Gå til innhold

Hvilket lands kjøkken foretrekker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vanskelig, og jeg kjenner ikke bredden i så mange kjøkken at jeg vet helt... men italiensk ville antagelig vunnet her også. Og japansk på andreplass (både pga smak og at det er sunt - men jeg måtte kjøpt meg noen kokebøker). Indisk på 3. (bra at landet er så stort og variert også...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det norske

(det er jo mer enn kjøttkaker i brunsaus)

Og muligens det japanske på andreplass

Skrevet

Fransk.

Tunge retter som confit de canard, boeuf bourgignon, bouillabaisse, cassoulet, gratenger, queneller, samt alle slags kjøttretter som roti de porc, tournedos, gigot... Det er bare :gjeiper:

Men også lette sommerretter som østers+champagne, snegler, ratatouille, friske salater med vanvittige sauser, supper, et cetera ad infinitum...

Variasjonene er så enorme, fra paella i sydvest, pasta i sydøst til choucroute i øst, øl-braisering i nord og mavesekk i midten.

Og alt med nydelig fransk vin til.

Gjest Francoise
Skrevet

Det franske kjøkken!

Synes alle dere som har valgt noe annet er noen raringer... :jepp:;)

• 3 uker senere...
Skrevet

her svinger jeg alt fra gresk, meksikansk til indisk... men tror hvis jeg skulle valgt 1 så måtte det blitt det greske kjøkkenet ;)

Skrevet

Hvis jeg bare kunne velge en måtte det bli gresk. Eller en god blanding av norsk og gresk. Akkurat som meg selv :fnise:

Skrevet

Jeg er veldig glad i gresk mat (alt med feta er digg :sikle: ), men det hadde kanskje blitt litt heavy resten av livet. Da blir det nok italiensk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...