ca samme størelse da Men heldig var du værtfall! Ja, vet jeg var heldig!!! Siklet på den Agape-kjolen i ett blad, og så kom jeg sannelig over den på finn!!! Hun som solgte ville bare bli kvitt den fort, for de skulle flytte utenlands.. Flaks for meg var vi omtrent like i høyde og i fasong. (skal legge den opp noen få cm bare, og det gjør jeg hos en salong) Men, man må bare være på utkikk..
angara Skrevet 27. oktober 2008 #30 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg var kjempeheldig og slapp å betale toll for noenting. Jeg lurer på om det var pga at den ene kjolen ble sendt gjennom TNT, og kanskje de er litt slepphendte med fortolling? Posten har heller ikke fortollet den ene kjolen som ble sendt på vanlig måte, selv om det sto en pris på som var litt over tollgrensa. (Begge selskapene jeg bestilte fra, justerte ned den prisen som ble skrevet utenpå pakken, uten at jeg hadde bedt dem om noe slikt). Men da jeg bestilte ti engangskamera fra england til 13 pund, DA fikk jeg beskjed fra posten om å fortolle... Det virker m.a.o. litt tilfeldig.
Concertina Skrevet 27. oktober 2008 #31 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg var kjempeheldig og slapp å betale toll for noenting. Jeg lurer på om det var pga at den ene kjolen ble sendt gjennom TNT, og kanskje de er litt slepphendte med fortolling? Posten har heller ikke fortollet den ene kjolen som ble sendt på vanlig måte, selv om det sto en pris på som var litt over tollgrensa. (Begge selskapene jeg bestilte fra, justerte ned den prisen som ble skrevet utenpå pakken, uten at jeg hadde bedt dem om noe slikt). Jeg ville ikke tatt utgangspunkt i at kjolen kom til å komme seg gjennom tollen - vi bestiller mye fra utlandet, og selv om det skjer at ting går igjennom uten at de registerer det, så skjer det jevnlig at pakker blir kontrollåpnet i tollen og da hjelper det ikke at de har justert prisen ned (ingen tror vel at en brudekjole koster under 200 kr ).
Sørlandsbrud_09 Skrevet 27. oktober 2008 #32 Skrevet 27. oktober 2008 Weeeee, jeg har bestilt kjolen min dag!! Fra jkdress i kina - 3 uker venting nå så er den hos meg. Såååå spent!!!
minemor Skrevet 27. oktober 2008 #33 Skrevet 27. oktober 2008 Kjøpte min kjole på Ebay, Gianinabridal... Vant budet med 180,-... Kjolen var kanllfin, så jeg gadd ikke se etter andre. Flott stoff og perlene var kjempefine. Totalt med kjole, underskjørt, sjal og slør ble den 1500,- levert på døra her hjemme. I tillegg var selgeren fantastisk, og forandret fargene på perlene for meg:) Ingen jeg har sett som har maken:)
Ballerina Skrevet 4. november 2008 #34 Skrevet 4. november 2008 Kjøpte min kjole på Ebay, Gianinabridal... Vant budet med 180,-... Kjolen var kanllfin, så jeg gadd ikke se etter andre. Flott stoff og perlene var kjempefine. Totalt med kjole, underskjørt, sjal og slør ble den 1500,- levert på døra her hjemme. I tillegg var selgeren fantastisk, og forandret fargene på perlene for meg:) Ingen jeg har sett som har maken:) Hei minemor! kan jeg spørre hvilken selger du brukte? Greit å bruke en som andre har hatt positive erfaringer med =)
Gjest karia Skrevet 6. november 2008 #35 Skrevet 6. november 2008 Hm... flere som har erfaringer her?? Jeg vurderer også å bestille på nett. Det er jo så billig at man nesten kan bestille TRE kjoler og fortsatt blir det billigere enn å kjøpe i salong....!! Men jeg har sett litt på MY DHgate. Liker særlig denne: http://www.dhgate.com/p_ff8080811c50e95a01...63da9d67d6.html? Hva synes dere? Noen som har hørt om denne siden før? ajeg kjøpte to brudekjoler på Ebay...betalte de begge men fikk de ikke....og det er over 7 mnd siden
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 7. november 2008 #36 Skrevet 7. november 2008 En slektning av meg kjøpte kjole fra shopofbrides.com, og betalte ca. 5000 kr totalt for kjolen, frakt og toll. Den ble sydd etter mål, passet perfekt og var av veldig bra kvalitet. Tror den ble levert etter bare to uker.
Gjest Gjest_iekisch_* Skrevet 9. november 2008 #37 Skrevet 9. november 2008 Dere som har bestilt kjole over nettet, hvor fant dere kjolen og var dere fornøyd når dere fikk den? Jeg tenkte at jeg ikke skulle bestille over nett og valgte en lokal skredder her (www.somaras.no) betalte 7000 kroner og er det dummeste jeg har gjort. Hun hørte ikke på hva jeg sa og fulgte ikke mine beskrivelser (hadde bilde av drømmekjolen) så nå henger kjolen her og jeg skal ikke bruke den.... (det er en fin kjole men ikke den jeg vil ha! ) så jeg endte med å bestille min fra http://www.china-hxz.com, og det samme har både brudepiker, forloverene og min mor gjort og vi er kjempefornøyde. min kjole kom på 1300 kr og var den dyreste! resten var på rundt 800 kr. brudepikekjole for 500 (før dollaren steg) du får den levert rett hjem på døra, alt er med frakt og toll. god service!
Sørlandsbrud_09 Skrevet 26. november 2008 #38 Skrevet 26. november 2008 Fikk kjolen min fra JKDress i forrige uke. Er sååå fornøyd, den er bare helt utrolig vakker og har knall kvalitet. Har bare positive tilbakemeldinger å komme med ang JKDress!!
Gjest Lucky me Skrevet 26. november 2008 #39 Skrevet 26. november 2008 Jeg har sett 2 brudekjoler som var bestilt på nett og sydd billig i kina...og etter min mening så man på begge at de var kopier og billigere i stoff og snitt... Men det er min mening da. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å sett meg litt rundt i bruktmarkedet samtidig. Det er jo stadig masse kjoler som selges på finn til sterkt reduserte priser Lykke til! Man skal høre mye før øra detter av Veit du at maggie sottero og agape syr sine kjoler i kina?logisk nok så velger de fleste å bruke de billigste.problemet er vel heller at det finnes tusenvis av de som syr i østen,og kanskje halvparten er brukendes.så skal...skal ikke
Phaedra Skrevet 26. november 2008 #40 Skrevet 26. november 2008 Hvordan fant du fram på ebay til de? Prøver å søke, men får ikke til http://stores.ebay.com/Cinderellas-Bridal-Shop
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå