Gå til innhold

Aldersforskjell

shokosta

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 49 år, som etter å ha vært singel i snart to år har registrert meg på match og Q500. Full av optimisme, skrev jeg mine ønsker; hun skulle være kvinne, ikke "kone", og hun skulle helst være yngre enn meg - med ønske fra 35 til 45 år.

Stor var min overraskelse når jeg ser at langt de fleste jenter faktisk ønsker yngre menn, i beste fall et par år eldre enn seg selv.. I de fleste andre land er situasjonen motsatt, det å ha en aldersforskjell på 10 til 15 år er intet problem.

Det hører med til historien, at jeg anser meg for å være både ressursterk, kreativ og attraktiv (litt tro på seg selv må man jo ha) - og jeg har delt ansvar for en liten jente på 6 år, som også holder meg ung.

Men.... jeg drukner i svar fra desperate "koner" fra 50 ++, men bare unntaksvis får jeg kontakt med jenter som er yngre enn meg.

Jeg er på ingen måte objektiv i mine meninger her, men hva er galt med å date menn som er en del år eldre? De har livserfaring, og jeg innbiller meg at en eldre mann har langt mer å gi enn de yngre, som gjerne hele tiden vil se seg om etter lykken både her og der...

Noen som kan oppklare dette mysteriet for meg?

Shokosta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe galt i det hele tatt, og jeg kjenner flere damer som dater eldre menn enn de som dater yngre.

Men kan jo snu det litt da. Hvorfor ønsker du å date en yngre dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok desverre ikke tilfellet at mange søker eldre menn, men klart det skjer! - husk vi er ikke alle "gamle griser"

Hvorfor jeg søker en yngre jente? Fordi jeg desverre ser at alt for mange på min egen alder har blitt alt for satt... yngre har mer energi, mer nysgjerrige på livet, fortsatt utforskende etc etc Men kan jo selvsagt ta feil...

Men det er påfallende, om en går inn og søker på datingsider etter kvinner, hvor mange som går nedover..

En liten digresjon er jo at dersom man skulle gå etter hva som står i kontaktannonsene, er det jo bare å ta seg en tur til fjells, så må det være kø av jenter... Alle elsker jo sine fjellsko og lange turer - men hvor er de? Ikke på fjellet i alle fall... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne i den aldersgruppen du søker. Min siste samboer var 9 år yngre enn meg. Vi var sammen i 6 år. For meg betyr ikke alder eller utseende så mye, men jeg merker at jeg kommuniserer bedre med yngre menn. De forstår meg bedre :) Det er også de som viser mest interesse for meg og flørter med meg.

Den beste aldersforskjellen tror jeg er +/- 5 år. Men det aller viktigste er at kjemien stemmer og at man trives sammen.

Lykke til i jakten på kjærligheten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det personligheten som er utslagsgivende,ikke alder.Har erfart at menn som er eldre enn meg kan være ufattelig barnslige(jeg er 32 år),og yngre kan være reflekterte og modne.Og omvendt naturligvis.Er det virkelig så mange som søker konsekvent etter yngre menn?Jeg avsluttet nettopp et kort forhold med en mann som er 19 år eldre enn meg,nettopp fordi det viste seg at han var altfor umoden.

Syns du skal sette alderen på hvem du søker litt opp,det er utrolig mange spreke og ungdommelige damer på din alder,lykke til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo en viss mulighet for at damene som frekventerer de sidene er i utakt med kvinner ellers... Hva vet vel jeg. Men jeg vet ihvertfall at nettet er et utmerket sted for unge gutter (som meg selv) til å plukke opp eldre kvinner (for et nyp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet ihvertfall at nettet er et utmerket sted for unge gutter (som meg selv) til å plukke opp eldre kvinner (for et nyp)

...og for yngre kvinner som plukker opp eldre menn for å tjene penger på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvinner vil ha yngre menn av samme grunn som du sier du vil ha yngre kvinner. Yngre menn er ikke så trauste som eldre menn. Dessuten vet de litt mer om likeverd mellom menn og kvinner enn menn på 40+ gjør. Dessuten er de jo unektelig mer fysisk attraktive og har flottere kropper. Eldre menn vil gjerne ha yngre kvinner fordi de liker å føle seg dominante i forholdet. Selv om dette sjeden sies høyt. Jeg tror mange yngre kvinner vet om dette, og gjennomskuer derfor de på 40+ som oppgir at de helst vil ha en kvinne yngre enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalia, 35
Jeg er en mann på 49 år, som etter å ha vært singel i snart to år har registrert meg på match og Q500. Full av optimisme, skrev jeg mine ønsker; hun skulle være kvinne, ikke "kone", og hun skulle helst være yngre enn meg - med ønske fra 35 til 45 år.

Stor var min overraskelse når jeg ser at langt de fleste jenter faktisk ønsker yngre menn, i beste fall et par år eldre enn seg selv.. I de fleste andre land er situasjonen motsatt, det å ha en aldersforskjell på 10 til 15 år er intet problem.

Det hører med til historien, at jeg anser meg for å være både ressursterk, kreativ og attraktiv (litt tro på seg selv må man jo ha) - og jeg har delt ansvar for en liten jente på 6 år, som også holder meg ung.

Men.... jeg drukner i svar fra desperate "koner" fra 50 ++, men bare unntaksvis får jeg kontakt med jenter som er yngre enn meg.

Jeg er på ingen måte objektiv i mine meninger her, men hva er galt med å date menn som er en del år eldre? De har livserfaring, og jeg innbiller meg at en eldre mann har langt mer å gi enn de yngre, som gjerne hele tiden vil se seg om etter lykken både her og der...

Noen som kan oppklare dette mysteriet for meg?

Shokosta

Du høres hyggelig ut :)

(Jeg vil anbefale deg å registrere deg også på www.be2.no)

Min erfaring er motsatt...at vi kvinner ønsker menn som er eldre enn oss selv.

Han siste jeg datet fra samme selskap er 49...foretrekker menn som gjerne er ti år eldre enn meg selv. Men klart, mange av oss er åpne for yngre menn også: menn dør jo dessverre statistisk sett før kvinner. Derfor vil jo kvinnene som liker eldre menn måtte leve en del år alene som eldre! Ikke bra.

Jeg treffer på en god del menn gjennom jobb, seminarer, kurs osv. og de vil mer enn gjerne innlede forhold - men de er som regel gift! Derfor har jeg registrert meg på www.be2.no ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hm_*
Har tatt deg på ordet, Nathalia, og registert meg på be2 - så får vi se om det går bedre der!

Takk skal du ha!

Om du bor i Stavanger regionen hadde det vært interessant å vite hva ditt nickname er på www.be2.no er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok desverre ikke tilfellet at mange søker eldre menn, men klart det skjer! - husk vi er ikke alle "gamle griser"

Hvorfor jeg søker en yngre jente? Fordi jeg desverre ser at alt for mange på min egen alder har blitt alt for satt... yngre har mer energi, mer nysgjerrige på livet, fortsatt utforskende etc etc Men kan jo selvsagt ta feil...

Men det er påfallende, om en går inn og søker på datingsider etter kvinner, hvor mange som går nedover..

En liten digresjon er jo at dersom man skulle gå etter hva som står i kontaktannonsene, er det jo bare å ta seg en tur til fjells, så må det være kø av jenter... Alle elsker jo sine fjellsko og lange turer - men hvor er de? Ikke på fjellet i alle fall... *s*

Det er nok derfor kvinner også ønsker yngre menn, de har gjerne samme erfaring som deg med de som er eldre.

Dessuten er det mange menn som har glemt å ta vare på kropp og utseende, mens kvinner kanskje er flinkere til det, og opplever at de også kan velge blant yngre menn.

Når det gjelder livserfaring, så kommer det jo helt an på hvilken livserfaring en har. Ofte har også yngre menn mye livserfaring, det er ikke alltid alderen det kommer an på.

Mange menn er svært modne allerede i ung alder, mens mange menn aldri blir modne. Så sånn sett er ikke økende alder attraktivt heller.

Modenhet og livserfaring er personavhengig, ikke nødvendigvis aldersavhengig.

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nabodama.

Her forklarer du jo hvorfor selv!!!

Og hvorfor mener du at det i så måte skal gjelde andre "regler" for deg enn for kvinner?

Jeg er heller ikke av den oppfatning at kvinner stort sett går etter alder, men mer etter personlighet.

Jeg ser du søker etter kvinner fra 35 år. Jeg er selv omtrent på den alderen, men ville nok vegret meg for å ta kontakt via en datingside med en som er 49 år som det du er. Hadde jeg møtt han i en annen setting, slik at jeg hadde blitt kjent med og blitt glad i ham først, ville det kanskje vært en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nathalia_*
samme som her... shokosta

Spennende!

Ja, jeg vil sjekke ut profilen din, så snart jeg får fullregistrert meg. Har ikke betalt ennå, og da får man ikke sendt melding, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Nathalia_*

Hei, det går jo ikke an å søke deg opp i www.be2.no...man fyller ut en profil som søker for deg etter de kriteriene du har fylt ut, men man får ikke søke selv etter et bestemt navn...?

Det var dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt falt for mannfolk som har vært litt eldre enn meg, men også jevnaldrende. Sjelden/aldri yngre enn meg. Grunnen er at jeg nok har vært litt "voksen" for alderen, og derfor har sett etter en mer moden mann. Men har allikevelfunnet noen "guttunger" selv om de har vært 5 år eldre enn meg... (heldigvis unntak da, ikke regelen)

Ideelt sett burde nok kvinnen være eldst, med tanke på gjennomsnittlig levealder etc. Men men...

For meg er det viktigste kjemi, og at jeg finner en som er på samme "nivå" som meg. Begynner å føle meg klar for barn og familie, og ønsker da å treffe en mann i samme situasjon. Så får vi se om det skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...