The Kitten Skrevet 7. september 2008 #21 Skrevet 7. september 2008 Her i Norge spiser vi etterhvert mye mat fra andre land; indisk, thai, italiensk, osv. Dette er positivt synes jeg, i og med at det gjerne fører til at kostholdet blir mer variert og spennende. Men hvis det var slik at du måtte holde deg til ett lands kjøkken resten av av livet, hvilket land ville du valgt? Jeg velger Italia med Frankrike på en knepen andreplass. Italiensk.
Brunhilde Skrevet 7. september 2008 #22 Skrevet 7. september 2008 Jeg tror jeg ville valgt italiensk, med gresk som en god nummer to.
Arkana Skrevet 7. september 2008 #23 Skrevet 7. september 2008 Jeg tror jeg ville sagt nord-afrikansk, fransk og indisk, på en delt førsteplass.
Gjest *Mim* Skrevet 7. september 2008 #24 Skrevet 7. september 2008 Jeg er veldig glad i kinesisk, men partioten i meg gåt for norsk.
LekeHusmor Skrevet 7. september 2008 #25 Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg ville nok også valgt italiensk. Utrolig mange variasjonsmuligheter! (er det et ord? ) forøvrig også veldig glad i det spanske kjøkken jeg. Så listen blir: 1. italiensk 2. spansk 3. fransk 4. mexicansk 5. asiatisk (er sleip og kjører alle under en kam ) edit: er forøvrig på besøk i Brighton denne helgen, og kan trygt si at det engelske kjøkken (om det eksisterer) kommer langt ned på min liste. Endret 7. september 2008 av LekeHusmor
Chimamanda Skrevet 7. september 2008 #26 Skrevet 7. september 2008 Karibisk tror jeg. Men er innmari glad i kinesisk, thai, indisk, japansk, vest-afrikansk og amerikansk soerstatsmat ogsaa...
heeggee Skrevet 8. september 2008 #27 Skrevet 8. september 2008 Gresk, uten tvil Elsker den smaken gresk mat har..
Gjest Deception Skrevet 8. september 2008 #28 Skrevet 8. september 2008 Jeg tror jeg sier Middelhavet, så er alternativene dekket. Men spøk til side, vil jeg nok holde en knapp på det italienske, med det sydfranske hakk i hæl.
gard Skrevet 8. september 2008 #29 Skrevet 8. september 2008 Hei Hvis jeg kun fikk velge ett så tror jeg det hadde blitt italiensk :-)
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #30 Skrevet 9. september 2008 Huff, var ikke lett det.. Må vel sii.... Mexicansk, italiensk, kinesisk.... hmm :rødme:
Vera Vinge Skrevet 9. september 2008 #32 Skrevet 9. september 2008 Hm, det var nesten umulig. Snakker vi om å bli tvunget til å gjøre alle dagens retter på dette landets vis? Jeg tror jeg ville sagt fransk, men samtidig forbeholde meg retten til å spise en ordentlig, grov frokost. Grovt brød fins jo også der, men det er jo ikke helt fransk å starte dagen på den måten.
Gjest AnneShirley Skrevet 9. september 2008 #33 Skrevet 9. september 2008 Stemmer i med italiensk, jeg også. Det franske blir litt for fett for "hver dag resten av livet", tror jeg. Ellers er gresk, indisk, libanesisk, mexikansk, og "thai-asiatisk" også absolutt "med på lista". Mmm.. Nå ble jeg sulten
Ce'Nedra Skrevet 9. september 2008 #34 Skrevet 9. september 2008 Ah.. Alt utenom norsk er jo godt på hver sin måte Indisk/pakistansk eller libanesisk tror jeg.. Minus de rettene som inneholder innvoller og lam.. hehe
Heritære Skrevet 9. september 2008 #35 Skrevet 9. september 2008 Utrolig vanskelig valg da jeg har middager fra snart alle kjøkken nevnt over i løpet av en måned. Men, tror jeg måtte ha valgt japansk...hmmm eller kanskje gresk på førsteplass...
Gir Skrevet 9. september 2008 #36 Skrevet 9. september 2008 Jeg kunne spist sushi hver dag resten av livet, men kun det, ikke annen japansk mat. Derfor følgende rangering: Meksikansk, kinesisk, indisk Nå ble jeg sulten, nam nam! I kveld skal vi grille da, godt det også
pøbelsara Skrevet 9. september 2008 #37 Skrevet 9. september 2008 Jeg har fulgt med på denne tråden siden den ble postet, men har liksom ikke helt klart å bestenne meg... Italiensk ligger langt opp på listen. Og fransk. Men jeg elsker også thaimat - og det meste av mat fra landene rundt Middelhavet. Så det er jammen bra at jeg ikke må velge i RL... Dessuten er jeg veldig glad i norske råvarer også. Norsk er godt. Norske skalldyr. Lam. Fjellmandel. Fenalår. Mørpølse. Jordbær.... Og nå ble jeg veldig sulten!
Gjest Zia Skrevet 9. september 2008 #38 Skrevet 9. september 2008 Hm, det var nesten umulig. Snakker vi om å bli tvunget til å gjøre alle dagens retter på dette landets vis? Jeg tror jeg ville sagt fransk, men samtidig forbeholde meg retten til å spise en ordentlig, grov frokost. Grovt brød fins jo også der, men det er jo ikke helt fransk å starte dagen på den måten. Jeg tenkte bare på middag, jeg burde skrevet det i startinnlegget.
Gjest frulou Skrevet 9. september 2008 #39 Skrevet 9. september 2008 Da blir det nok "Middelhavet" . Og med Japan som en kjempeclose nr.2. Burde dekke de smakene jeg har behov for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå