Gå til innhold

Alt om drektige marsvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ren gjetting så har den store gnafset i seg all frukten. Men jeg ville fortsatt å gitt de masse høy, masse pellets of vann med c-vitamin. De veier fortsatt veldig lite for den alderen de er i.

Skrevet

de bor nesten i høy nå...

gir de masse mat og ekstra med c-vitamin :gjeiper:

Skrevet

De slutter faktisk å spise når de får nok, tro det eller ei.. Men vent to ukers tid til og se på vekta da. Normal uke å oppdage det på er jo ca 6 uker så man må nok ha tolmodighet..

Skrevet

hvis de er drektige er de tre uker på vei i dag ca.

..! :)

Skrevet

he, nå har de marsvinene jeg skal passe kommet..

de er jo digre!

men de er også bare sååå søte... <3

jeg tror de er samme rase som elvis :jepp:

tok de to jentene og elvis ut på gulve ved siden av de to andre.

mine marsvin pep og var veldig nyskjerrige mens de inni bure brydde seg ikke i det hele tattt og fortsatte og spise!

er dette et bra tegn eller??

Skrevet

Om det er et bra tegn eller ikke har ikke noe å si, jeg ville fortsatt ikke hatt de i nærheten av hverandre. Sykdommer smitter veldig lett og selv om de andre svina nettopp er blitt friske så betyr ikke det at dine kan ha noe smittsomt i seg.

Skrevet

Mine brukte over en dag på å bli venner etter at jeg hadde et annet hannmarsvin i rommet. Og da måtte jeg gjennomføre hele tilvenningen på nytt. Gjøre rent bur, vaske begge svina med en klut slik at de luktet mer nøytralt. Passet på konstant når de var ute. Når de sluttet å krangle ute så fikk de gå sammen inne i buret.

Skrevet

de marsvinene jeg passer har pellets eller noe sånt i buret i stede for sagflis...

ser ut som om det gjør at man ikke må skifte på buret så ofte(blir fortere møkkete med sagflis)

kan dette stemme??

er det en lur løsning??

:klemmer:

Skrevet

Jeg liker flis best, pelletsene er jo flis dyttet sammen i små biter og de løser seg vel opp når de tisser på de, men jeg syntes det er for ille at de små potene skal gå på de harde bitene. Dessuten så har han ene min problemer med noen av de putene under føttene så han må gå på mykt.

Skrevet

oki, har kjøpt det nå så har jeg tenkt til og prøve det litt...

får se hvordan det går :gjeiper:

Skrevet

det virker som de syntes det er greit med sånn pellets...

har også hengt en brokkoli bit i taket hihi... :fnise:

de hopper etter den hele tiden for og prøve og spise den :skratte:

Skrevet

Bare pass på føttene dems. Noen marsvin får sår under bena på putene pga hardt underlag, men om ingen får noen men så er det helt greit å bruke pellets.

Skrevet

oki, skal passe på det men det ser ut som de trives veldig godt :P

Skrevet

hvor tidlig kan du se kjønnet på ungene??

er det vanskelig?

Skrevet

takk, det ser ikke så vansklig ut og se forskjell da XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...