Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #1 Del Skrevet 31. august 2008 Bare for å si det med en gang, dette er ikke ment som et slags "skryte-innlegg" eller noe sånn... Det er bare tanker jeg har gjort meg opp gjennom årene. Så, til saken. Jeg har høyere utdannelse, jeg tjener godt i jobben min, jeg har en ressurssterk familie i ryggen og et godt nettverk. Lever en del gutter fremdeles i den tiden der de skal være forsørgere? Jeg har nettopp blitt singel etter et langvarig forhold. Jeg vet eksen min hadde litt problemer med en del av disse tingene. Kanskje det var hans ønske om at ha skulle forsørge meg eller noe, vet ikke helt... Men jeg er en selvstendig jente med meninger. Har dere andre tanker/erfaringer rundt dette? Hvordan ser en gutt på det å bli sammen med en jente med høyere utdannelse og lønn enn han selv?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #2 Del Skrevet 31. august 2008 Bare for å si det med en gang, dette er ikke ment som et slags "skryte-innlegg" eller noe sånn... Det er bare tanker jeg har gjort meg opp gjennom årene. Så, til saken. Jeg har høyere utdannelse, jeg tjener godt i jobben min, jeg har en ressurssterk familie i ryggen og et godt nettverk. Lever en del gutter fremdeles i den tiden der de skal være forsørgere? Jeg har nettopp blitt singel etter et langvarig forhold. Jeg vet eksen min hadde litt problemer med en del av disse tingene. Kanskje det var hans ønske om at ha skulle forsørge meg eller noe, vet ikke helt... Men jeg er en selvstendig jente med meninger. Har dere andre tanker/erfaringer rundt dette? Hvordan ser en gutt på det å bli sammen med en jente med høyere utdannelse og lønn enn han selv?? Ja, det lurer jeg også på! Tror enkelte menn kan være litt redde og heller liker å prate med sine kjærester om disse "vellykkede" kvinnene - som de gjerne har som "god venninne"! Utrolig irriterende og respektløs oppførsel spør du meg, når de ikke gidder å ta skrittet fullt ut med de, men bare prater og prater om de støtt og stadig og er så bekymret for de. F..en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta, 36 Skrevet 31. august 2008 #3 Del Skrevet 31. august 2008 Hvordan ser en gutt på det å bli sammen med en jente med høyere utdannelse og lønn enn han selv?? Jeg synes du høres lite feminin ut, som en bulldoser som braker avgårde i ekte Gro-stil med ski og kvikklunchen i ryggsekken. "Slike norske døtre det vil gamle Norge ha", liksom. Jeg svarer selv om jeg er kvinne: Jeg ønsker ikke å være sammen med en mann som tjener mindre enn meg. Kall det gammeldags, men jeg liker naturen: menn jakter på kvinner, menn er fortsatt menn og kvinner er kvinner. Det er fint med en liten nyanseforskjell på de to kjønnene. Hva skal jeg med en tøffeldott til ektemann og far til våre felles barn? Jeg vil ikke gifte meg med en kvinne, jeg vil ha en mann. En mann som ikke ser sport og drikekr øl, men en raffinert og internasjonal type mann som vet å behandle kvinner som kvinner (og ikke som Gro-traktorer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg synes du høres lite feminin ut, som en bulldoser som braker avgårde i ekte Gro-stil med ski og kvikklunchen i ryggsekken. "Slike norske døtre det vil gamle Norge ha", liksom. Jeg svarer selv om jeg er kvinne: Jeg ønsker ikke å være sammen med en mann som tjener mindre enn meg. Kall det gammeldags, men jeg liker naturen: menn jakter på kvinner, menn er fortsatt menn og kvinner er kvinner. Det er fint med en liten nyanseforskjell på de to kjønnene. Hva skal jeg med en tøffeldott til ektemann og far til våre felles barn? Jeg vil ikke gifte meg med en kvinne, jeg vil ha en mann. En mann som ikke ser sport og drikekr øl, men en raffinert og internasjonal type mann som vet å behandle kvinner som kvinner (og ikke som Gro-traktorer). Synes du virker mandig, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 31. august 2008 #5 Del Skrevet 31. august 2008 Synes du virker mandig, jeg. Synes trådstarterns innlegg virket mandig j eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #6 Del Skrevet 31. august 2008 Synes trådstarterns innlegg virket mandig j eg.. Dere smågutter er bare ute etter å ødelegge,"Lotta" og "Tina" - ut i solen og lek nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #7 Del Skrevet 31. august 2008 Hehe, ts, disse svarene kommer ikke som noen overraskelse? Har gjort samme erfaring som deg. Kastet på båten når jeg forteller om utdannelsen min. Like greit at disse typene flagger holdningene sine på det tidspunktet, så slipper vi å kaste bort mer tid. Heldigvis finnes det flere fisk i havet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 31. august 2008 #8 Del Skrevet 31. august 2008 Det overrasker meg faktisk ganske mye at det fremdeles er sånne holdninger der ute Jeg kan på en måte forstå mennen, at de kanskje føler seg mindre mandige av å ha en kjæreste som kan forsørge familien. Men, seriøst? Vi lever i 2008, det er flere single folk i verden enn noen gang....Hva skal vi gjøre da, leve på nudler til vi finner oss en ressurssterk mann som kan ta vare på oss? Eller ta høyere utdanning, leve livet, tjene de pengene vi forjtener å tjene og finne oss en mann vi elsker, uavhengig av lønn og utdannelse... Jeg velger det siste. Jeg velger å være uavhengig, selvstendig. Den mannen jeg finner meg, får bare akseptere det, eller finne seg en husmor fra 50-tallet og forsørge. Vi lever i 2008. Og, forresten, når ble det mandig å ha høyere utdannelse og tjene ok da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 31. august 2008 #9 Del Skrevet 31. august 2008 Men hvordan kan det ha seg at Celina Midelfart er hele Norges drømmedame hvis menn er så redde for dere? Er dere enda mer ressurssterke enn henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en annen ressurssterk en Skrevet 31. august 2008 #10 Del Skrevet 31. august 2008 Men hvordan kan det ha seg at Celina Midelfart er hele Norges drømmedame hvis menn er så redde for dere? Er dere enda mer ressurssterke enn henne? veldig enkelt : fasinasjon er ikke det samme som at men vil være gift med henne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Desiree_* Skrevet 31. august 2008 #11 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg synes du høres lite feminin ut, som en bulldoser som braker avgårde i ekte Gro-stil med ski og kvikklunchen i ryggsekken. "Slike norske døtre det vil gamle Norge ha", liksom. Jeg svarer selv om jeg er kvinne: Jeg ønsker ikke å være sammen med en mann som tjener mindre enn meg. Kall det gammeldags, men jeg liker naturen: menn jakter på kvinner, menn er fortsatt menn og kvinner er kvinner. Det er fint med en liten nyanseforskjell på de to kjønnene. Hva skal jeg med en tøffeldott til ektemann og far til våre felles barn? Jeg vil ikke gifte meg med en kvinne, jeg vil ha en mann. En mann som ikke ser sport og drikekr øl, men en raffinert og internasjonal type mann som vet å behandle kvinner som kvinner (og ikke som Gro-traktorer). Enig as ! Menn skal være gentlemenn og jakte på kvinnen, varte dem opp og komme med blomster og slikt. Gaver er en del av sjarmen med å date, og en fattig man kan ikke akkurat overøse deg med gaver liksom og når mannen tjener mest kan kvinnen slutte med jobbedritt - og gjøre hyggelige ting isteden =) lunsj med veninnene, manikyr, shoppe og andre ting jenter fortjener å kose seg med Driter i at mannen får mer "makt" eller hva dere kaller det er bare fordi han tjener mer enn oss. det er han som må betale regningene -så da må han gjerne ha makten for min del. han gjør jo smo jeg sier uansett ;) Kvinner som vet å ta vare på kroppen sin og håndtere mannen riktig slipper å bekymre seg for at mannen ikke skal bruke penger på de riktige tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #12 Del Skrevet 31. august 2008 Trollene er løs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 31. august 2008 #13 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Bare for å si det med en gang, dette er ikke ment som et slags "skryte-innlegg" eller noe sånn... Det er bare tanker jeg har gjort meg opp gjennom årene. Så, til saken. Jeg har høyere utdannelse, jeg tjener godt i jobben min, jeg har en ressurssterk familie i ryggen og et godt nettverk. Lever en del gutter fremdeles i den tiden der de skal være forsørgere? Jeg har nettopp blitt singel etter et langvarig forhold. Jeg vet eksen min hadde litt problemer med en del av disse tingene. Kanskje det var hans ønske om at ha skulle forsørge meg eller noe, vet ikke helt... Men jeg er en selvstendig jente med meninger. Har dere andre tanker/erfaringer rundt dette? Hvordan ser en gutt på det å bli sammen med en jente med høyere utdannelse og lønn enn han selv?? Har ingen problemer med dette jeg TS. Faktisk så er det det jeg er ute etter, vel, i hvert fall utdannelsen. Lik eller høyere utdannelse, lønna driter jeg egentlig litt i, tjener godt nok selv, men om hun skulle tjene mer enn meg er jo det bare hyggelig :D Hvor i landet kan jeg finne jenter som deg !? Edit: Kunne aldri tenke meg en dame som bare jobber 8-16, med 0 karrieremuligheter og 0 ambisjoner. Det blir for meg så slapt på en måte, giddeløshet mao. Endret 31. august 2008 av mann23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 31. august 2008 #14 Del Skrevet 31. august 2008 veldig enkelt : fasinasjon er ikke det samme som at men vil være gift med henne.... Så mennene lyver altså? De vet ikke hva de vil ha? Menn tenker mye på penger, men samtidig vil de ikke ha kvinner som tjener mer enn dem? Jeg tror heller det er en enklere forklaring her. På samme måte som Celina ikke har noe ønske om å bli sammen med en vanlig mann, er det mange ressurssterke kvinner som ikke ønsker å bli sammen med en mann som er mindre ressurssterk enn dem på tradisjonelt mannsdominerte områder. Er man ressurssterk, må man også være raus med dem som er svakere enn en. Den rausheten synes jeg menn i langt større grad har overfor det motsatte kjønn enn kvinner har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvinne med god jobb og gode muli Skrevet 31. august 2008 #15 Del Skrevet 31. august 2008 Kunne aldri tenke meg en dame som bare jobber 8-16, med 0 karrieremuligheter og 0 ambisjoner. Det blir for meg så slapt på en måte, giddeløshet mao. Eh...nå forstår jeg ikke helt hva du mener. Du er klar over at mange i store internasjonale så vel som norske selskaper i dette landet har mange arbeidstakerei svært gode jobber som nettopp jobber 8-16? Jeg jobber i et sikt suksessfullt selskap, og før det jobbet jeg i en kommuneadministrasjon. Jeg jobbet faktisk mye mer i kommunen enn i det store private karriereselskapet med høyere lønninger. Det er ikke overtidskultur i norsk privat sektor, dette landet er ganske avslappet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann23 Skrevet 31. august 2008 #16 Del Skrevet 31. august 2008 Eh...nå forstår jeg ikke helt hva du mener. Du er klar over at mange i store internasjonale så vel som norske selskaper i dette landet har mange arbeidstakerei svært gode jobber som nettopp jobber 8-16? Jeg jobber i et sikt suksessfullt selskap, og før det jobbet jeg i en kommuneadministrasjon. Jeg jobbet faktisk mye mer i kommunen enn i det store private karriereselskapet med høyere lønninger. Det er ikke overtidskultur i norsk privat sektor, dette landet er ganske avslappet. 8-16 er vel mer en metafor jeg bruker for meg selv rundt butikkjobber o.l. Helt riktig, det er mange gode jobber som ikke innebærer for mye overtid. Men det viktigste er nok at dama har karrieremuligheter, trives og har litt ambisjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 31. august 2008 #17 Del Skrevet 31. august 2008 Hei TS Du har etter min oppfatning enkelt og greit rett i dine obsevasjoner i forhold til at en del menn, men også kvinner vs kvinner som ser på utdanning og lønnsinntekt som noe "truende" Derfor får du også svar fra kvinner som du har fått i denne tråden. Jeg er selv utdannet, men "kun" bachelor foreløpig. Jeg er voksen, (passert 40) og startet på utdanningen når jeg var 37. (Fikk tidlig barn så derfor passet det slik). I perioden jeg tok utdanning merket jeg at en del venner (venninner) trakk seg bort fra meg, og diskuterte mitt valg om utdanning og om det faktisk var nødvendig. I tilegg ville min den gang kjæreste at jeg ikke skulle ta utdanning. Forholdet endte også av den grunn. Utdanningen jeg tok innholder en del sosiologi, og dette med menn vs kvinner og roller ble tatt opp i plenum. Det ble bekreftet at menn i forhold til rolle ikke ønsker at en kvinne skal ha bedre karakterer, bedre inntekt osv enn han. Dette viser faktisk også forskning gjort i grunnskolen, der jenter gjør seg dårligere enn de er for å bli akspetert av gutter. Gutter i ungdomstiden ser allerede jenter med bedre karakterer som en "trussel". (Er i endring) OG SÅ TIL INNLEGGET OM CELINA MIDDELFART veldig enkelt : fasinasjon er ikke det samme som at men vil være gift med henne.... Celina er en attraktiv kvinne som det nevnes, men hun er singel fordi. Dette kan nok være fordi som det i innlegget over blir sagt. Fasinasjon er ikke det samme som å være gift med" ALTSÅ Hun er kun attraktiv som et objekt... Men,, som det også blir sagt lengre oppe. DET ER UMÅTELIG MYE FISK I HAVET. Det som faktisk er mest synd i mine øyne/ører er de kvinnene som henger seg på denne måten å se verden på og som henger fast i et gammelt rollemønster som jo er skapt av menn.. STÅ PÅ.. VI ER BARE ET LEDD I UTVIKLING AV NOE NYTT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen mann Skrevet 31. august 2008 #18 Del Skrevet 31. august 2008 Det er mange menn som også ser etter en ressurssterk kvinne, så jeg tror nok TS har gode muligheter bare man leiter i rett miljø. Men det kommer selvsagt an på. Mange kvinner har jo uttalt eksplisitt at de ikke ønsker menn som er mindre vellykkede/har lavere inntekt og/eller utdanning enn dem selv, og enkelte strekker det til og med så langt at de beskriver det som svakhet, lite mandig e.l. Da er det selvfølgelig ikke vanskelig å forstå hvorfor en del menn ikke vurderer kvinner med suksess, for hvem vil vel risikere å få en partner som ser på en som mandig og en taper? (Dette gjelder ikke TS, men det er jo mulig at mennene hun har prøvd seg på har dårlige erfaringer med suksessfulle kvinner og derfor skygger banen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 31. august 2008 #19 Del Skrevet 31. august 2008 Det går helt klart begge veier ja..Vi er jo menn og kvinner og da klart biologisk ulike individ. Respekt er vel igrunn det rette ordet å bruke uansett utdannilese, inntekt, klasse, kjønn og rase.. Det viktigste er ikke hva man er, men hvem man er. Kunnskap er nemlig ikke nødvendigvis klokskap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epsilon Skrevet 31. august 2008 #20 Del Skrevet 31. august 2008 Problemet er ikke nødvendigvis at kvinnen tjener mest i forholdet, men at hun er svært ambisiøs kan være et problem. En kvinne som stiller høye krav til seg selv vil fort stille høye krav til sin mann. Jeg vil ikke være sammen med ei dame som stiller større krav til meg enn det som er rimelig. Jeg vil ikke være en rekvisitt i hennes liv, men jeg vil heller ikke være en klamp om foten hennes. Dette kan man vel kalle friksjon. Når mannen føler seg underlegen kvinnen og gjør det slutt av den grunn så er det fortsatt snakk om følelser, og ikke en velkalkulert beslutning. Det handler ikke om respekt, men om ULIKE mennsker, som ikke nødvendigvis passer sammen. Hadde det ikke vært det ene så kunne det vært det andre. Var det presist nok eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå